Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تأکید بر اینکه باید به جای ترویج فرهنگ قدرت نمایی، فرهنگ بخشش و جوانمردی را ترویج دهیم، گفت: همه تلاش کنند تا این مفاهیم ارزشمند تقویت و پویش های مردمی در راستای دعوت همه به صبر و کنترل خشم، ترویج یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام دکتر هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه، امروز پنج شنبه در آیین نکوداشت بانیان صلح، سازش و رضایت که به عنوان همایش استانی «صبر» در مرکز خراسان شمالی برگزار شد، گفت: هرچند ستاد صبر در دستگاه قضائی مستقر است ولی همه باید خود را در این ستاد سهیم بدانند چراکه این ستاد متعلق به همه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی، به عنوان باب الرضا و گنجینه معرفت ها شناخته شده است، اظهارداشت: همه مردم و مسئولان این استان باید تلاش کنند تا این مفاهیم ارزشمند به سوی مفاهیم قرآنی سوق یابد و پویش های مردمی در راستای دعوت همه به صبر و کنترل خشم به راه بیفتد.

 

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر اینکه باید به جای ترویج فرهنگ قدرت نمایی، فرهنگ بخشش و جوانمردی را ترویج دهیم، اظهارداشت: اگر جوانان ما در مسیر درست تربیت نشوند؛ جهل بر آنها غالب می شود و همین جوان جاهل و بی ظرفیت اگر ابزار قدرت به دستش برسد، واکنش های غیراخلاقی از خود نشان می دهد لذا باید فرهنگ حلم را جایگزین فرهنگ جهل کنیم.

 

وی، شجاع واقعی را کسی دانست که می تواند بر خشم خود غلبه کند و ادامه داد: اگر همین ارزش ها تقویت و فرهنگ سازی شود، قطعا بسیاری از آسیب های اجتماعی هم کاهش می یابد.

 

معاون فرهنگی قوه قضاییه، با ارزشمند خواندن فعالیت بانیان صلح و سازش، دو آیتم نیت خیر و زبان لطیف را در موفقیت این افراد حائز اهمیت و مورد توجه دانست و افزود: راس انسانیت، صبر و بردباری است و این دو خصیصه در فرهنگ ایرانی و اسلامی سابقه طولانی دارد.

 

وی با اشاره به فرهنگ کشمکش غرب که نشانی از پیوندهای اجتماعی، مهر و محبت، عاطفه و زندگی خانوادگی ندارد، افزود: حال اگر اجازه دهیم این فرهنگ وارد جامعه ما شود؛ ارزش هایی همچون پول پرستی، زورگویی و بی بند و باری را هم به ما تحمیل می کند و همه اینها آسیب زاست.

 

حجت الاسلام صادقی، با تأکید بر اینکه از انسان توانمند انتظار می رود بر خود مسلط باشد، خطاب به روحانیون، قضات، فرماندهان نظامی و انتظامی و دادیاران توصیه کرد در برخورد با متهمان و مجرمان رأفت را مدنظر داشته باشند و در عین حال که طبق قانون فردی را محکوم می کنند؛ مهربانی و حفظ کرامت انسان ها را هم مدنظر داشته باشند و به گونه ای آدم سازی کنند تا آدم سوزی!

 

در این مراسم از بانیان صلح، سازش و رضایت خراسان شمالی تجلیل شد.

 

  

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس ظرفیت های گردشگری فارس جوانان مشهد ترامپ استان بوشهر دعوت به صبر ستاد صبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)،حجت الاسلام محمد عدیده در مراسم تجلیل از فعالین قرآنی این منطقه، با بیان اینکه در مشهد زمینه‌ های فعالیت فرهنگی قرآنی زیادی وجود دارد، اظهار کرد: در مشهد فرصت پرداختن به فرهنگ قرآنی مهیاست و باید آنچه که لازمه زندگی است، از قرآن کریم دریافت و استخراج کنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور افزود: مسلماً قرآن کتاب زندگی همه ماست و نباید بدون استفاده در کنج خانه‌ها بماند، بلکه آیات قرآن به ما قائده زندگی کردن را می‌آموزد و باید از آن بهره برد.

وی با اشاره به حفظ قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه اظهار کرد: امروزه تلاوت‌ها و قرائت‌های قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است، اما تا قرآنی شدن جامعه و رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. 

عدیده با بیان اینکه خانه‌ها و مؤسسات قرآنی نماد حرکت مردمی در فرهنگ دینی ما هستند و باید روز به روز تقویت شوند، خاطر نشان کرد: نگاه ما نگاه تربیت محور و فراتر از قرائت و تلاوت قرآن کریم است و باید سبک و قواعد قرآنی در زندگی مردم جاری شود.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به اینکه همه باید برای حفظ قرآن کریم تلاش و دامنه جامعه قرآنی را گسترش دهیم، تصریح کرد: اگر جلسات خانگی قرآن کریم با رویکرد تربیت قرآنی در منازل باب شود، جوانان و نوجوانان با قرآن کریم انس خواهند گرفت.

فاطمه سعادتیان

دیگر خبرها

  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • زنجیره علویان پویشِ جدید کاربران فضای مجازی مازندران
  • « زنجیره علویان» پویشِ جدید کاربران فضای مجازی مازندران
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • دعوت از چالوسی ها برای تشکیل زنجیره انسانی در ساحل
  • نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»