Web Analytics Made Easy - Statcounter

داروخانه شبانه روزی دهگلان، شب ها تعطیل بوده وبیماران را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شهرستان دهگلان با جمعیت 65 هزار نفرجمعیت در 45 کیلومتری سنندج واقع شده که با وجود محرومیت از لحاظ امکانات در زمینه بهداشت و درمان هم شاید سالهاست که درد و رنج  را تحمل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 هرچند مردم برای رفع نیازهای خود خواسته هایی دارند اما قطعا بحث بهداشت و درمان از نیازهای اصلی مردم هر منطقه است که شهرستان دهگلان هم قطعا از این نیازها مبرا نیست.

 

 با توجه به اینکه این شهرستان در زمینه بهداشت و درمان خصوصا در بخش آزمایشگاه و سونوگرافی و حتی در عمل جراحی مشکلات وجود دارد که بیمار مجبور است برای اکثر کارهای بیمارستای به شهرستانهای سنندج، قروه و یا استانهای دیگر مراجعه کند اما با تغییرات مدیریتی شهرستان تا حدودی این مشکلات کاهش یافته است.

 

از مشکلات عمده مردم در این زمینه آزمایشگاه و سونوگرافی بود که مردم را مجبور به شهرهای دیگر می کرد که یکی از خواسته های مردم و نگرانی مردم شهرستان بود.

 

با توجه به اینکه خدمت به مردم شهرستان خصوصا ارائه خدمات بهداشت و درمان از دغدغه های فرماندار شهرستان در راستای تکریم ارباب رجوع بود به محض اطلاع از مشکلات مردم شهرستان در زمینه آزمایشگاه و سونوگرافی خواستار حل مشکل این بخش در حوزه بیمارستانی شد.

 

در نشست شورای اداری شهرستان در 13 آذر ماه فرماندار دهگلان خواستار توضیح از مدیر شبکه بهداشت و درمان جهت حل مشکلات آزمایشگاه و سونوگرافی شد.

 

 مدرس گرجی مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان هم با اشاره به نیاز مردم شهرستان به آزمایشگاه و سونوگرافی گفت: یک متخصص پاتولوژیک برای آزمایشگاه مشغول به فعالیت بوده و در روز 17 آذر روز شنبه متخصص سونوگرافی به شکل ثابت شروع به فعالیت خواهد نمود.

 

خبرنگار ما برای این موضوع که آیا مشکل سونوگرافی حل شده است با مراجعه به بیمارستان از نزدیک با چند نفر که جلو بخش سونوگرافی نشسته بودند به گفتگو پرداخت.

 

 ش. م یکی از مراجعه کنندگان بخش سونوگرافی در جواب خبرنگار ما اظهار داشت: قبلا در هفته یک الی 2 روز سونوگرافی ارائه خدمات می داد که برایمان مشکل بود اما از اول این هفته  توانستم تاکنون 3 بار به بخش سونوگرافی بیمارستان مراجعه کنم که جای خوشحالی است.

 

 ک .ق یکی دیگر از بیماران گفت: من قبلا برای سونوگرافی مجبور بودم به شهرستانهای قروه و یا سنندج مراجعه کنم اما به لطف خدا و تلاش مسئولین دیگر مشکل ما کاملا حل شده است.

 

  برای حل مشکلات سونوگرافی و آزمایشگاه راهی شبکه بهداشت و درمان شدم و با مدیر شبکه که حدود یک ماه از سمت مدیرتی می گذرد به مصاحبه پرداختیم.

 

 مدرس گرجی در جواب خبرنگار ما در مورد مشکلات مردم شهرستان در دو بخش سونوگرافی و آزمایشگاه گفت: قبلا دو روز در هفته سونوگرافی در بیمارستان دهگلان انجام می شد که آلان در تمام هفته اینکار توسط یک پزشک ثابت صورت می گیرد.

 

 وی افزود: با توجه به اینکه پزشک متخصص کم است و برای دهگلان با دید خاص و ویژه این پزشک به شهرستان برای اینکار تعلق گرفته زیرا به نسبت جمعیت شهرستان یک پزشک نمی تواند به صورت ثابت در دهگلان فعالیت کند.

 

مدرس گرجی گفت: در طول روز حدود 40 الی 50 نفر در بیمراستان دهگلان کار سونوگرافی انجام میدهند.

 

 مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان با بیان یک سری نا رضایتی از پزشکان عمومی در این شهرستان را نبود پزشک متخصص عنوان کرد و گفت: اگر پزشک متخصص به اندازه کافی باشد بار مراجعه به پزشک عمومی کمتر می شود که متاسفانه پزشک متخصص به نسبت جمعیت به شهرستان اختصاص می یابد.

 

مدرس گرجی گفت: در حال حاضر 3 پزشک متخصص داخلی، یک متخصص کودکان یک نفر روان پزشک، به صورت ثابت و متخصص زنان وجراح هم در هفته دو روز در حال فعالیت هستند که قرار است تعداد روزها بیشتر شود.

 

 وی در ادامه گفت: برای متخصص قلب هم اقدام شده  که در عرض چند هفته آینده حداقل دو روز در هفته برحسب وسع دانشگاه علوم پزشکی به دهگلان مراجعه کند.

 

با بهره برداری کلینیک اندسکوپی راه اندازی می شود

 

مدرس گرجی در ادامه با اشاره به راه اندازی و بهره برداری کلینک شهرستان گفت: در حال خرید تجهیزات هستیم که در چند روز آینده آماده بهره بردای است که به مردم خدمت ارائه دهد و باتوجه به اینکه اندسکوپی در شهرستان وجود ندارد در کلینیک اندسکوپی هم راه اندازی خواهد شد.

 

 وی در ادامه گفت: اولویت دیگر ما راه اندازی اتاق عمل بیمارستان است و با وجود آماده شدن زیر ساخت و فراهم نمودن تجهیزات قادر به عمل ساده و بدون عوارض خواهد بود و برای عمل در سطح بالاتر باید ( ای سی یو ) در کنار اتاق عمل وجود داشته باشد.

 

 داروخانه شبانه روزی باید شب در شهر خدمات ارائه دهد

 

 مدیر شبکه بهداشت و درمان دهگلان در جواب سوال خبرنگار که بعضی از شبها داروخانه داخل شهر بسته می شود و تنها داروخانه شبانه روزی بیمارستان خدمت ارائه می دهد که برای مردم مشکل است قول مساعد داد که حداق یک الی 2 داروخانه به صورت شبانه روزی در سطح شهر فعالیت کند تا مردم دچار مشکل نشوند.

 

 وی با اشاره به مشکل آزمایشگاه بیمارستان دهگلان گفت: تا هفته گذشته ما پاتولوژیست به صورت ثابت نداشتیم که الان پاتولوژیست شروع به کار نموده و آزمایش به تایید و نظارت خودش صورت می گیرد.

 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان دهگلان از راه اندازی یک آزمایشگاه خصوصی برای پوشش دادن و کامل نمودن آزمایشهای که درسطح بیمارستان انجام می شود خبر داد.

 

 مدرس گرجی در جواب سوال خبرنگار در مودر آزمایشگاه شهر بلبان آباد گفت: طبق قرار داد مشخص شده در بیمه سلامت تمام آزمایشها به عنوان سطح یک که باید باشد ارائه شود که در برنامه ماست هم ساختار اصلاح شود و هم تعداد آزمایشها شهربلبان آباد بیشتر شود.

 

وی اولویت خود را در مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارتقاء سطح متخصصان شهرستان، راه اندازی کلینیک،جذب نیروی مجرب در سطح پرستاری و کادر بیمارستان و بهسازی فضای در مانگاه و بیمارستان عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از ۶۰ پزشک متخصص، عمومی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی دلفان به صورت جهادی برای ارائه خدمات تخصصی به صورت جهادی حضور خواهند داشت.

دکتر سیاوش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمارستان صحرایی شهدای حاج عمران در مناطق محروم دلفان مستقر می‌شود تا خدمات درمانی را به اهالی منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان ارائه دهند. این بیمارستان در شهرستان دلفان به همت بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در این منطقه مستقر می‌شود.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به منظور ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم استان، فردا  جمعه هفتم اردیبهشت ماه، ۲۰ پزشک متخصص، ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ نفر کادر دندانپزشکی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی در مستقر می‌شوند و به اهالی منطقه فرهادآباد به صورت جهادی ارائه خدمات خواهند کرد.

بیرانوند افزود: در صورتی که اهالی منطقه با تشخیص پزشکان مستقر در بیمارستان صحرایی نیاز به خدمات فوق تخصصی داشته باشند، آنها را به بیمارستان‌های مرکز لرستان ارجاع خواهیم داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!