Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، با نشانه‌هایی از افت تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین و پیش‌بینی این که چین به زودی از اقتصاد در حال کند شدن خود، حمایت کند، سهام آسیایی جهش کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، پس از یک شروع آرام توانست در میانه روز بیش از ۱ درصد جهش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سودهای اولیه در بازار سهام، امروز پس از این اتفاق می‌افتد که دیشب ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، موفق شد از رای‌گیری عدم اعتماد، جان سالم به در ببرد.

بیشترین تمرکز سود سهام در بازارهای چین قرار داشت و شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰، با جهشی ۱.۹ درصدی روبرو شد.

شاخص سهام هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۴ درصد جهش کرد. همچنین نیکی ژاپن ۱ درصد سود کرد و شاخص سهام استرالیا هم ۰.۴ درصد بالا آمد.

سهام آمریکا در بازارهای آسیایی ۰.۵ درصد رشد کرد تا نویدبخش آغاز به کار قدرتمندتر بازارهای وال‌استریت باشد.
 پس از این که این هفته چند خبر اشاره به افت تنش‌ها بین دو قدرت اقتصادی برتر جهان داشتند، بازارها به آرامی بدبینی خود در مورد به توافق رسین این دو را کاهش داده‌اند.

چهارشنبه شب رویترز خبر داد که واردکنندگان چینی پس از بیش از ۶ ماه بیش از ۱.۵ میلیون تن دانه سویای آمریکا را خریداری کرده‌اند.

این جدیدترین شواهدی است که نشان می‌دهد چین به توافقی که در دیدار رییس‌جمهور دو کشور انجام شده پایبند بوده است.

از سوی دیگر سرمایه‌گذاران روی این حساب باز کرده‌اند که پکن در ماه‌های پیش‌رو برنامه‌های حمایتی بیشتری اجرا کند تا ریسک افت شدیدتر اقتصادی را کاهش دهد.

در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن با ۰.۱۵ درصد تقویت، به نرخ برابری ۱۱۳.۴۵ رسید. شاخص دلار هم که ارزش آن را در برابر ۶ ارز مهم جهان دنبال می‌کند، بدون تغییر و در نرخ ۹۷.۰۷۰ باقی ماند.

پوند انگلیس که دیشب پس از سربلند بیرون آمدن ترسا می از رای‌گیری عدم اعتماد، جهش کرده بود، امروز ۰.۰۴ درصد از رشد دیشب خود را از دست داد و در نرخ ۱.۲۶۲۴ دلار معامله شد.

کد خبر 4483986

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار سهام بورس دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد

صادرات فزاینده فولاد چین به تنش تجارت جهانی دامن زده است.

به گزارش ایسنا، بزرگترین موج صادرات فولاد چین از زمان اشباع جهانی در اواسط دهه ۲۰۱۰، تنش‌های تجاری در سراسر جهان را شعله ور می‌کند زیرا این فلز به طیف وسیع‌تری از مقاصد می‌رسد.

بزرگترین تولیدکننده جهان در سه ماهه اول حدود ۲۶ میلیون تن صادرات داشته است که ۲۸ درصد بیشتر از سال قبل بود زیرا بحران املاک باعث کاهش تقاضای داخلی شده است. آسیای شرقی همچنان بازار اصلی است اما محموله‌ها به هند، خاورمیانه و آمریکای لاتین در حال افزایش است.

صادرات فزاینده در حال تشدید اصطکاک تجاری در سراسر جهان است. جو بایدن خواستار اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر برخی محصولات فولادی چین شده است. در حالی که ایالات‌متحده فولاد بسیار کمی از بزرگترین اقتصاد آسیا می‌گیرد، این بخشی از یک اقدام گسترده‌تر واشنگتن برای عقب‌نشینی در مقابل چیزی است که می‌گوید ظرفیت مازاد چین در صنایع از فلزات تا انرژی خورشیدی است.

بر اساس گزارش، صادرات فولاد به برزیل در سه ماهه اول نسبت به سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافت و صادرات فولاد به کلمبیا و شیلی به ترتیب ۴۶ و ۳۲ درصد افزایش یافت. هر سه کشور اقدامات تجاری را برای مقابله با این افزایش آغاز کرده‌اند یا در حال آماده سازی هستند.

چین از سال ۲۰۱۹ هر سال حدود یک میلیارد تن فولاد تولید می‌کند اما رکود سریع در فعالیت‌های ساختمانی در سال گذشته کارخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صادرات فولاد چین به مصر در سه ماهه اول ۹۵ درصد افزایش یافت، در حالی که صادرات فولاد به امارات‌متحده عربی ۸۱ درصد افزایش یافت. این کشور در حال حاضر سومین مقصد بزرگ فولاد چین پس از ویتنام و کره جنوبی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • واگذاری 5 درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به پیشکسوتان
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس