Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پايگاه خبري - تحليلي گيل خبر، مطلبي در قسمت يادداشت با عنوان معارفه مديرکل راه و شهرسازي گيلان در سکوت خبري! به قلم سعيد سيمياري همدم منتشر کرده است.

پس از گذشت چند ماه از سرپرستي شعبانعلي خاوري در يکي از مهمترين ادارات اجرايي و عمراني استان سرانجام جانشين وي در راه و شهرسازي استان انتخاب شد و مراسم معارفه مديرکل جديد و توديع مديرکل سابق راه و شهرسازي گيلان بدون دعوت از رسانه‌ها برگزار شد اين در حالي است که حتي در سايت اداره کل راه و شهرسازي گيلان نيز که بايد اخبار اين اداره کل منتشر شود، خبر برگزاري معارفه و توديع منتشر نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوم مرداد ماه امسال بود که با حکم وزير وقت وزارت راه و شهر‌سازي خاوري به عنوان مديرکل دفتر ايمني و حريم سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور منصوب و تا تعيين مدير جديد، سرپرست اداره کل راه و شهر‌سازي گيلان شد.
خاوري که با حکم وزير در تهران عهده دار مسئوليت مديرکلي دفتر ايمني و حريم سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور شد؛ طي مدتي که عهده دار اين مسئوليت همراه با سرپرستي اداره کل راه و شهرسازي گيلان بود مسئوليت سنگيني داشت چرا که در طول برخي روزهاي هفته بامداد بايد راهي تهران مي شد و شامگاه بر مي گشت البته اين بي تدبيري به اصرار او نبود بلکه در دولت تدبير و اميد اين دست اتفاقات و انحصار طلبي در پست ها و مديريت هاي حساس ناشي از عملکرد مديران بالادستي و يا بعضا ناشي از اختلافات سياسي به دنبال سهم خواهي برخي سياسيون است .
خاوري که در اسفند ماه سال 92 در اولين سال فعاليت دولت آقاي روحاني با حکم عباس آخوندي منصوب شد در گيلان براي توسعه راه ها تلاش کرد اما برخي از مسائلي که موجب شد تا عملکرد وي مورد توجه قرار نگيرد به حاشيه راندن برخي از همکاران نزديک او بود.
همانطور که حجت شعبانپور در راه و شهر سازي با برخي رسانه ها زاويه داشت پس از حضورش در معاونت عمراني استانداري گيلان روابط او با رسانه ها بسيار نزديک شد ، خاوري هم اگر چه در شهرداري رشت با کارنامه موفق وارد راه و شهر سازي شد اما در اين سمت به واسطه اينکه رسانه ها او را در دسترس همواره مورد انتقاد بود که جدي ترين خبري که او را حاشيه ساز کرد اظهار نظري بود که در مسکن مهر رشت داشت.
بنابر اين مهندس ماکان پدرام که از مديران با تجربه در وزارت راه و شهرسازي است و سال ها در شرکت توسعه زيرساخت در گيلان هم عهده دار مسئوليت بوده، مي بايد خود را موظف به پاسخگويي به افکار عمومي دانسته و گرنه گله مندي را که رسانه ها امروز از روابط عمومي اين اداره کل به عنوان يکي از ناموفق ترين روابط عمومي هاي استان دارند، قطعا او را نيز به واسطه روابط رسانه اي به سرنوشت ديگر مديران اسبق اين اداره کل تبديل خواهد کرد.
متاسفانه سياست برخي مديران به گونه اي است تا کمتر در زاويه ديد رسانه ها باشند چرا که اين طور گمان مي کنند مي توانند زمان بيشتري را صرف نشستن بر کرسي مديريت کنند در حالي که اگر اين ميزها ماندني بود به آنان نمي رسيد.
رسانه هاي مکتوب و مجازي گيلان انتظار دارند با تغيير روش در سياست هاي خبري مدير کل راه و شهرسازي گيلان که دستگاه هم خانواده او در راهداري ، بندر ، فرودگاه با حوزه خبر و رسانه همراه هستند با الگوگيري از رفتار روابط عمومي هاي اين ادارات کل زمينه حضور و پرسش گري خبرنگاران را فراهم کند تا با شفافيت بيشتر و انعکاس اخبار و تلاش هاي مجموعه خدوم راه و شهرسازي گيلان که الحق بيشترين زحمات در زماني که مردم به آسايش و آرامش از دل برف هاي سنگين زمستاني و يا مسدود شدن جاده ها به واسطه بلاياي طبيعي به کمک احتياج دارند، پرسنل راه که اکنون در اداره ديگر ادغام شده است از دل همين مجموعه بوده‌اند.
رسانه ها انتظار دارند بر اساس قانون مطبوعات به سوالات آنان از سوي مديران و يا روابط عمومي هاي شان پاسخ داده شود و اگر در اداره اي به واسطه کم کاري در حوزه ماموريت آن اداره و يا با روبه رو شدن هزينه هايي همچون خريد تجهيزات سخت افزاري و شبکه هاي کامپيوتري و يا غيره که در آنجا احتمال مي رود به بيت المال بي توجهي شده پاسخگو باشند.
اميد است روابط عمومي راه و شهرسازي گيلان اگرچه به حسن خلق در بين رسانه ها معروف است خود را موظف به پاسخگويي بداند.
7296/2007/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ظهر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان، گفت: در حوزه راه و شهرسازی لرستان در سفر ریاست جمهوری ۲۳ مصوبه به مبلغ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان داشتیم.
بهزاد شاکرمی گفت: چهارخطه‌های منتهی به مرکز استان، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، راه‌آهن خرم‌آباد به دورود، تجهیز راه‌ها از مهمترین پروژه‌های سفر هستند. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه از ۱۳ پروژه این مجموعه ۵ پروژه به اتمام رسیده و ۳ پروژه تا پابان خرداد به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: مابقی پروژه نیز شامل طرح‌های قطعه‌بندی است که برخی‌ها انجام و برخی منتقل شده است.
شاکرمی در تشریح آخرین وضعیت ۳۰ هزار مسکن ملی در لرستان، گفت: هزار و ۲۲۴ هکتار تأمین زمین شده و بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی نیز در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه سه هزار و۷۴۳ واحد در حوزه حمایتی را شروع کردیم، افزود: ضمن اینکه طی ماه‌های گذشته برای تأمین زمین مشکل داشتیم. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: محور خرم‌آباد به کوهدشت تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

دیگر خبرها

  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • مهدوی سرپرست ورزش وجوانان نکا شد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان