Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:37:14 GMT

ویرجین گلکتیک امروز به فضا می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۱۴۷

ویرجین گلکتیک امروز به فضا می‌رسد؟

به نظر می‌رسد فضاپیمای شرکت "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) موسوم به "وی‌اس‌اس‌ یونیتی"(VSS Unity) پس از سال‌ها تحقیق و توسعه و آزمایش، بالاخره در پرواز امروز خود برای اولین بار به فضا گام می‌نهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، "ویرجین گلکتیک" در حال انجام آخرین بررسی‌ها روی پرواز هواپیمای پرتابگر "اسپیس‌شیپ‌دو"(SpaceShipTwo) است و قصد دارد موتور موشک فضاپیمای خود یعنی "وی‌اس‌اس‌ یونیتی"(VSS Unity) را برای مدت زمان بسیار طولانی‌تر از تاکنون روشن نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هدف این شرکت هوافضایی چیست؟ این شرکت در واقع می‌خواهد برای اولین بار به فضا برود و صنعت گردشگری فضایی را به صورت رسمی راه‌اندازی کند.

براساس اعلام این شرکت، مرحله بعدی این برنامه، به پرواز درآوردن "VSS Unity" در ارتفاع بالاتر و با سرعتی بیشتر از قبل است، در حالی که بارهای سنگین‌تری را به منظور شبیه‌سازی وزن مسافران در آینده حمل خواهد کرد.

این شرکت امیدوار است که چهارمین پرواز آزمایشی خود را با جاه‌طلبی بیشتری پیش بگیرد. پنجره این پرواز از تاریخ 13 دسامبر(امروز) باز می‌شود. به این معنی که "VSS Unity" می‌تواند امروز به فضا برسد. اما ویرجین گلکتیک اذعان می‌کند که رسیدن به این نقطه عطف می‌تواند طولانی‌تر شود.

هدف اصلی چهارمین پرواز آزمایشی این فضاپیما، جمع‌آوری داده‌ها است که می‌تواند به شرکت کمک کند تا دریابد که چه زمانی موتور موشک را خاموش کند و به خلبانان اجازه می‌دهد دوره‌ای طولانی از میکروگرانش(جاذبه نزدیک به صفر) را تجربه کنند.

ویرجین گلکتیک فضاپیمای "VSS Unity" را برای جایگزینی با فضاپیمای "VSS Enterprise"ایجاد کرد که در سال 2014 در یک حادثه هنگام پرواز آزمایشی از دست رفته بود.

اولین پرواز آزمایشی این فضاپیما اوایل سال جاری انجام شد و طی سومین پرواز در ماه ژوئیه به سرعت دوبرابری سرعت صوت رسید.

سازمان غیرانتفاعی هوافضای آمریکا در اعلامیه خود نوشت: ما یا به تمام اهداف خود در طول پرواز بعدی می‌رسیم یا نیاز به کمی صبر بیشتر داریم. ما همچنان متعهد به تکمیل سریع مراحل نهایی این برنامه پرواز آزمایشی فوق‌العاده هستیم، اما مهمتر از همه این است که با نهایت احتیاط کار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فضاپیما گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز دوم نوبت اول آزمون سراسری با رقابت گروه تجربی

                                                   

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بیشترین شرکت کننده در گروه آزمایشی علوم تجربی با شرکت ۷ هزار و ۸۹۴ نفر است.

گفتنی است پنج شنبه صبح گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی و عصر گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و هنر با هم به رقابت پرداختند و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز جمعه با هم به رقابت می پردازند.

گفتنی است ۱۰۰هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • روز دوم نوبت اول آزمون سراسری با رقابت گروه تجربی
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • امروز بگو و بخند، فردا جنگ و جدل!
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • امروز آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد