Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: شمار کشته شدگان و مجروحان حوادث رانندگی در جاده های این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ «ایرج کهریزی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: کشته شدگان تصادف های جاده ای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد و مجروحان این حوادث نسبت به مشابه قبل هشت درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بیشترین حوادث رانندگی منجر به فوت استان مرکزی با 31 درصد در جاده های اصلی، 21 درصد در آزادراه ها، 19 درصد در بزرگراه ها و 29 درصد در راه های فرعی و روستایی اتفاق افتاده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: 63 درصد تصادفات منجر به فوت این استان در سال جاری مربوط به انواع سواری، 15 درصد کامیون و تریلر، 10 درصد انواع وانت، 10 درصد موتورسیکلت و یک درصد عابر پیاده بوده است.
سرهنگ کهریزی بیان کرد: بیشترین حوادث رانندگی استان مرکزی در سال جاری در مسیر آزادراه ساوه به تهران، آزاده راه ساوه به همدان، مسیر اراک به سلفچگان، جاده قدیم ساوه به همدان، اراک به توره و دلیجان به محلات رخ داده است.
وی گفت: 41 درصد حوادث رانندگی منجر به فوت این استان در این مدت به دلیل واژگونی، 34 درصد برخورد خودرو با خودروی دیگر، 12 درصد برخورد خودرو با موتورسیکلت، 11 درصد برخورد خودرو با عابر پیاده و 2 درصد برخورد خودرو با اشیای ثابت بوده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: توجه نکردن رانندگان به جلو ناشی از خستگی و آلودگی، انحراف به چپ، رعایت نکردن حق تقدم عبور و تخطی از سرعت مطمئن بیشترین علت حوادث رانندگی در جاده های این استان بوده است.
سرهنگ کهریزی بیان کرد: 71 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی جاده های استان مرکزی در سال جاری مرد و 29 درصد زن است و حدود 60 درصد از حوادث رانندگی این استان مربوط به خودورهای غیربومی است.
وی یادآور شد: میانگین تردد وسایل نقلیه در جاده های استان مرکزی بر اساس 62 دستگاه تردد شمار (دستگاه تردد شمار در جاده های فرعی و روستایی وجود ندارد) روزانه 500 هزار دستگاه خودرو است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: 148 میلیون و 893 هزار و 891 تردد در هشت ماه امسال بر اساس دستگاه های موجود تردد شمار در جاده های استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه قبل 21 میلیون و 800 هزار و 918 خودرو معادل 17 درصد افزایش یافته است.
سرهنگ کهریزی تاکید کرد: 91 درصد از راه های استان مرکزی به صورت 2 طرفه و تنها 9 درصد آزاد راهی و بزرگراهی است و 26 دستگاه ثبت تخلفات سرعت در 338 کیلومتر از مسیرهای این استان نصب است.
وی عنوان کرد: 32 نقطه حادثه خیز در جاده های استان مرکزی وجود دارد که این نقاط آشکارسازی شده و با هماهنگی اداره کل راهداری پرتگاه ها و محل هایی که امکان سقوط خودرو در آن ها وجود داشته، خاک ریزی شده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: طرح ترافیکی امدادی زمستانه پلیس راه این استان از امروز (پنجشنبه) همزمان با سراسر کشور آغاز و تا 22 اسفندماه امسال ادامه دارد.
سرهنگ کهریزی گفت: انتظار است مردم در فصل زمستان قبل از اقدام به سفر برای آگاهی از وضعیت راه ها با شماره تلفن های 110، 141 مرکز مدیریت راهداری کشور و 021- 88255555 تماس برقرار کنند.
6 هزار و 278 کیلومتر جاده در استان مرکزی وجود دارد که 83 درصد آن فرعی و روستایی است.
3005/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي پليس راه استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ گفت: در اجرای طرح نوروزی، سازمان‌های راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو و همچنین پلیس راهور برنامه ریزی دقیقی داشتند و امیدواریم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی باشیم.

این مقام انتظامی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در دهه ۱۳۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و افزود: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودیم، اما مجددا وضعیت به شرایط قبل بازگشته و در سال گذشته تلفات جاده‌ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس پلیس راهور با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی گفت: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهاد‌های حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند، بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

سردار حسینی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث افزود: تمام تلاش ما این است که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهاد‌های حمایتی کاهش پیدا کند.

این مقام انتظامی افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتار‌های ترافیکی کاربران موثر ارزیابی کرد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را اجرا کنیم، باید اقدامات مان در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

سردار حسینی با اشاره به نقش سازمان صداوسیما افزود: از این سازمان انتظار داریم که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرد و آموزش‌های لازم برای سلامت مردم در حوزه رفت و آمد و رانندگی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • ۷ کشته و ۲۰ مجروح در مسابقات اتومبیلرانی| یک کودک در میان کشته‌ها بود