Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از چاینا مورنینگ پست، چند روز پس از بازداشت دیپلمات سابق کانادا در چین، هم اکنون رسانه‌های چینی تأیید کرده‌اند که «مایکل اسپاور»، یک تاجر و کارآفرین کانادایی هم به اتهام انجام فعالیت هایی که امنیت چین را به خطر می اندازد، بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، مایکل اسپاور روز دوشنبه در جریان تحقیقات مربوط به امنیت ملی چین بازداشت شد. رسانه های چین این خبر را پس از آن منتشر کردند که «کریستیا فریلند»، وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد به نظر می رسد دومین تبعه کانادا هم در چین به دردسر افتاده است.

مایکل اسپاور قرار بود سه شنبه شب در یک کنفرانس در سئول، پایتخت کره جنوبی شرکت کند، اما بر اساس اعلام افراد آگاه هرگز در این کنفرانس حضور نیافت. مایکل اسپاور تاکنون چندین بار به کره شمالی سفر کرده است و حتی در سال 2013 با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هم ملاقاتی داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا پیشتر اعلام کرد: «مایکل اسپاور» که هم اکنون ناپدید شده است یک تاجر و کارآفرین در شهر «داندونگ» چین بود و علاوه بر آن با کره شمالی هم مبادلات فرهنگی انجام می داد. ما سخت در تلاش هستیم درباره این تبعه کانادا اطلاعاتی بدست آوریم و این مسئله را با دولت چین هم در میان می گذاریم.

چین چند روز پیش هم «مایکل کاوریگ»، یک دیپلمات پیشین کانادا را که در چین فعالیت می کرد، بازداشت کرد. چین پیش از این خشم خود را به مسئله بازداشت «منگ وانگ ژو»، مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی در کانادا به درخواست آمریکا نشان داده است و احتمال می رود بازداشت دومین تبعه کانادایی در چین بر تنش‌های موجود میان پکن و اتاوا بیفزاید.

منگ وانگ ژو اول دسامبر سال جاری میلادی به درخواست مقامات آمریکا و به اتهام نقض تحریم های واشنگتن در فروش محصولات شرکت هوآوی به ایران در ونکوور کانادا بازداشت شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه

سازمان اطلاعات لهستان از دستگیری مردی به اتهام حمایت از طرح های روسیه برای ترور ولادیمیز زلنسکی، رئیس جمهور روسیه و جاسوسی برای سازمان های اطلاعاتی مسکو در تحقق این هدف خبر داد.

به گزارش مشرق، سازمان اطلاعات لهستان مردی را به اتهام حمایت از طرح های روسیه برای ترور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دستگیر کرد. دفتر دادستان عمومی ورشو اعلام کرد که این شهروند لهستانی روز چهارشنبه در لهستان دستگیر شد.

وی به دلیل تمایل به همکاری برای یک سرویس مخفی خارجی به ضرر کشورش تحت بازجویی قرار دارد. اگر این مرد مجرم شناخته شود، تا ۸ سال زندان در انتظارش خواهد بود. به گفته بازرسان، گفته می‌شود که این مرد اطلاعاتی در مورد اقدامات احتیاطی امنیتی در فرودگاه رززوو برای اطلاعات نظامی روسیه جمع‌آوری کرده و آن را ارسال کرده است. این فرودگاه از زمان آغاز جنگ اوکراین، توقفگاه مهمی برای سفرهای دیپلماتیک بوده است.

در بیانیه مقامات لهستان آمده است که این اطلاعات جاسوسی "از جمله کمک به سرویس های مخفی و اطلاعاتی روسیه در برنامه ریزی برای سوء قصد احتمالی علیه یک رئیس دولت خارجی – ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بوده است. بر این اساس مرد دستگیر شده با چندین شهروند روسی که مستقیماً در مخاصمات اوکراین شرکت داشتند، تماس گرفته و تمایل خود را برای جاسوسی اعلام کرد.

بر اساس اطلاعات لهستانی، پیش از این دستگیری اطلاعاتی از سوی دادستانی عمومی اوکراین ارائه شده است. آنها همچنین شواهد جامع و قاطعی برای حمایت از ادعاها ارائه کردند. این دستگیری نتیجه همکاری نزدیک بازرسان و سرویس های مخفی در هر دو کشور است.

فرودگاه رززوو در جنوب شرقی لهستان در حدود ۹۰ کیلومتری مرز این کشور با اوکراین قرار دارد. این فرودگاه تحت کنترل نیروهای آمریکایی است و محل ورود و خروج همه سیاستمداران غربی است که به اوکراین سفر می کنند. حریم هوایی اوکراین به دلیل حملات هوایی مداوم بسته است، بنابراین سفر به بعد از این فرودگاه معمولاً با قطار است. زلنسکی و دیگر سیاستمداران ارشد اوکراینی نیز در گذشته چندین بار این مسیر را طی کرده‌اند.

این فرودگاه همچنین برای تحویل تسلیحات مهم است. لهستان، عضو اتحادیه اروپا و ناتو، متحد نظامی نزدیک اوکراین است و زیرساخت‌های لجستیکی مهمی را برای کمک‌های نظامی به این کشور فراهم می‌کند.

بازرسان لهستانی می‌گویند ممکن است فردی را دستگیر کرده باشند که مظنون به دست داشتن در یک سوء قصد برنامه ریزی شده علیه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بوده است. به گزارش سایت خبری لهستانی «tvn۲۴» به نقل از دادستانی لهستان، گفته می‌شود که مظنون به نیروهای ویژه روسیه در طراحی حمله به زلنسکی کمک کرده است.

بر این اساس، گفته می‌شود که فرد مظنون موسوم به پاول ک. از فرودگاه Rzeszów-Jasionka جاسوسی کرده است. این فرودگاه به عنوان مرکزی برای تحویل تسلیحات غربی به اوکراین عمل می‌کند. زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هنگام سفر به خارج از کشور، مرتباً با هواپیمای دولتی خود در آنجا فرود می آید و بلند می‌شود.

بر اساس این گزارش، بازرسان لهستانی در این پرونده با دادستانی کل اوکراین و سرویس مخفی اوکراین همکاری کردند.

اگر این سوءظن تایید شود، این دومین مورد جاسوسی مهم روسیه در مدت کوتاهی خواهد بود. درست صبح چهارشنبه، بازرسان آلمانی دو مرد را در بایروث بایرن، دستگیر کردند که مظنون به جاسوسی و خرابکاری برای روسیه هستند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی جزئیات ثبت‌سفارش ارز نیمایی و ارز اشخاص را اعلام کرد
  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز
  • دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه
  • گل مایکل آنتونیو به بایرلورکوزن (وست هم 1-0 بایرلورکوزن)
  • دزدی میلیاردی از برج لاکچری نیاوران توسط سه تبعه افغان
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • شناسایی بیش از ۱۷۰ تبعه غیر مجاز در کرمانشاه
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا
  • مایکل داگلاس آرزو داشت کشته می‌شد/ مرگ فوق‌العاده «مرد مورچه‌ای»