Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انتشار یادداشتی تحت عنوان "ساز بی کوک خیابان" در عصر ایران، آقای ولی الله شجاع پوریان، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، توضیحاتی را ارسال داشته اند که ضمن سپاس از همراهی شان در نقد و بررسی این بحث، عیناً منتشر می شود:

یادداشتی با عنوان«ساز بی‌کوک خیابان» در سایت وزین تحلیلی- خبری عصر ایران با محوریت نقد و بررسی ساماندهی موسیقی خیابانی منتشر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجاع نگارنده محترم نقل قول اینجانب در مورد ساماندهی گروه‌های هنری خیابانی بود که دغدغه خود را در این زمینه بیان داشتم.

به طور یقین معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به حمایت از فرهنگ و هنر به ویژه آن دسته از هنرهایی که با کمترین هزینه، بیشترین پویایی و نشاط را به جامعه تزریق می‌کند، اعتقاد راسخ داد، شهر بدون هنر، شهری مرده و بی‌روح است و حمایت از هنر، هنرمند و اهالی هنر یکی از سیاست‌های اصلی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در راستای شعار «تهران، شهری برای همه» است.

شوربختانه یکی از مفاهیم مورد مناقشه در چند دهه گذشته در میان متولیان فرهنگی واژه موسیقی بوده است، قرائت‌های مختلف در باب جایگاه موسیقی و مرزهای آن باعث شده بسیاری از مدیران جرات ورود به این مسئله را نداشته باشند و گاها شاهد برخوردهای سلبی در این حوزه بوده‌ایم، اگرچه به جد معتقدم موسیقی اصیل و هنر فاخر نه تنها تضادی با دین و آموزه‌های دینی ندارد، بلکه بسیاری از مفاهیم، ارزش‌ها و هنجارها از طریق هنر و به ویژه موسیقی قابل ارائه و پذیرش بیشتر است، کما اینکه نکته‌ای که بنده را واداشت که در تشویق نوازنده موسیقی در ایستگاه متروی میدان جهاد سخن بگویم آرامش و انبساط خاطری بود که پس از شنیدن صدای دلنشین موسیقی به رهگذران دست می‌داد و اگر بعد از آن از ساماندهی گروه‌های هنری خیابانی سخن گفتم کانالیزه‌کردن و محدودکردن یا ثبت‌نام و نام‌نویسی از آنها مدنظر نبوده است، بلکه حمایت بیشتر و تمهید فضا و امکانات برای استفاده نوازندگان در فضاهای مختلف شهری بود و مراد از ساماندهی نه دریافت کارت ملی و شناسنامه و تعیین تکلیف برای آنها بلکه به واقع فراخوانی از آنهاست تا در هیاهوی شهری در نقاط مختلف شهر حاضر شوند و امید و آرامش را به شهروندان هدیه کنند.


ساماندهی به معنای کنترل و محدودکردن گروه‌های هنری نه رسالت و ماموریت ماست و نه به آن باور داریم، اما به جد معتقدم حمایت از هنر و هنرمند در هر زمینه‌ای جامعه خسته امروز را پویاتر و بانشاط‌تر می‌کند و یکی از وظایف معاونت اجتماعی و فرهنگی تسهیل‌گری در این زمینه برای رونق بیشتر آن می‌باشد.

تلاش بنده و همکارانم در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر این امر استوار است که در کنار تکریم و ترویج شعائر دینی و اجرای برنامه‌هایی همچون عطر سیب در ایام اربعین، برنامه‌های دهه ولایت، ماه رمضان و سایر مناسبت‌های مذهبی، همزمان در جهت تحقق مطالبات شهروندان تهرانی در پاسداشت فرهنگ و هنر اصیل و فاخر گام برداریم.

از این رو به صورت قاطع اعلام می‌دارم طرح بحث ساماندهی گروه‌های هنری خیابانی به هیچ وجه به معنای کنترل و اعمال محدودیت نبوده و نیست و همه تلاش خود را برای حمایت از این سفیران فرهنگی بی‌ادعا و کم نام و نشان به کار خواهیم بست و از رسانه‌ها و اهالی رسانه نیز انتظار داریم همچون همیشه ما را در اجرای برنامه‌هایی که رضایت خاطر شهروندان را به دنبال دارد، حمایت و همراهی کنند و برای تقویت موضوع نیز راهکارها و پیشنهادات خود را به معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ارسال نمایند.

مطالب مرتبط ساز بی کوک خیابان

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: موسیقی خیابانی شجاع پوریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نونهالان از سنین پایین در مسیر تربیت دینی قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت‌الاسلام محمدفیضی، در جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر که در مسجد حاجی‌خان سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: باید بکوشیم از همان سنین پایین نسل جدید، نونهالان و کودکان‌مان در مسیر تربیت دینی و درست قرار بگیرند و با خداوند متعال همچنین اهل بیت(ع) مانوس شوند.

وی ادامه داد: وقتی ما به عنوان والدین، مربیان پرورشی و معلمان برای دختران و پسران‌مان جشن تکلیف برگزار می‌کنیم، بهتر است نامه اعمال خودمان را در مواجهه با خداوند متعال مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه به بهانه برپایی جشن تکلیف برای فرزندان‌مان باید ببینیم خودمان تا چه اندازه به تکالیف‌مان عمل کرده‌ایم، ادامه داد: گرچه امروز شاهد هستیم نسل جدید تا اندازه زیادی تحت‌تاثیر فضای مجازی هستند ولی با این وجود والدین و معلمان مهم‌ترین الگوهای نسل جدید محسوب می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: نسل جدید باید از همان سنین پایین با تکالیف الهی نظیر نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر، وظایف خانوادگی، تکالیف اجتماعی و سیاسی که بر عهده دارند آشنا شوند تا بعد از رسیدن به سن تکلیف و بلوغ عمل به این موارد برای آنها آسان‌تر باشد.

حجت‌الاسلام فیضی با بیان اینکه، بدون‌تردید هر چه از سن انسان می‌گذرد دایره تکالیف او وسیع‌تر می‌شود، اضافه کرد: با ورود به جامعه و پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی حجم و تنوع تکالیف بیشتر می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه در بخش پایانی سخنان خود به حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت فلسطین اشاره کرد و ضمن تبریک این عملیات ظفرمندانه، بر لزوم مطرح کردن این رویدادها با نوجوانان و ارائه اطلاعات درست تاکید کرد و گفت: چنانچه والدین این مباحث را برای فرزندان خود بشکافند آنها تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی قرار نمی‌گیرند.

دیگر خبرها

  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • نونهالان از سنین پایین در مسیر تربیت دینی قرار گیرند
  • رسانه ملی در پیوند قشرهای مختلف با آموزه‌های اسلامی در نوروز خوش درخشید