Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ در سال 2018 تعداد قابل توجهی ­از خبرنگاران در سراسر جهان به دلیل فعالیت های خود محکوم به حبس شده اند.
گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می دهد تعداد تقریبا بی سابقه ای از خبرنگاران در سراسر جهان از جمله دو گزارشگر رویترز که زندانی شدن آنها در میانمار با انتقاد بین المللی مواجه شده است، به دلیل فعالیت هایشان در حبس به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیته حفاظت از روزنامه نگاران در گزارش سالانه خود اعلام کرد: از اول دسامبر، 251 خبرنگار به دلیل فعالیت های حرفه ای خود زندانی شده اند. برای سومین سال متوالی است که بیش از نیمی از این افراد در ترکیه، چین و مصر محکوم به حبس شده اند، کشورهایی که مقامات آنها خبرنگاران را به فعالیت های ضد دولتی محکوم می کنند.
بر اساس گزارش کمیته حفاظت از روزنامه نگاران که مقر آن در آمریکاست، تعداد خبرنگارانی که به اتهام نشر اکاذیب زندانی شده اند، از 21 نفر در سال قبل و 9 نفر در سال 2016 به 28 نفر افزایش یافته است.
در این گزارش از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز به دلیل آنکه همواره اخبار منفی رسانه ها را "اخبار جعلی" می خواند، انتقاد شده است. سران برخی کشورهای دیگر مانند فیلیپین و ترکیه هم معمولا در انتقادهای خود از خبرنگاران، از این عبارت استفاده می کنند.
این گزارش در همان هفته ای منتشر شد که مجله تایم تعدادی از خبرنگاران را به عنوان "چهره سال" معرفی کرد.
بر اساس گزارش کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، بیشترین سرکوب ها ضد آزادی بیان همچنان در ترکیه انجام می شود. دست کم 68 خبرنگار به اتهام اظهارات ضد دولتی در ترکیه زندانی شده اند. این رقم در مصر 25 نفر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرنگاران حبس ميانمار ترامپ ترکيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولی هونس: انتقال ژابی آلونسو به بایرن مونیخ، کار خیلی سختی است

 رئیس افتخاری بایرن مونیخ، معتقد است که آلونسو در بایرلورکوزن خواهد ماند.

طرفداری | اولی هونس، رئیس افتخاری بایرن مونیخ، مدعی شده است که احتمال ادامه حضور ژابی آلونسو به عنوان سرمربی بایرلورکوزن در فصل آینده بیشتر از جدایی او از این تیم است.

ژابی آلونسو در لورکوزن عملکردی شگفت‌انگیز داشته و این تیم را در مسیر قهرمانی بوندسلیگا و کنار زدن بایرن مونیخ قرار داده است. عملکرد این مربی جوان اسپانیایی توجه بسیاری را به خود جلب کرده و او به عنوان گزینه اصلی جانشینی یورگن کلوپ در لیورپول در نظر گرفته می‌شود. بایرن مونیخ نیز خواهان به خدمت گرفتن آلونسو به عنوان سرمربی خود در فصل آینده است، اما هنوز هیچ نشانه‌ای از تصمیم نهایی آلونسو علی‌رغم ادعاهای متناقض وجود ندارد. اولی هونس اما در مورد آلونسو می‌گوید که جذب او در فصل آینده کار دشواری است.

کار بسیار دشواری خواهد بود، نمی‌خواهم بگویم احتمالا غیرممکن است. مشخصا می‌توانم ماندن او را در لورکوزن متصور شوم. آنطوری که من او را شناختم، او تمایل بیشتری به ادامه حضور در لورکوزن دارد چراکه نمی‌خواهد در حال حاضر این تیم را رها کند. او اکنون در باشگاهی کار می‌کند که در حال تبدیل شدن به قهرمان آلمان است.

آلونسو مدیون این باشگاه است و باشگاه نیز مدیون اوست. اگر او دو یا سه سال موفق دیگر داشته باشد، احتمالا خارج کردنش از آنجا آسان‌تر خواهد شد. دوست داریم او را جذب کنیم. اما اگر جوابی نگیریم، وظیفه‌ی مدیریت باشگاه خواهد بود که دنبال گزینه‌های آلترناتیو باشند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • اولی هونس: انتقال ژابی آلونسو به بایرن مونیخ، کار خیلی سختی است
  • سختی‌های مهران غفوریان برای بازی در فیلم داش آکل (فیلم)
  • وعده ملی‌پوش وزنه‌برداری برای حضور موفق در پاریس
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • شکاف درآمدی در ایران کمتر از ترکیه، مالزی و برزیل
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • فنرباغچه قید ترکیه را زد، به لالیگا می‌رویم!
  • خمس: هفته بسیار سختی داشتم