Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:55:41 GMT

پیشرفت دفاعی ایران خواب را از چشمان دشمنان گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۴۹۱

پیشرفت دفاعی ایران خواب را از چشمان دشمنان گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در جشنواره دانش پژوهان نیروهای مسلح در مجتمع غدیر  با بیان اینکه علم مایه اقتدار است اظهار داشت: انسان به واسطه علم می تواند به اهداف کوچک و بزرگ برسد و اگر آموزش نباشد انسان حرفی برای گفتن ندارد و علم بی انتهاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در اسلام کسب علم فرضیه و واجب است، افزود: جایگاه علم و دانش جایگاه ویژه ای است و در دنیای پیشرفته امروز هستی هر ملت بسته به توان دفاعی آن است که آن هم متکی به داشتن علم و دانش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله عبادی  با اشاره به سیاست استعمار که سلطه بر جهان است،  گفت: در طول ۲۰۰ ساله حاکمیت استکبار جهانی بر کشورها  آنها سعی کردند ملت ها را  وابسته به خود تربیت کنند که بدون هیچ پیشرفتی تنها مصرف کننده کالا آنها باشند که این حتی از نوکری هم پایین تر است.

نماینده ولی فقیه  در خراسان جنوبی با اشاره به دستور اسلام که کفار حق سلطه بر مردم  را ندارند،  افزود: تفکر غرب نسبت به ملت ها تفکر فرعونی است  و برای استکبار جهانی و آمریکا سخت است که کشور هایی را که ۲۰۰ سال عقب نگه داشته اند  پیشرفت کنند.

 وی با بیان اینکه استعداد مردم ایران به گونه ای است که اگر دانش در آسمان باشد به آن دست می یابند، عنوان کرد: در طول تاریخ دانشمندان ایرانی در رشته های مختلف حرف اول  را زده اند و امروز نیز به واسطه دارا بودن علم و استعداد به همه چیز دست می یابیم و هرگز زیر بار ظلم نخواهیم رفت و نگرانی دشمن هم به همین دلیل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هر جامعه که حیات انسانی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، بین اللملی، معنوی و ایمانی  می خواهد باید قدرت دفاع از خودش را داشته باشد  و گرنه دشمن او را از بین خواهد برد.

وی با بیان اینکه داشتن دانش هسته ای اگر در ساخت سلاح نظامی نباشد جرم نیست افزود: دشمن به دنبال بهانه برای ضربه زدن به ملت ایران است  و کشور ما را که اصلا به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست محکوم می کند و اما با برخی از کشوها  که حتی سلاح هسته ای هم دارند کاری ندارد لذا  افراد با بصیرت گول توطئه های دشمنان را نمی خورند.

آیت الله عبادی  با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد تا  کشور ما را در جهت فکری و علمی و فرهنگی ضعیف نگه دارد تا ما را ببلعد، افزود: رشد و پیشرفت دفاعی و نظامی ایران خواب را از چشمان دشمنان قسم خورده گرفته و همچون سپری برای دفاع  حیات و ناموس ما است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تنها سلاحی که موازی با تکنیک سلاح پیشگیرانه از دشمن  به ما کمک می کند و پیروزی را رقم می زند سلاح واژه ها است چراکه امروز  حرف  سرنوشت ملت ها را جابه جا می کنند لذا نباید مردم و جامعه از  نقش مهم واژها غافل شوند.

وی با اشاره به اینکه  واژه ها  پیش از آنکه  امور دفاعی و صنعتی بخواهد کار کند می تواند ملت ها را شکست دهند، افزود: امروز در شرایطی که کشور ما درگیر جنگ اقتصادی است یک عده افراد انفعالی و بی خرد به خاطر کالای ضروری مردم مثل پوشک بچه اوضاع مملکت را به هم می ریزند  که این از جمله سیاست های دشمنان است.

آیت الله عبادی افزود: به واسطه اسلام ناب محمدی، رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش نیروهای مسلح هرگز قامت ما در مقابل دشمن خم نخواهد شد و  حفظ همه ارزش های  در پای مقاومت مردانه است و باید در این مسیر توقف نکنیم و گول دشمنان را نخوریم.

نماینده ولی فقیه  در خراسان جنوبی با اشاره  شکل گیری بیداری اسلامی در اکثر کشورهای همسایه ، خطاب به کارکنان نیرو های مسلح افزود: کار شما دفاع و امنیت از کشور است که در زمره کارهای خیر است و حتما ثواب آن به شما می رسد و انشاالله به واسطه فداکاری شما و رهنمودهای رهبری حکیم  پرچم این نظام به دست صاحب اصلی آن برسد.

کد خبر 4484081

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود

رییس آژانس مرکزی اطلاعات(سیا) آمریکا در گفت‌وگویی به تکرار ادعاهایی درباره روابط دفاعی ایران و روسیه پرداخته و درباره سطح فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، "ویلیام برنز" رییس سیا با مطرح کردن ادعاهایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.


پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه ،کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.
روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.
ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.
مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.


با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.


رییس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیماهای جنگنده به ایران نیز هست.


برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.


او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد."
برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.


ادعای برنز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران تنها ماهیتی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | خوشحالی هوادار خردسال پرسپولیس پس از گل دوم سرخ‌ها مقابل چشمان هواداران نساجی
  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • تمرین ۳ هفته ای رایگان برای شادی بیشتر و خواب بهتر (فیلم)
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر