Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@21:11:52 GMT

پیش‌بینی تقاضای کمتر برای نفت اوپک

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۵۸۲

ساعت24-طبق اطلاعات منابع ثانویه اوپک، تولید این گروه در نوامبر حدود ۱۱ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳۲.۹۶۵ میلیون بشکه در روز رسید.

طبق گزارش ماهانه اوپک، عربستان سعودی بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۳۷۷ هزار بشکه در روز رشد ماهانه داشت. در آماری که از سوی این کشور به اوپک ارایه شده، تولید عربستان حدود ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیون بشکه در روز اعلام شده است.

اما قرار است تولید عربستان در دو ماه آینده کاهش پیدا کند. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرده که انتظار دارد تولید کشورش در ژانویه به حدود ۱۰.۲ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

افزایش تولید عربستان سعودی در نوامبر، تولید کمتر ایران را که از پنجم نوامبر هدف تحریمهای آمریکا قرار گرفت، پوشش داد. امارات متحده عربی و کویت نیز تولیدشان را در نوامبر افزایش دادند اما تولید بالاتر این کشورها با کاهش تولید در عراق، گابن، لیبی، نیجریه و ونزوئلا جبران شد. تولید سایر اعضای اوپک تقریبا ثابت بود.

اوپک در گزارش دسامبر، پیش‌بینی خود از میزان رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۹ که در چهار گزارش قبلی خود کاهش داده بود را تغییر نداد و همچنان انتظار دارد تقاضا برای نفت ۱.۲۹ میلیون بشکه در روز رشد کند. این گروه رشد تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری را ۱.۵ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی کرده است.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، اوپک پیش‌بینی خود از رشد عرضه کشورهای غیراوپک در سال ۲۰۱۹ را مورد بازنگری قرار داد و ۸۰ هزار بشکه در روز کاهش داد که به دلیل کاهش اجباری تولید در آلبرتای کانادا و محدودیت جدید عرضه شرکای اوپک است.

اما همچنان انتظار دارد عرضه نفت کشورهای غیراوپک در سال میلادی آینده ۲.۱۶ میلیون بشکه در روز صعود کند که به دلیل افزایش تولید در آمریکا، برزیل، روسیه و انگلیس خواهد بود. طبق برآورد اوپک، تولید این کشورها در سال میلادی جاری ۲.۵ میلیون بشکه در روز رشد کرد.

با افزایش عرضه که از رشد تقاضا فراتر رفته است، اوپک انتظار دارد ۳۱.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ نفت تولید کند که حدود یک میلیون بشکه در روز کمتر از سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

اوپک انتظار دارد تقاضا برای نفت این گروه در سال ۲۰۱۹ به ۳۱.۴۴ میلیون بشکه در روز برسد که ۱۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از پیش‌بینی ماه پیش و ۱.۵۳ میلیون بشکه در روز کمتر از تولید فعلی اوپک است. این پیش‌بینی نشان می‌دهد که اوپک باید به توافق جدید کاهش تولید خود پایبند بماند و برای جلوگیری از اشباع عرضه در بازار،  روی تولید کمتر ایران و ونزوئلا حساب کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پرسپولیس در حالی صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای خود منتهی به 29 اسفند 1402 را منتشر کرده که بر این اساس همچنان قرمزها جزء شرکت‌های زیان‌ده بازار فرابورس محسوب می‌شوند.

با این حال آنطور که بورس 24 گزارش داده، شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس در ۹ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ زیان خالصی معادل ۱۳۰ میلیارد تومان محقق نمود. شرکت در دوره مشابه قبل نیز زیان خالصی معادل ۱۴۵ میلیارد تومان داشته است. بررسی گزارش این شرکت حاکی از کاهش ۱۰ درصدی زیان خالص در دوره مذکور نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد. پرسپولیس به ازای هر سهم نیز ۱۲۴ ریال زیان شناسایی کرد.

درآمد عملیاتی ۹ ماهه %۱۱۱ رشد داشت و با افزایش کمتر و معادل ۲۲% در بهای تمام شده، زیان عملیاتی با کاهش ۲۴ درصدی به ۱۲۹ میلیارد تومان رسید. شرکت ۲۳ میلیارد تومان نیز درآمد غیر عملیاتی به ثبت رساند. درآمد عملیاتی به معنای درآمدی است که از فعالیت اصلی و مستمر شرکت پدید می‌آید و در اینجا حاصل از درآمد اسپانسری سرخپوشان است و اساسا اهمیت بیشتری دارد.

پرسپولیس در سال جاری با شش اسپانسر مختلف کار خود را پیش برده که البته همگی روی هم چیزی کمتر از 200 میلیارد تومان عایدی برای این باشگاه داشتند که البته قرمزها امیدوارند تا پایان فصل این رقم را بیشتر کنند.

نکته مهم اینکه با واگذاری پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی، حالا آنها امیدوارند که از حال زیان‌ده خارج شوند.

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران