Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@16:42:39 GMT

زخم اقتصاد ایران باید درمان شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۶۱۸

زخم اقتصاد ایران باید درمان شود

به گزارش جهان نيوز، سیدحسن حسینی شاهرودی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کالاها به همراه کاهش نرخ  دلار ارزان نشده‌اند، اظهار کرد: شرایط به وجود آمده در بازارها به فعالیت برخی سودجویان و فرصت طلب‌ها از افزایش قیمت ارز بازمی‌گردد.

وی افزود: اینکه در روزها و حتی ماه‌های گذشته قیمت‌ها به یکباره افزایش یافت و برخی کالاهایی را که هیچ ارتباطی با ارز ندارند هم دخیل کرده است، تنها به بازیگران منفی بازارها بازگشته و در این بین گاهی عدم نظارت نهادهای مربوطه بر این موضوع افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: احتکار، عدم فروش اجناس، انبارداری کالاهای اساسی در زمان بروز بحران در بازارها و گاهی احتکار خانگی برخی خانواده‌ها نیز از جمله موارد افزایش قیمت یکباره کالاها است.

حسینی شاهرودی بیان کرد: سوال عموم جامعه از ما این است که چرا دلار ارزان شد ولی کالاها ارزان نمی‌شوند؟ که سوالی منطقی است اما پاسخ ما هم این است که با جهش قیمت‌ها شرایط هنوز مهیا نشده که قیمت‌ها به یکباره کاهش یابد، در نتیجه باید برای کاهش قیمت‌ها اول بازار را به ثبات برسانیم و سپس برای واقعی شدن نرخ کالاها تلاش کنیم.

این عضو اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در واقع اقتصاد کمی دچار جراحت شده و ما حالا باید این جراحت را درمان و سپس به تقویت آن بپردازیم. در نتیجه ابتدا نوسانات نرخی را کنترل و بعد قیمت‌های واقعی اعمال خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود

برند زیرمجموعه‌ ناتینگ در حال آماده‌شدن برای عرضه‌ اولین گوشی خود با قیمت ارزان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برند زیرمجموعه ناتینگ در حال آماده‌شدن برای عرضه اولین گوشی خود با قیمت ارزان است، شماره‌مدلی که ادعا می‌شد به مدل پرچم‌دار گوشی ناتینگ در سال ۲۰۲۴، یعنی ناتینگ فون ۳، ارتباط دارد، ظاهراً به اولین گوشی برند CMF مربوط است.

موبایلی با شماره‌مدل A015 را Android Headlines کشف کرده و برند منتسب به این شماره‌مدل ناتینگ است. این امر به گمانه‌زنی‌هایی منجر شد که گوشی جدید می‌تواند ناتینگ فون ۳ باشد.

ناتینگ فون ۱ شماره‌مدل A063 و ناتینگ فون ۲ شماره‌مدل A065 داشت؛ به‌همین‌دلیل، شماره‌مدل A015 برای ناتینگ فون ۳ از همان ابتدا غیرمنطقی به‌نظر می‌رسید.

زمانی‌که شماره‌مدل A015 در وب‌سایت صدور گواهی BIS ظاهر شد، A015 را زیرِ نام تجاری Nothing CMF فهرست کرد.

CMF by Nothing تاکنون محصولات مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند هدفون و ساعت هوشمند عرضه کرده است و A015 اولین گوشی هوشمند این برند خواهد بود. احتمالاً قیمت گوشی جدید نیز مانند بقیه محصولات این زیربرند مقرون‌به‌صرفه باشد.

کد خبر 747420

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد