Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@19:50:58 GMT

مدیران شرایط اقامه نماز را فراهم کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۷۰۲

مدیران شرایط اقامه نماز را فراهم کنند

زاهدی با اشاره به کمبود نمازخانه در مدارس و نبود مسجد در برخی نقاط شهر قزوین گفت: مدیران باید شرایط را برای اقامه نماز فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عبدالمحمد زاهدی» در چهارمین اجلاس استانی نماز با رویکرد شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز که امروز (پنجشنبه ۲۲ آذر) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما قبل از اینکه مهارت های دعوت به نماز را بیاموزیم، باید چند مهارت دیگر را که پایه این مهارت ها است، فرا گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قزوین ادامه داد: مهارت برقراری ارتباط از مشکلات ما در همه حوزه هاست، به طوری که نمی توانیم با مخاطب ارتباط درست برقرار کرده و رابطه قلبی و عاطفی ایجاد کنیم تا این ارتباط قلبی به مهارت جلب اعتماد منجر شود.

 

وی عنوان کرد: ما باید به گونه ای رفتار کنیم، مخاطبی که به امر نماز و یا هر امر خیر دیگری دعوت می کنیم به ما اعتماد کند؛ باید توجه داشته باشیم در بحث گفتگو قفط مهارت سخن گفتن مهم نیست بلکه مهارت چگونه گفتگو کردن هم مهم است؛ بنابراین برگزاری برنامه های آموزشی برای مربیان و ائمه جماعات ضروری است.

 

زاهدی تصریح کرد: اگر نتوانم ارتباط قلبی را برقرار کرده و اعتماد افراد را جلب کنم هرچه در گفتکو مهارت داشته باشم، تاثیر زیادی نخواهد داشت.

 

وی اعلام کرد: نکته دیگر این است، کسانی که در زمین قدرت می یابند باید اقامه نماز کنند؛ همه حکومت های دنیا وقتی شکل گرفتند، برج یا پادگان احداث کردند و پیامبر (ص) لحظه اول حکومت خود، مسجدی بنا کردند؛ مسجد محل عبادت و سجود است و کارکردهای اجتماعی هم دارد.

 

استاندار قزوین تأکید کرد: ما مدیران باید شرایطی را برای اقامه نماز به وسیله مردم فراهم کنیم، ما مشکلاتی را داریم از جمله کمبود نماز خانه در مدارس که این امر باید در دستور کار جدی آموزش و پرورش قرار گیرد و در بحث شهرسازی هم باید فضاها و کاربری مسجد را در نظر بگیریم و نمی شود که در برخی نقاط شهر صدای اذان شنیده نشود.

 

وی اعلام کرد: چند رکن اساسی در جذب افراد به مساجد وجود دارد شامل ائمه جماعات، هیئت امنا و بنا مسجد و نکته مهم دیگر رفتار خادم مسجد است که برای این افراد باید آموزش هایی گذاشته شود.

 

زاهدی خاطر نشان کرد: البته عوامل متعددی نظیر معیشت مردم و تصورات نسبت به مدیران هم در نوع نگرش مردم به خصوص جوانان نسبت به دین اثرگذار است بنابراین رفتار ما بسیار مهم است تا به ما اعتماد کنند.

 

در ادامه نماینده ریاست جمهوری در ستاد اقامه نماز کشور خطاب به مدیران اظهار کرد: همه باید خادم نماز باشیم و هرچه ظرفیت داریم برای نماز هزینه کنیم.

 

«محمد حسین رضایی» یادآور شد: در این فضای معنوی از خداوند متعال می خواهیم ما را جزو کسانی قرار دهد که از همه ظرفیت خود برای اقامه نماز هزینه کنیم.

 

گفتنی است در این مراسم از فعالان عرصه نماز و دستگاه های برتر در این حوزه تقدیر شد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز استان بوشهر معاون اول رئیس جمهور خبرگزاری شبستان کرمان خراسان جنوبی ترامپ هرمزگان اجلاس نماز استاندار قزوین اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج نماد عظمت امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج نماد عظمت و وحدت امت اسلامی است و باید از این فرصت برای نمایش همگرایی بیشتر جامعه اسلامی استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در همایش متمرکز کاروان‌های حج تمتع اردبیل، گفت: چشم جهان همه جهانیان به وحدت و همگرایی امت اسلامی در کنگره عظیم حج دوخته شده تا شکوه و عظمت آنها را در این کنگره بزرگ امت اسلامی شاهد باشند.

وی تصریح کرد: این فرصت استثنایی باید قدر دانسته شده و بیش از هر زمان دیگر کمک کنیم تا این آیین ارزشمند امت اسلامی با اقتدار کامل برگزار شده و حجاج ایرانی نیز به عنوان پیشتاز نمایش فرهنگ و عظمت و کرامت جامعه اسلامی وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حج امسال با توجه به شرایط خاص جامعه اسلامی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است و باید در این حج اعلام بیزاری خود را از استکبار جهانی نشان داده و بر همگرایی بیشتر امت اسلامی و دفاع از مظلومان جهان تلاش کنیم.

عاملی افزود: فرصتی که حج فراهم می‌آید، فرصت استثنایی برای نشر معارف اصیل اسلام و مکتب نبی مکرم اسلام است که هم در مکه و هم در مدینه باید حجاج با اخلاق، رفتار و شایستگی سلوک خود نشان دهند که جامعه اسلامی از غنای فرهنگی، ادبی و معرفتی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در خانه خدا انتظار می‌رود در کنار اعمال توحیدی، زمینه برای وفاق و همدلی امت اسلامی فراهم آید تا بتوانند از فرصت فراهم شده برای نمایش وحدت و انسجام بیشتر بهره برده و زمینه خوار شدن استکبار جهانی و تمامی مستکبران را فراهم کنند.

امام جمعه اردبیل به حجاج استان اردبیل توصیه کرد تا بیشتر از سایر مسائل حاشیه‌ای، به اصل موضوع حج و آداب آن توجه کرده و با شناخت اسرار و رموز آن سعی کنند تا خود را بیشتر با کاروان و برنامه‌های آن همسو و هم ردیف کنند.

عاملی اضافه کرد: همایش آموزشی، توجیهی زائران استان اردبیل فرصتی استثنایی فراهم کرده تا در مصلای اردبیل بتوانند اعمال حج را به صورت نمادین انجام داده و بیش از گذشته با اسرار حج و معنی و معارف آن بیش از گذشته آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: امیدواریم در حج امسال شرایطی فراهم آید تا امت اسلامی بتوانند بهترین نمایشی از همبستگی خود را نشان داده و در نقطه مقابل زمینه بیزاری و انزجار از نظام کفر و استکبار فراهم آید.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد