Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:45:12 GMT

بودجه پارک های علم و فناوری در سال آینده رشد دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۷۸۲

بودجه پارک های علم و فناوری در سال آینده رشد دارد

رشت - ایرنا - نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال آینده، برای پارک های علم و فناوری رشد 50 درصدی اعتبار دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نوبخت روز پنجشنبه در همایش هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در رشت با اشاره به جایگاه مهم دانشگاه ها در کشور افزود: دانشگاه ها در بهتر شدن وضعیت جامعه نقش مهمی دارند و نیازمند پویایی مراکز آموزش عالی در سیاست گذاری های کلان هستیم چراکه دانشگاه در هر جامعه، مانند خورشید می درخشد و موجب اعتلای ان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ایده ال در کشورهای پیشرفته این است که دانشگاه ها به دانشگاه های نسل چهارم پیش روند و رسالت خود را در سیاست های کلان کشور ایفا کنند.
نوبخت نقش پررنگ دولت در تامین منابع مالی و کمرنگ بودن نقش بخش خصوصی، نبود توجه کافی به طرف تقاضای علم و فناوری، نبود ساز و کارهای لازم در بخش ها، سازمان ها و بنگاه های اقتصادی برای تشخیص توان پژوهشی و بهره گیری از آنها و کمبود سرمایه گذاری خطر پذیر برای تامین منابع مالی و فعالیت های نوآوری را از چالش ها عنوان کرد.
وی رعایت اخلاق در پژوهش را مهم دانست و اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی و شورای عالی در مورد اخلاق حرفه ای مدت ها کار کرده اند، ما نیز در انجمن های علمی کمیته حقوق و اخلاق حرفه ای را تعریف کرده ایم که هفته گذشته به تصویب شورای عالی نظام پزشکی رسیده است.
نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی قطار قزوین - رشت و سپس منطقه آزاد انزلی بیان داشت: با این اقدام، شاهد تحول عظیمی در گیلان خواهیم بود و سرمایه گذاری هایی نیز در استان انجام شده بر این اساس لازم است امکانات بهداشتی - درمانی در شأن مردم باشد.
در این مراسم جمعی از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان، اعضای هیات علمی ، دانشجویان و کارمندان منتخب پژوهشی این دانشگاه تجلیل شدند.
در این مراسم حکم استاد افتخاری به شاهین آخوندزاده قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی نوبخت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دهپور استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران اعطا شد.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش از ظهر دوشنبه به شهر مقدس قم سفر کرد و با حضور در دانشگاه قم در همایش گرامیداشت مقام استاد که در سالن مفید این دانشگاه برگزار شد حضور یافت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین سالن جلسات «حکمت» دانشگاه قم که از مجهزترین سالن ها با امکانات دیجیتال در بین دانشگاه های کشور است را افتتاح کرد.

زلفی‌گل در ادامه بلوار تازه تاسیس این دانشگاه که به نام «علامه مصباح یزدی» نامگذاری شده را نیز افتتاح کرد و سخنان کوتاهی با تشکر از تلاش های صورت گرفته در عرصه عمرانی دانشگاه قم گفت: این امر توفیقی است که دستندرکاران و مسوولان دانشگاه مسیر علم آموزی دانشجویان و فرزندان این سرزمین را هموار می کنند و امید است شاهد آثار پر خیر و برکت آن در جامعه اسلامی ایران باشد.

کد خبر 6098277

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها