Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@16:28:45 GMT

علت 70 درصد از تصادفات رانندگی در کشور مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۷۸۶

علت 70 درصد از تصادفات رانندگی در کشور مشخص شد

حوادث رکنا: سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو عامل حدود 70 درصد تصادفات رانندگی زمستان 96 اعلام شد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار تقی مهری، رییس پلیس Police راهور ناجا در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی ۱۳۹۷ اظهار داشت: طرح ترافیک زمستان ۹۷ از ۲۲ آذر آغاز شده و تا ۲۲ اسفند با همکاری تمامی ارگان‌های امدادی و خدماتی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:۵۰۰ گردنه در کشور داریم که بیش از ۱۰۰ گردنه برف گیر است به همین منظور ضرورت دارد در این حوزه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا امسال شاهد بارش برف و باران در سراسر کشور هستیم و شرایط رانندگی در برف و باران در جاده‌ها متفاوت است و باید تمام وسایل نقلیه تجهیزات کامل از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و تمرکز پلیس نیز روی مناطق برفگیر است.

وی گفت: رزمایش طرح ترافیکی زمستانی امروز به منظور هماهنگی کامل دستگاه‌ها با یکدیگر در پیست آبعلی برگزار می‌شود و همه دست به دست هم می‌دهند تا شرایط مناسبی در جاده‌ها برای تردد مردم فراهم شود.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: زمستان سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۴ نفر در تصادفات درون و برونشهری جان خود را از دست دادند که از این میزان ۷۰ درصد در جاده‌ها کشته شدند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید قبل از اینکه سفر کنند از آخرین وضعیت جوی در جاده‌ها مطلع شوند، خاطرنشان کرد: در زمستان سال گذشته حدود ۷۶ درصد علت تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو بود.

رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: در عین حال ۳۷ درصد تصادفات نیز در این مدت از نوع واژگونی بود. یعنی هیچ برخوردی بین دو خودرو رخ نداده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

داعشی های دهه 60 ایران را بیشتر بشناسید ! + عکس دردسر فرار زن شوهردار با مازیار / دستگیری این زن در شب های کارتن خوابی ماجرای پیدا شدن جسد راننده تاکسی اینترنی مشهدی در چاه مرگ+ عکس حمام خون در اتوبان تهران-کرج/ گاردریل قاتل زن سراتو سوار شد +تصاویر نگاه های هوس آلودم از فردای عروسی ام به اسفندیار آغاز / آرام آرم به خواسته او تن دادم دردسر شوم آشنایی زن همدانی با مشاور لاغری شیطان صفت دردسر خونین برای پسری که از یک زن به صورت پنهانی فیلمبرداری کرد+عکس پیام صابری همسر زیبا بروفه چرا ایست قلبی کرد؟ زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد بی هوش شدن رضا رشید پور در آنتن زنده /تکرار یک اتفاق دستگیری قاتل شیطان صفت دختر 14 ساله پس از 45 سال+عکس زنم در خیاطی یعقوب با او تنها بود! / خون جلوی چشمانم را گرفت! واریز بسته حمایتی به حساب بازنشستگان تا روز شنبه ! وحشتناکترین بی شرمی یک مرد! / او به تمساح غول پیکر رحم نکرد / تمساح افسرده شد + فیلم قتل فجیع/ پسر شیرازی با ماشین از روی مادر خود رد شد ! سکوت مادر بی رحم پرونده قتل دختر 4 ساله را پیچیده کرد+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث Accidents پلیس Police پلیس راهور سفر اخبار حوادث تصادفات رانندگی زمستان شهروندان سرعت و سبقت غیرمجاز عدم توجه به جلو عکس زن مرد زندگی صبح جوان فیلم پلیس مادر خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف

سرهنگ غلامرضا صدفی،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: در راستای پیشگیری از حوادث ترافیکی و کنترل تخلفات، طرح ویژه برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از روز گذشته چهارم اردیبهشت ماه درسطح شهر قم آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح به استناد ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، با تخلفات موتورسیکلت سواران از قبیل: حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی رسیدگی و  برخورد می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم ادامه داد: در این طرح برای متخلفان، قبض جریمه صادر و  موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار تخلف به مدت  یک ماه توقیف خواهد شد.

سرهنگ صدفی در پایان به والدین توصیه کرد از در اختیار گذاشتن موتورسیکلت به فرزندان خود که فاقد گواهینامه رانندگی موتورسیکلت هستند،خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳