Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@20:30:28 GMT

طرح امداد و نجات زمستانی در استان اردبیل آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۸۴۳

طرح امداد و نجات زمستانی در استان اردبیل آغاز شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از حضور پر قدرت این جمعیت در طرح امداد و نجات زمستانی سال ۹۷ خبر داد.

رامین معبودی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، گفت: این طرح از 22 آذرماه تا 23 اسفند ماه همزمان با سراسر کشور اجرا می ­شود که هدف آن امدادرسانی به هموطنان در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل، با بیان اینکه 20 پست و پایگاه امداد و نجات جاده ای شامل 12 پایگاه ثابت، 5 پایگاه موقت و 3 گشت سیار در محورهای مواصلاتی استان فعالیت خواهد کرد، ادامه داد: 45 دستگاه خودرو در این طرح مشارکت دارند که شامل 17 دستگاه آمبولانس، 12 دستگاه خودروی ست نجات، 14 دستگاه خودروی کمک دار پشتیبانی و 2 دستگاه خودروی چند منظوره آرگو می ­باشد.

 

وی با بیان اینکه 10 هزار و 120 نفر/ روز در طول طرح به هموطنان خدمت رسانی می کنند، اظهار کرد: جهت آمادگی بیشتر نیروهای امدادی، بازآموزی عملی در پایگاه های سطح استان برگزار گردیده است.

 

معبودی با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات بهتر در طرح زمستانی پایگاه های امداد و نجات بین شهری به تجهیزات زمستانی اعم از تغذیه اضطراری و تجهیزات تخصصی امداد و نجات مجهز شده اند، عنوان کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری(EOC) استان جهت کنترل و هماهنگی حوادث با تعامل بین سازمانی با مراکز کنترل حوادث ارگان های مرتبط آماده باش بوده و به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شماره اضطراری 112 ندای امداد جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی آماده است، ادامه داد: هموطنان با گوشی های بدون سیم کارت و بدون شارژ ریالی هم می توانند با این شماره تماس بگیرند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه در هر شهرستان استان یک کشیک شبانه روزی به عنوان پایگاه شهری فعالیت می کند، یادآور شد: اتاق آماده عملیات مرکز استان و شعب تابعه با تجهیزات و امکانات امدادی در قالب تیم واکنش سریع آماده باش می باشد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز استان بوشهر معاون اول رئیس جمهور کرمان خراسان جنوبی خبرگزاری شبستان هرمزگان دفاع مقدس طرح امداد و نجات زمستانی پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۹ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از ارائه خدمات امدادی ۲۸۷ تیم عملیاتی این جمعیت به بیش از ۹ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۲۴ استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی اظهار کرد: در بازه زمانی دوازدهم تا نوزدهم اردیبهشت ۲۴ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی با اشاره به انجام ۱۶۳ عملیات امداد و نجات توسط نیروهای جمعیت هلال احمر افزود: در این بازه زمانی به ۹۶۶۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۳۶ نفر را به مناطق امن منتقل و از ۲۴۰ واحد مسکونی تخلیه آب انجام شد، همچنین ۲۳۷ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: ۴۸۰۴ قوطی کنسرو، ۴۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۴۰۴۷ کیلوگرم نایلون ۱۲۶۱ بسته غذایی، ۲۰۸۶ تخته پتو، ۸۳۲ تخته، ۶۱۵ کیلوگرم حبوبات، موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۰۴ ست شست‌وشو، ۳۸۲ ست بهداشتی و ۵۸ دستگاه چادر امدادی توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثران توزیع شد.

وی اضافه کرد: ۲۸۷ تیم عملیاتی متشکل ۱۰۲۰ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 751619

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۹ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • ورود ۹۰۰ خودروی امدادی جدید به چرخه امداد و نجات
  • ۵پایگاه جدید هلال احمر در استان سمنان احداث می‌شود
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای برگزاری یادواره شهدای «بازی‌دراز»
  • پایگاه امداد و نجات بندر کری کلنگ‌زنی شد
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • استان درگیر سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان