Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:54:29 GMT

مادورو : آمریکا طرح ترور علیه من را رهبری می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۸۷۶

مادورو : آمریکا طرح ترور علیه من را رهبری می‌کند

رئیس‌جمهور ونزوئلا از کشف طرح ترور وی که مستقیما توسط کاخ سفید اداره می‌شده،خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا این‌بار با ارائه برخی جزئئیات اما بدون مدرک اتهامات مکرر خود مبنی بر حمله قریب الوقوع بودن حمله آمریکا را تکرار کرد.

او جان بولتون، مشاور امنیت ملی را متهم به نظارت بر طرحی برای جایگزینی او با یک دیکتاتور کرد و مدعی شد واشنگتن با استفاده از "دلارهای کثیف" نشات گرفته از امپراتوری آمریکا 734 مزدور را در کلمبیا آموزش داده تا این طرح را به نتیجه برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ اوایل روی کار آمدن خود بطور علنی استفاده از گزینه نظامی برای حذف مادورو از قدرت را مطرح کرد

مادورو در تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت: من هیچ شکی ندارم که سران آمریکا از جمله جان بولتون برای ونزوئلا نقشه‌هایی دارند. من هچمنین به نیروهای مسلح ونزوئلا اطمینان کامل دارم.

ونزوئلا بعد از دو دهه حکومت سوسیالیستی در یک بحران اقتصادی تاریخی است. آمریکا تحریم های مالی خود علیه مادورو و چندین نفر از سران ارشد ونزوئلا برای هدفی که آنرا بازگشت به دموکراسی نامیده، اعمال کرده است.

کمبود گسترده غذا و تورم ویرانگر باعث مهاجرت هزاران هزار ونزوئلایی به برزیل، کلمبیا و دیگر کشورها شده است.

آلخاندرو اردنز، سفیر کلمبیا در سازمان کشورهای آمریکایی گفت : ما در حال رویارویی با حقیقتی هستیم که بر  ملت ما تاثیر می‌گذارد.

صحبت های مادورو بعد از ورود دو بمب افکن روسی تی یو-160 به ونزوئلا بود که با انتقاد مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا همراه شد.

پامپئو در تویتی نوشت: مردم ونزوئلا و روسیه باید این اتفاق را همانطور که هست ببینند: دو حکومت فاسد دارایی‌های مردم را به باد می‌دهند و آزادی و استقلال را در حالیکه مردم در حال سختی کشیدن هستند، پایمال می‌کنند.

مادورو همچنین گفت  توطئه علیه او شامل ایوان دوکو، رئیس جمهور تازه روی کار آمده کلمبیا و ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور منتخب راست افراطی برزیل می‌شود. بولسونارو از ژانویه کار خود را آغاز خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کلمبیا طی اعلامیه‌ای اظهارات مادورو را رد کرده و گفت که او کشورش را به راه‌اندازی یک "جنگ خیالی" متهم کرده است.

دور دوم ریاست‌جمهوری مادورو از دهم ژانویه طی انتخاباتی که بسیاری از ملت ها آن را نامشروع خواندند، آغاز می‌شود.

با این حال مادورو گزینه‌های گفت و گو با دولت‌های رقیب برای یک روند صلح را باز گذاشته و تمام تیم اجرایی ترامپ را به میز مذاکره فراخواند و گفت: ونزوئلا به زانو نمی افتد، تسلیم نمی‌شود. ونزوئلا با صلح و دموکراسی پیش می‌رود. بگذارید امپراتوری امریکا این را بداند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند

نشریه کنگره آمریکا می‌گوید فشار اقتصادی علیه ایران شکست خورده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آن‌ها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشور‌های مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند؛ و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آن‌ها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آن‌ها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آن‌ها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

منبع: کیهان

دیگر خبرها

  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید