Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - میر هادی سیدی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان خراسان شمالی اظهار کرد: ویتنام در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۱۳ میلیارد دلار صادرات داشت که از این میزان ۵۰ میلیارد دلار مبتنی بر توسعه اقتصاد سنتی و ۱۵۰ میلیارد دلار ناشی از سرمایه گذاری خارجی بوده است.

وی اضافه کرد:  در حقیقت ۷۳ درصد صادرات ویتنام ناشی از سرمایه گذاری خارجی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۴۹.۵ درصد صادرات کشور چین نیز در سال های گذشته مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی بوده که البته در این سال ها کاهش یافته است.  

وی با بیان این که تنها سه درصد از مجموع صادرات کشور از طریق توافق انجام می‌شود، افزود: با کشورها کمتر ارتباط برای توافق‌ها داریم که این امر باید تقویت شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی نیز با تاکید بر این که تولیدات ما باید صادرات محور باشد، گفت: نگرش‌های ما در حوزه تولیدات سنت گراست در حالی که در دنیای تجارت نباید سنت گرا بود.

مجید پورعیسی افزود: تولید کنندگان باید به دنبال یک هدف باشند یعنی یا تولید یا صادرات، زیرا این استاندارد در تمامی کشورهای دنیا رعایت می‌شود و نمی توان ذهن خود را معطوف به تمامی مسائل کرد.

وی افزود: اکثر مشکلات ما در حوزه صادرات، کشوری است ولی در عین حال، تا جای ممکن مشکلات را در حوزه استان به طور جدی پیگیری می‌کنیم اما صادرکنندگان ما باید بدانند حوزه هایی همچون تامین اجتماعی و مالیات دستورات کشوری دارند لذا این حوزه ها نمی‌تواند از موانع اصلی صادرات در استان به شمار برود.

پورعیسی تصریح کرد: اگر بخواهیم بر روی صادرات متمرکز شویم باید سلیقه مصرف کنندگان را بدانیم چون یکی از ضعف‌های اساسی ما در سهمیه بازار، سلیقه مصرفی و نوع تبلیغات است. 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صادرات محصولات پتروشیمی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، آشنایی با آخرین دستاوردها و نوآوری‌های صنعت فولاد، ایجاد فرصت برای شبکه‌سازی با افراد متخصص و معتبر در این حوزه، استفاده از تجربیات و دانش افراد برجسته در حوزه فولاد از مهم‌ترین اهداف برگزاری مهم‌ترین رویداد صنعتی و علمی در حوزه فولاد کشور است.

از دیگر اهداف برگزاری این همایش می‌توان به ایجاد فرصت برای ارائه نتایج تحقیقات و پروژه‌ها در زمینه فولاد و ارتقاء مهارت با شرکت در کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف اشاره کرد.

مخاطب این همایش دانشگاهیان، شرکت‌ها، کارشناسان، محققان، دانشجویان و علاقمندان صنعت فولاد است.

همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن شهید چمران دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انجمن سازه‌های فولادی ایران، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، تعاونی توسعه سازه‌های فولادی ایران(تسفا) و وزارت علوم تحقیات و فناوری از مشارکت‌کنندگان در در برگزاری این مهم‌ترین رویداد صنعتی و علمی فولاد کشور هستند.

کد خبر 6081761

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید