Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@15:05:54 GMT

شرح وضعیت نفتی ایران توسط اوپک

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۹۰۶

شرح وضعیت نفتی ایران توسط اوپک

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک تولید نفت ایران در نوامبر سال میلادی جاری به ۲.۹۵۴ میلیون بشکه در روز رسید و همزمان قیمت نفت سنگین ایران بیش از ۱۴ دلار در هر بشکه ارزان شد.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۹۵۴ میلیون بشکه در روز رسید که ۳۸۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۳۳ میلیون بشکه در روز در اکتبر، کاهش داشت.

میانگین تولید نفت خام ایران در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۳.۶۰۳ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۸۱۸ میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم، کاهش داشت.

طبق آمار منابع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از ۱۵ کشور است در نوامبر ۳۲.۹۷ میلیون بشکه در روز بود که ۱۱ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن کاهش داشت. تولید نفت در امارات متحده عربی، عربستان سعودی و کویت افزایش یافت، در حالی که تولید علاوه بر ایران، در ونزوئلا، نیجریه و عراق کاهش داشت.

ارزش سبد نفتی اوپک در نوامبر ۱۴.۰۶ دلار یا ۱۷.۷ درصد نسبت به اکتبر کاهش یافت و به ۶۵.۳۳ دلار در هر بشکه رسید. ارزش سبد نفتی اوپک با تسهیل نگرانی ها نسبت به کمبود عرضه و تغییر توجه بازار به سوی احتمال اشباع عرضه، با بزرگترین ریزش ماهانه از ژانویه سال ۲۰۱۵ تاکنون روبرو شد. در این بین، آمار اقتصاد جهانی نه چندان مطلوب به خصوص در منطقه یورو، چین و هند و همچنین رشد ارزش دلار آمریکا و حاشیه سود ضعیف پالایش بر عملکرد بازار تاثیر منفی گذاشت.

براساس گزارش ماهانه‌ اوپک، ارزش سبد مرجع اوپک در در نوامبر ۶۵.۳۳ دلار در هر بشکه بود که ۱۴.۰۶ دلار یا ۱۷.۷درصد نسبت به ۷۹.۳۹ دلار در اکتبر کاهش داشت. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای امسال تاکنون ۷۰.۷۵ دلار در مقایسه با ۵۱.۶۲ دلار در مدت مشابه سال گذشته بوده است.

قیمت نفت سنگین ایران در نوامبر ۶۲.۸۳ دلار در هر بشکه بود که ۱۴.۲۱ دلار یا ۱۸.۴ درصد در مقایسه با ۷۷.۰۴ دلار در اکتبر کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ۶۸.۹۷ دلار در مقایسه با ۵۰.۹۳ دلار در مدت مشابه سال میلادی گذشته بوده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نفت اوپک تولید ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱