Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:50:04 GMT

افزایش قیمت کالاها بر خلاف ارزان شدن ارز

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۹۱۴

افزایش قیمت کالاها بر خلاف ارزان شدن ارز

با وجود کاهش قیمت ارز هنوز برخی از کالاها با رشد قیمت همراه هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، از ۲ هفته قبل روند نرخ ارز در کشور با سیر سقوطی همراه شده تا جایی که حالا از خرید و فروش دلار ۱۰ هزار تومانی در صرافی ها خبر داده می شود.


اما این روند کاهشی نرخ ارز تاثیری بر گرانی اجناس نداشته و حتی کالاهایی که از ارز دولتی با نرخ ثابت ۴۲۰۰ تومان بهره می برده اند نیز با گرانی همراه شده اند و در این ایام نیز کاهش قیمت را تجربه نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

در این میان می توان به گران شدن اجناس خوراکی همچون سبزیجات اشاره کرد که در روزهای گذشته دچار گرانی قابل توجهی شده اند. از جمله این سبزیجات می توان به نرخ بادمجان اشاره کرد که امروز با نرخ کیلویی ۱۰ هزار تومان در میادین تره بار به فروش می رسید.
 

علاوه بر این کالاهایی چون خودرو نیز که وارد کنندگان قطعات آن یا از نرخ ارز سامانه نیما بهره می برند یا ارز آزاد موجب گران شدن خودرو شده اند در حالیکه قیمت هر دو ارز کاهش داشته خودروی داخلی با افزایش قیمت چشمگیری روبرو بوده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بر ادامه استمرار این افزایش قیمت تاکید کرده و آن را قانونی دانسته است.
 

اما این گرانی ها اعتراضات افکار عمومی را به همراه داشته و در ادامه موجب دستور رئیس جمهوری به رضا رحمانی شده است.
 

در همین رابطه روز گذشته «محمود واعظی» در حاشیه جلسه هیات از دستور روحانی به رحمانی راجع به بررسی این موضوع خبر داد.
 

رئیس دفتر رئیس جمهوری از دستور روحانی به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کاهش قیمت ها خبر داد و گفت: طبیعی است با کاهش قیمت ارز قیمت کالاها هم کاهش یابد، مردم و اصناف نیز باید در این زمینه کمک کنند.
 

حالا با این وجود باید دید که وزارت صمتی که به حمایت از گرانی خودرو ها پرداخته بود برای اجرای دستور رئیس جمهوری چه اقداماتی مدنظر دارد؟/

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز استان بوشهر معاون اول رئیس جمهور خبرگزاری شبستان کرمان خراسان جنوبی ترامپ هرمزگان افزایش قیمت بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.

در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.

کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.

از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.

با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • قیمت نفت افزایش یافت