Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-25@04:08:23 GMT

نرم‌افزارهای موبایلی سارق!

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۹۳۰

وزیر ارتباطات از شناسایی اقدامات خلاف قانون یک شرکت برای خالی کردن جیب مشترکین تلفن همراه با سرویس‌های ارزش افزوده بیش از ۵۰۰ نرم افزار موبایلی خبرداد و افزود: برای رسیدگی بیشترگزارش این موضوع به پلیس ارجاع شدو مبالغ به مردم بازخواهد گشت. به گزارش جنوب نیوز به نقل از تابناک؛ همزمان روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران (ماهر)نیز جزئیات بیشتری از نحوه عملکرد این شرکت و نرم افزار های موبایلی ساخت آن شرکت که به نوعی به عنوان نرم افزارهای سارق جیب مشترکان عمل می کردند ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بررسی های اخیر مرکز ماهر در خصوص اپلیکیشن های مخرب در فضای مجازی و مارکت های ایرانی بیش از 500 نرم افزار موبایلی با موضوعاتی متنوع شناسایی شده است که عوامل آن سعی بر آلوده سازی طیف گسترده‌ای از کاربران را داشته‌اند.

بر اساس این گزارش و طبق بررسی‌های انجام شده، برخی از اپلیکیشن‌های آلوده و بدافزار، با فعال‌سازی طرح‌های ارزش افزوده مخابراتی یا VAS، هزینه‌های مختلفی را به کاربران تحمیل می‌کنند. برنامه‌های مذهبی و ادعیه و برنامه‌هایی با عناوین مستهجن در فهرست برنامه‌های منتشر شده وجود دارد که فقط یکی از این برنامه های آلوده که منتشر شده است بالای یک میلیون نفر کاربر دارد.

نمایش پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی، انتشار برنامه‌های مخفی (برنامه‌هایی که پس از نصب آیکن خود را مخفی کرده و کاربر به سادگی قادر به حذف آن‌ها نیست)، دانلود پنهانی و نمایش صفحه نصب اپ‌های جدید به‌صورت اجباری، کلیک دزدی برای بالا بردن میزان بازدید وب‌سایت‌های مختلف و پست‌های تلگرامی و اینستاگرامی و...از جمله عملکردهای این نرم افزار های مخرب است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ دستگاه خودرو سرقتی در میرجاوه

  سرهنگ "علی میر " فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه در توضیح جزییات خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان با اشراف اطلاعاتی از وجود ۲ دستگاه خودروی سرقتی در یکی از محلات شهرستان، مطلع بلافاصله به محل اعزام میگردند.

 وی افزود: با بررسی به عمل آمده یک خودرو سورای تویوتا شماره موتور و شاسی توسط سارق یا سارقین مخدوش گردیده بود ضمنا سارق خودروی سواری پژو نیز در این راستا با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و خودرو‌ها تحویل مالباختگان گردید.


  
  

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران + فیلم
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • کشف ۲ دستگاه خودرو سرقتی در میرجاوه
  • رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود