Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-19@20:10:58 GMT

۵ ابزار آنلاین برای برنامه‌ریزی یک سفر راحت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۹۳۱

۵ ابزار آنلاین برای برنامه‌ریزی یک سفر راحت

برای خیلی از افراد برنامه‌ریزی سفر دشوارترین مرحله آن است. شما باید به روش سفر، لوازم مورد نیاز سفر، محل اقامت، جاذبه‌ها و بسیاری موارد دیگر فکر کنید. اما با چند ابزار ساده و رایگان می‌توانید برنامه‌ریزی راحت‌تری برای سفر انجام دهید. جنوب نیوز: برای خیلی از افراد برنامه‌ریزی سفر دشوارترین مرحله آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما باید به روش سفر، لوازم مورد نیاز سفر، محل اقامت، جاذبه‌ها و بسیاری موارد دیگر فکر کنید. اما با چند ابزار ساده و رایگان می‌توانید برنامه‌ریزی راحت‌تری برای سفر انجام دهید. انتخاب روش سفر

مهمترین عامل در انتخاب روش سفر مسافت شما با مقصد است. در سفرهای داخلی می‌توانید بین اتوبوس، قطار و هواپیما یکی را انتخاب کنید. در مسافت‌های کوتاه، اتوبوس زمان‌های مختلفی را برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. اما از نظر امکانات و راحتی، اتوبوس پیشنهاد نمی‌شود. قطار گزینه دیگری برای سفر زمینی است که راحتی و فضای خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این‌حال خطوط ریلی ایران گسترده نیستند و ناوگان ریلی ایران هم در اکثر خطوط از سرعت بالایی برخوردار نیستند.

در مسافت‌های طولانی و سفرهای خارجی، بهترین وسیله بدون شک هواپیماست. هواپیما شما را در زمانی کوتاه‌تر و با امنیت بالاتری به مقصد می‌رساند. در مسیرهای داخلی گاهی قیمت‌های استثنایی بلیط چارتر هزینه سفر شما را به شکلی محسوسی کاهش می‌دهد. اما این در صورتی است که زمان شما برای سفر آزاد باشد. بهتر است از چند هفته پیش از سفر قیمت‌های مختلف را مقایسه کنید تا بهترین نرخ را پیدا کنید. این کار را با ابزاری مثل wego.ir می‌توانید انجام دهید که به شما یک مقایسه بی‌طرفانه بین آژانس‌های مختلف ارائه می‌کند.

محل اقامت

داشتن یک خواب راحت در سفر یک موضوع حیاتی است. پس برای انتخاب محل اقامت در سفر حتماً این موضوع را در نظر بگیرید. همیشه لازم نیست در مرکز شهر هتل بگیرید. مسیرتان را بررسی کنید و نظر کاربران درباره هتل‌هایی که در مسیر می‌بینید بخوانید. از طریق اپلیکیشنی مثل دانرو می‌توانید می‌توانید رستوران و کافه و سایر خدمات اطراف هتل یا محل اقامت‌تان را ببینید. مشابه این اپلیکیشن برای مقاصد خارجی RoadTripper است. همچنین پیش از سفر نقشه وسایل نقلیه عمومی را هم بررسی کنید. گاهی از طریق مترو و اتوبوس به راحتی به مرکز شهر می‌رسید.

لوازم مورد نیاز سفر

تا حالا به این فکر کردید که اگر قبل از سفر یک چک لیست داشته باشید چقدر کار شما برای جمع کردن وسایل راحت‌تر است؟ این کار را می‌توانید به صورت دستی انجام دهید. چک لیست‌های نمونه زیادی در اینترنت پیدا می‌شود. اما یکی از بهترین ابزاری که برای این کار می‌توانید استفاده کنید اپلیکیشن چمدان است. این اپلیکیشن به زبان فارسی و به طور اختصاصی برای تهیه چک‌لیست سفر طراحی شده است و برای حالت‌های مختلف سفر، چک‌لیست‌های آماده دارد. همچنین خود شما هم می‌توانید چک لیستتان را ویرایش و ایجاد کنید.

جاذبه‌های مقصد

بعضی وقت‌ها جاذبه‌های مقصد دلیل اصلی برای سفر ما هستند. پس بهتر است قبل از سفر با آنها آشنا شویم. یکی از ساده‌ترین راه‌ها جستجو در گوگل است. اگر عبارت «جاذبه‌های...» را به همراه اسم شهر در گوگل جستجو کنید، در ابتدای صفحه مهمترین دیدنی‌های آن شهر را به شما نمایش می‌دهد. این جستجو را برای مقاصد خارجی هم می‌توانید با اسم شهر به علاوه Attractions انجام دهید. وبلاگ‌های فارسی زیادی هم برای معرفی جاذبه‌ها وجود دارند. از جمله «سیری در ایران»، «همگردی» و «کارناوال»

مدیریت هزینه سفر

جدا از هزینه بلیط هواپیما و هتل (اقامتگاه)، موارد دیگری مثل بازدید از جاذبه‌ها و خورد و خوراک در سفر برای شما هزینه‌بر هستند. اگر با یک جمع دوستانه سفر می‌کنید، اپلیکیشن «دنگ» ابزار مناسبی برای محاسبه هزینه‌های هر نفر به صورت جداگانه است. اما اگر با خانواده یا شخصی سفر می‌کنید، مهمتر از سهم هر نفر، بودجه سفر است. در اپلیکیشن Trabee Pocket می‌توانید بودجه مورد نظرتان را به ارز‌های مختلف تعریف کنید و با وارد کردن هزینه‌ها در آن، همیشه از میزان بودجه باقیمانده‌تان اطلاع داشته باشید.

به همین سادگی با در نظر گرفتن نکته‌های بالا و استفاده از این ابزارهای رایگان، سفر راحت‌تری تجربه می‌کنید.

منبع: تابناک

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  فداکار در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان  استاندار کرمان با تاکید بر تلاش برای تحقق شعار سال گفت  100 هزار میلیارد تومان طرح در استان در دست اجراست که باید به نتیجه برسند.

 وی  افزود:مولدسازی دارایی‌های دولت ، تقویت زیرساخت‌های آب، برق و گاز ، ایجاد ظرفیت درگاه صادراتی، راه‌اندازی مرکز سرمایه‌گذای خارجی و اقتصاد دیجیتال ، توجه به حوزه دانش بنیان مشاغل خانگی و گردشگری از مواردی بود که آقای فداکار برآنها تاکید کرد. 
آقای حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز با اشاره به وجود ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی در استان افزود: با همراهی و تخصیص اعتبارات استانی امسال شاهد افزایش آنها خواهیم بود.
وحیدی مدیر کل برنامه ریزی و بودجه استان هم از تلاش برای تحقق شعار سال و همچنین پرداخت پاداش بازنشستگان خبر داد:      

 

    

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • تجربه ها ؛ ابزار تحقق شعار سال
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • راهنمای جامع سفر به تورنتو؛ از خرید بلیط تا نکات سفر
  • برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم در شهرستان زارچ
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال
  • «آخرین تولد» برنامه جدید اکران آنلاین فیلم‌نت