Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@23:09:05 GMT

طرح اسرائیل برای ساخت «منطقه دیپلماتیک» در قدس

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۱۰۰۹

طرح اسرائیل برای ساخت «منطقه دیپلماتیک» در قدس

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «الری»؛ این منطقه قرار است در اطراف محله «طالبیه» شرقی واقع در قدس و در زمین های روستای «بیت صفافا» در جنوب شهر ساخته شود و هدف از آن انتقال سفارت خانه همه کشورها به قدس است.
 
روزنامه یدیعوت آحرونوت اسرئیل با اشاره به این که این طرح پیشنهاد یواف گالانت وزیر مسکن رژیم صهیونیستی است به نقل از وی نوشت: این منطقه با هدف جلب توجه کشورهای جهان برای انتقال سفارت خانه هایشان به قدس ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
از سوی دیگر گروهی از صهیونیست ها برای بررسی ساخت خطوط قطار معلق در منطقه شرقی قدس حضور یافتند.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا رژیم صهیونیستی منطقه دیپلماتیک قدس قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است

وزیر امور خارجه ژاپن در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری موضع صریح کشورش در محکومیت حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار کرد: ژاپن معتقد است که حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با «یوکو کامیکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن، در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران پیرامون اقدام اخیر دفاع مشروع نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی، همچنین ضرورت ایجاد آتش بس فوری در غزه و اهمیت امنیت دریانوردی در منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسرائیل بر سفارت کشورمان در دمشق تاکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

وی با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش مهم ژاپن به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت و گروه هفت اظهار کرد: ریشه اصلی بحران در منطقه به جنگ غزه برمی‌گردد و جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های دیپلماتیک خود را به منظور ایجاد یک آتش بس پایدار ادامه خواهد داد و از ژاپن و اعضای گروه هفت همین انتظار را دارد.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه، بر اهمیت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، تداوم رایزنی‌ها و گفت وگوهای چند جانبه و دوجانبه در جهت توقف فوری جنگ و بازگشت صلح و ثبات به منطقه تاکید کرد.

یوکو کامیکاوا با یادآوری موضع صریح کشورش در محکومیت حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار کرد: ژاپن معتقد است که حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است.

وی همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید و گسترش تنش و درگیری در منطقه برای ژاپن و لزوم خویشتنداری حداکثری همه طرف‌ها تاکید و خاطر نشان کرد: نسبت به تبعات تشدید تنش و درگیری بر ثبات و امنیت منطقه و در معرض تهدید قرار گرفتن امنیت دریانوردی به همه طرف‌ها توجه داده‌ایم.

همچنین وزیران امور خارجه ایران و ژاپن در این گفت‌وگوی ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش مناسبات دوجانبه میان تهران و توکیو، بر تداوم رایزنی‌ها و گفت‌وگوها در جهت ایجاد آرامش، صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

کد خبر 745272

دیگر خبرها

  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگهای حمله رژیم اسرائیل را به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد
  • رایزنی مقام های امنیتی روسیه و اسرائیل درباره تنش ها در منطقه
  • پیام هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر
  • کنعانی: ما قبل‌ از اقدام نظامی هشدارهای دیپلماتیک را داده بودیم | حامیان اسرائیل قدردان اقدام منطقی و توأم با مسئولیت ایران باشد
  • ساخت تصفیه‌خانه پساب قم در گام‌های نهایی
  • هند: همه طرف‌ها به مذاکرات دیپلماتیک بازگردند