Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@19:29:22 GMT

تولد نوزاد عجول در میاندوآب

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۱۳۲۷

تولد نوزاد عجول در میاندوآب

اصغر پیروز نیا مسئول فوریت‌های پزشکی شهرستان میاندوآب در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، افزود: ظهر امروز طی تماس تلفنی با ستاد عملیات مرکز اورژانس میاندوآب مبنی بر بدحالی یک زن باردار ۳۷ ساله در روستای داش تپه و درخواست کمک فوری، بلافاصله یکدستگاه آمبولانس از پایگاه شماره ۲ (آیت الله مدرس) به محل اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیروزنیا افزود: در کمترین زمان ابراهیم بی باک و محمد آقایی کارشناسان اورژانس ۱۱۵ در منزل بیمار حضور یافته و متوجه می‌شوند که فرایند زایمان طبیعی در حال انجام است و سریعا اقدامات اولیه شامل کلمپ بندناف، اکسیژن درمانی، ساکشن و بازنمودن راه هوایی، بریدن بند ناف و چندین اقدام دیگر برای کمک به زایمان مادر انجام می‌دهند و خوشبختانه فرزند این خانم سالم به دنیا می‌آید.

مسئول فوریت‌های پزشکی شهرستان میاندوآب ادامه داد: این نوزاد دختر که حاصل ۱۳ سال صبر پدر و مادرش برای به دنیا آمدن نخستین فرزندشان بود، در سلامت کامل و وضعیت stable جهت دریافت اقدامات تکمیلی به بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا میاندوآب تحویل داده شد

گفتنی است شهرستان میاندوآب با پهنای ۲۶۹۴ کیلومتر مربع دارای ۱۹۸ روستا است که غالباً عملیات امداد رسانی به این روستا‌ها با وجود تنها ۵ پایگاه اورژانس در سطح شهرستان به سختی انجام می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

 

نوزاد عجول پیش از انتقال به بیمارستان، در خانه به کمک تکنسینهای اورژانس به دنیا آمد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در مراسم تجلیل از خیرین جشن گلریزان میاندوآب گفت: با کمکهای خیرین بزرگوار که با نگاهی دقیق و درست به یک موضوع اجتماعی به نام زندان ورود کردند در سه سال گذشته کمکهای خیرین به جشنهای گلریزان رشد ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

ناصر عتباتی افزود: از محل کمکهای مردمی جمع آوری شده در سال گذشته ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیر عمد از زندانهای استان آزاد شدند و امید است با کمکهای مردمی به ستاد دیه در جشنهای گلریزان امسال در مرحله نخست ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت ماه از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگردند.

عتباتی، با اشاره به اینکه شهرستان میاندوآب در سازش پرونده ها بویژه در پرونده های قصاص نفس دارای رتبه های برتر استان است، گفت: این امر نشان از بزرگواری و قلب های بخشنده و مهربانی است که خدا نصیب مردم این خطه از استان نموده، لذا از خیرین انتظار داریم به مانند همیشه نگاه ویژه ای به این فرهنگ حسنه داشته باشند.

وی، در پایان از انجمن حمایت از زندانیان نیز خواست تا اقدامات خود را در راستای حرکت به سمت درآمدزایی مستمر و پایدار برای خانواده های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام گل حسینی، رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب از خیرین این شهرستان قدردانی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان هم در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب گفت: ۳۲۰ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن هستند و خدماتی همچون بسته های معیشتی، خدمات پزشکی، دارویی و روانپزشکی از سوی خیرین و پزشکان خیر به خانواده های زندانیان نیازمند ارائه می شود.

مسعودی افزود: در جشن گلریزان امسال خیرین بزرگوار میاندوآب مبلغ هفت میلیارد و 280 میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز نمودند و شاکیان نیک سیرت هم به میزان سه میلیارد و 840 میلیون تومان در ماه مبارک رمضان از حق خود گذشت کردند.

فتحی، مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هم در این مراسم از حضور فعال خیرین در جشنهای گلریزان قدردانی کرد.

در پایان این مراسم از خیرین نیک سیرت با اهدای لوح تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود