Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد، چندین قانونگذار فرانسوی طرح رای عدم اعتماد به دولت را امروز (پنجشنبه) به دلیل عملکرد ضعیف رئیس‌جمهور در مقابله با جلیقه زردها ارائه می‌کنند.

بیش از ۶۰ قانونگذار از پارلمان فرانسه در بیانیه‌ای مشترک درخواست برای رای عدم اعتماد به دولت ماکرون شدند.

در این بیانیه آمده است: اقدامات سازشکارانه ماکرون نه عادلانه و نه مسئولانه و نه پاسخی به خشم و درخواست فرانسوی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بند ۴۹ قانون اساسی فرانسه رای عدم اعتماد باید حداقل ۴۸ ساعت پس از درخواست و تایید اکثر نمایندگان انجام شود.

این در حالی است که جلیقه زردها گفته‌اند که تیراندازی سه شنبه شب در بازار کریسمس شهر استراسبورگ توسط حکومت فرانسه برنامه ریزی شده بود.

جلیقه زردها در شبکه‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه این حمله درست یک روز بعد از سخنرانی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد جلیقه زردها و اعتراضات پیش رو اتفاق افتاد، نوشتند که این نمی‌تواند یک تصادف ساده باشد.

این پست نظرات زیادی را به خود جذب کرد.

فینو ستو، یک کاربر شبکه‌های اجتماعی گف: این حمله درست یکروز بعد از سخنرانی ماکرون و روز قبل اعتراضات برنامه ریزی شده برای شنبه صورت گرفت. آنها مردم را گول میزنند؟

ماکسیم نیکول، یکی از نامهای اصلی در جنبش جلیقه زردها با به اشتراک گذاشتن ویدیویی در صفحه‌ای با نام "Fly Ryder" گفت که مهاجم برای انجام چنین اقدامی به یک خیابان خلوت نمی‌رود او میتوانست شانزلیزه را ترجیح دهد.

یک کاربر دیگر گفت: ماکرون و حکومت به عمد این حملات را طرح ریزی کردند تا وضعیت اضطراری بوجود آورند و از اعتراضات جلیقه زردها جلوگیری کنند.

تعدادی دیگر از کاربران نیز خواستار پایان اعتراضات شدند.

در همین حال، لوران نونیز، معاون وزیر کشور فرانسه در گفتگو با رادیو داخلی فرانسه در مورد اتهامات علیه حکومت گفت: من واقعا عصبانی هستم؛ چگونه کسی میتواند چنین چیزی بگوید؟

وی همچنین گفت که از گسترش "تئوری‌های توطئه" که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی جلیقه زردها منتشر می‌شود آگاه است.

سه شنبه شب مردی اقدام به تیراندازی در بازار کریسمس در استراسبورگ کرد که دو کشته و بیش از 12 زخمی برجای گذاشت دولت فرانسه این حادثه را تروریستی اعلام کرده و پلیس همچنان در حال جستجوی عامل این حمله که هویت وی معلوم شده است.

پس از این حمله سطح امنیتی در فرانسه در بالاترین حد ممکن اعلام شد.

از ۱۷ نوامبر تعدادی از افراد با پوشیدن جلیقه های زرد روشن – که از آنها به عنوان جلیقه زردها یاد میشود- در شهرهای اصلی فرانسه در اعتراض به افزایش بحث برانگیز نرخ سوخت توسط ماکرون و وخیم شدن وضعیت اقتصادی دست به تظاهرات زده‌اند.

معترضان که اکثرا به دلیل نرخ بالای اجاره منازل در مناطق روستایی سکونت دارند از ماکرون خواستار توقف افزایش قیمت سوخت و حل مشکلات اقتصادی هستند.

براساس یک نظرسنجی که اخیرا انجام شد ۸۴ درصد از مردم فرانسه که اکثرا از طبقه متوسط جامعه هستند این اعتراضات را حمایت میکنند.

قیمت سوخت امسال در فرانسه بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس جمهور فرانسه در مصالحه با موج اعتراضات و خشونت‌ها اعلام کرد که مالیات بر اضافه کاری سال آینده لغو خواهد شد و مالیات امنیت اجتماعی برای بازنشستگانی که زیر ۲ هزار یورو درآمد دارند لغو می‌شود.

با اینحال، معترضان بیانیه ماکرون را "ناکافی" خواندند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جلیقه زرد ها ماکرون رای عدم اعتماد دولت ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تمهیدات این کشور برای برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در صورت تشدید مخاطرات امنیتی، لغو برگزاری افتتاحیه این رویداد را رد نکرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر مخاطرات و تهدیدهای امنیتی بیش از حد باشد، امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد.

 ماکرون با اشاره به اینکه در این رویداد بزرگ نیروهای امنیتی در سطحی بی‌سابقه بسیج خواهند شد، تاکید کرد: با این حال، بسته به تحلیل و ارزیابی ما از شرایط، اگر به این نتیجه برسیم که مخاطراتی وجود دارد، برنامه‌های جایگزینی تدارک دیده‌ایم. در واقع، علاوه بر «پلن بی»، «پلن سی» هم وجود دارد.

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای نخستین بار قرار است که خارج از فضای بسته و در رود سِن و اطراف آن برگزار شود. انتظار می‌رود حدود ۱۰ هزار ۵۰۰ ورزشکار در قلب فرانسه و در مسیری حدود ۶ کیلومتری، در قلب فرانسه روی رود سِن رژه را روی قایق برگزار کنند.

ماکرون گفته است که سازمان‌دهندگان به منظور محدود کردن مخاطرات امنیتی شاید اقدم به کاهش مسیر رژه ورزشکاران روی رود سن گرفته یا حتی «مراسم را به ورزشگاه استادوفرانس» منتقل کنند.

نگرانی‌های لجستیکی و امنیتی دولت فرانسه را مجبور به کاهش تعداد تماشاگران افتتاحیه المپیک از ۶۰۰ به حدود ۳۰۰ هزار نفر کرد.

همچنین دولت فرانسه تصمیم گرفته است تا حضور رایگان گردشگران در مراسم افتتاحیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی، لغو شود. با این تصمیم، حضور رایگان تنها با ارائه دعوتنامه میسر خواهد بود.

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود. سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه پیش‌تر با اشاره به حمله تروریستی اخیر به حومه مسکو، از مقامات فرانسه خواسته‌اند تا مراسم پرزرق و برق افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دلیل نگرانی‌های عمیق امنیتی، لغو کنند.

دیگر خبرها

  • لغو افتتاحیه المپیک پاریس؟!
  • واکنش تازه ماکرون به حمله ایران | به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادها را زدیم
  • لفاظی‌های جدید ماکرون علیه ایران
  • واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس
  • ماکرون : امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد
  • مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت/ ماکرون: پلن C هم داریم
  • ماکرون خواستار جلوگیری از تنش‌ها در منطقه شد
  • ماکرون: با شرکا برای کاهش تنش همکاری می‌کنیم