Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:05:46 GMT

تلفات جاده ای در گیلان 13 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۱۴۸۸

تلفات جاده ای در گیلان 13 درصد کاهش یافت

رشت - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش تصادفات در استان گفت: طی هشت ماه گذشته، با تلاش های انجام شده توسط تمامی دست اندرکاران ترافیک استان، شاهد کاهش 13 درصدی در تلفات و حوادث جاده ای بوده ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حسین محمدپور روز پنجشنبه در مراسم آغاز طرح زمستانه پلیس با دستگاه های امداد و نجات با اشاره به افزایش سانحه دیدگان در راه های استان افزود: با وجود تلاش های انجام شده طی سه ماه اجرای طرح زمستانه طی سال گذشته 20 درصد در جانباختگان و 40 درصد در مجروحان در تصادفات رانندگی استان افزایش داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: براساس تحلیل های انجام شده، 72 درصد از این افزایش تصادفات و قربانیان در طرح سه ماه زمستانه سال گذشته مربوط به عابران و موتورسیکلت سواران بوده که سهم عابران پیاده و موتورسواران در این تصادفات هریک 36 درصد بوده است.
سرهنگ محمدپور با اشاره به وظایف پلیس راه در زمینه کنترل و اجرای مقررات ترافیکی گفت: پلیس راه آموزش بیش از 65 درصد روستاها را برنامه ریزی و هدفگذاری کرده که در همین راستا، از مردادماه تا کنون؛ افزون بر 26 مرحله با همت مسئولان در استان اجرا شده است.
وی ادامه داد: در این برنامه ها افزون بر 12 هزار نفر موتورسوار از 185 روستا در 26 نقطه آموزش های ترافیکی را فرا گرفتند و به آنها بیش از یک هزار و 600 کلاه ایمنی اهداء شد.
وی اظهار داشت: با اقدامات انجام شده طی هشت ماه گذشته و با وجود افزایش تلفات جاده ای در کشور ، 43 نفر کاهش تلفات جاده ای در استان داشته ایم که این آموزش ها را برای امسال و سال آینده ادامه می دهیم.
سرهنگ محمدپور به طرح زمستانه امسال پلیس و دستگاه های مربوطه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تجربیات سال های گذشته بایستی آمادگی های لازم و انسجام و هماهنگی بین دستگاه های دست اندرکار را بیش از پیش داشته باشیم چرا که این هماهنگی در بازگشایی راه ها و جلوگیری از گره های ترافیکی و حضور به موقع پلیس تاثیرگذار خواهد بود.
رئیس پلیس راه گیلان همچنین از دستگاه های مربوطه در امر ترافیکی خواست تا گروه های امدادی در مکان های مشخص از جمله پاسگاه های پلیس با انسجام در کنار هم حضور داشته باشند تا در زمان بحران های احتمالی با هماهنگی بهتری بتوانند مشکلات را رفع کنند .
طرح زمستانه پلیس گیلان ، راهداری و دستگاه های امدادی از امروز( 22 آذرماه) آغاز شد و به مدت سه ماه تا 22 اسفندماه ادامه دارد.
7296/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پليس راه گيلان تلفات جاده اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای

رییس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردار حسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتاً خوبی را داشتیم که با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً باید اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای