Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشان - ایرنا - نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان روز پنجشنبه در آیینی با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان در میدان فرهنگ و هنر کمال الملک این شهر آغاز شد.

دبیر نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش نخست جشنواره کتاب های گروه سنی کودک و نوجوان شامل تالیف و ترجمه با موضوع آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکبر رضوانیان بیان کرد: مسابقه و کارگاه تولید کتاب تصویری صدای پای آب در بخش دوم با هدف حمایت از نویسندگان و تصویرگران جوان و ایجاد فرصت برای انتشار آثار آنها برگزار می شود.
وی اضافه کرد: آب و محیط زیست شامل فرهنگ استفاده درست از آب، آینده بدون آب، آب و فرهنگ مردم شامل باورها، آیین ها، پیشه ها و مهارت های بومی مانند جشن آب پاشان، قالیشویان مشهد اردهال، میراب و مقنی و قنات، آب انبار و آسیاب محورهای بخش دوم این جشنواره است.
دبیر نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان، برگزاری نمایشگاه کتاب و تصویرگری کودک با حضور گروه های موسیقی کودک، اجرای تئاتر عروسکی، برگزاری صبحگاه کتاب در مدرسه ها، جشن کاغذ هوایی با موضوع آب، نمایش فیلم‌های کودک با موضوع آب و حضور نویسندگان در مدرسه های این شهرستان از دیگر برنامه های این جشنواره اعلام کرد.
وی همچنین گفت: نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان، نمایشگاه تصویرگری ملل، نمایشگاه تصویرگری شاهنامه و جشن های ایرانی، گشایش انجمن ادبی آفرینش (ویژه نوجوانان) و رونمایی از کتاب کاشان دارد از تشنگی می میرد ( از نگاه کودکان داستان نویس و تصویرگران کاشانی) از برنامه های جنبی این جشنواره است.
رضوانیان یادآور شد: مهمترین ویژگی نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان، برگزاری رویدادی فرهنگی در 100 نقطه شهر با حضور افزون بر 60نویسنده و تصویرگر کتاب کودک از سوی بخش خصوصی و بدون اعتبارهای دولتی می باشد.
نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان از 22 تا 25 آذرماه با میزبانی چهارمین پایتخت کتاب ایران برگزار می شود.
8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره كتاب كودك و نوجوان كاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پر رنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از سارایوو؛ سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو با حضور ۱۵۰ ناشر داخلی و بین‌المللی با شعار کلام من در مجموعه فرهنگی ورزشی اسکندریه برگزار شد. کشور‌ها ایران، ترکیه، عربستان سعودی، صربستان، کرواسی، مونته‌نگرو، مقدونیه، اسلوونی، یونان، سوئد، دانمارک، نروژ، آلمان، آمریکا، انگلیس، به معرفی داشته‌های فرهنگی و ادبی خود در این نمایشگاه پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

محمد حسین انصاری - رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین 
قباد سلیمانی - مدیر بنیاد ملاصدرا
سنکا بشلیچ - مترجم

بنیاد ملاصدرا، موسسه علمی و پژوهشی ابن سینا و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از کشورمان تازه‌ترین آثار منتشر شده به زبان بوسنیایی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.
ابوذر ابراهیمی سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین ضمن بازدید از نمایشگاه در غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از خانم سنکا بشلیچ برای ترجمه ۱۵ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان از فارسی به بوسنیایی و ۲۰ سال تلاش در این حوزه تقدیر کرد. ایشان با معرفی و قصه گویی داستان‌های ایرانی در مدارس، مهد‌های کودک و کتابخانه‌های شهر‌های مختلف بوسنی و هرزگوین نقش مهمی در معرفی ادبیات کودک و نوجوان کشورمان به کودکان بوسنیایی داشته است.
برگزاری نشست‌های تخصصی، رونمایی از آثار جدید نویسندگان خارجی و داخلی و اهدای جوایز به ناشران برتر از برنامه‌ها در نظر گرفته شده برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو بود. این نمایشگاه تا سوم اردیبهشت ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • حضور پر رنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو
  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود/ افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در ۱۴۰۳
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان