Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا آریایی صبح پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان در حسینیه اهل بیت(ع) بروجرد، اظهار داشت: ایجاد شورای قرآنی و فعالیت های قرآنی با توجه به اعتقادات مذهبی، کار دستگاه خاصی نیست.

وی، تصریح کرد: دانشگاه های بروجرد با همکاری بسیج مقاومت همه به نوعی پای کار آمده اند و به لحاظ اعتقاداتی که مسئولان هم به آن پایبندند، مشغول به انجام فعالیت قرآنی در سطح شهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بروجرد، ادامه داد: برای تشویق فعالین قرآنی تلاش شود در قالب کاروان زیارتی آنها را به همراه خانواده به اردوهای زیارتی اعزام کنند.

آریایی، گفت: در زمینه فعالیت های قرآنی فقط به حفظ و قرائت آن توجه می شود اما در زمینه تفسیر و مفاهیم لازم است یادگیری فعالین و قاریان را ارتقاء داده چرا که بسیاری از افراد روی تفسیر زیاد کار  نمی کنند.

وی با بیان اینکه آشنایی با مفاهیم قرآنی موجب گشایش مشکلات اخلاقی می شود، یاد آورشد: اگر افراد پی به مفاهیم قرآن می برند اینقدر دچار منیت های اخلاقی نمی شدند.

فرماندار بروجرد، افزود: همه دستگاه ها موظفند در زمینه فعالیت های قرآنی پای کار بیایند و از فعالین این حوزه در برنامه های مختلف تجلیل به عمل آورند.

کد خبر 4484185

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا آریایی فرمانداری بروجرد فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقاتهرانی: صهیونیست‌ها اگر مرد هستند، حمله کنند و بیایند درگیر شوند | توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب نیست

مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در نطق میان دستور (سه شنبه ۲۸ فروردین ماه) خود در نشست علنی مجلس گفت: از ۷۵ سال پیش تاکنون که صهیونیست ها بخشی از خاورمیانه را گرفته اند و ادعا کردند که بیش تر از این نیز حقشان هستند و دیگران نیز صهیونیست ها را حمایت کردند اما هر بار که اعراب با هم یکی می شدند و در مقابل اسرائیل می ایستادند معمولا این ها شکست می خوردند ولی در جنگ ۳۲ روزه و به دنبال آن طوفان الاقصی پس از پیروزی انقلاب با وعده صادق تحقق پیدا کرد و اقتدار مسلمان ها را نشان داده است و این افتخاری است که باعث خوشنودی اهل ایمان می شود.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: از نیروهای مسلح و همه کسانی که در این راستا تلاش کردند سپاسگزاریم و به روح سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار زاهدی از درگاه الهی لطف و رحمت بیش تر طلب می کنیم؛ همچنین از مردم تهران به دلیل اعتماد مجددشان تشکر می کنیم و انشاالله که بتوانیم در تراز نظام و انقلاب خدمت کنیم.

نماینده تهران در مجلس بیان کرد: دوستان عزیز! جهاد تبیین نباید دست کم گرفته شود و به لطف الهی در فضای مجازی و صدا و سیما روی برنامه وعده صادق کار شد و این حرکت قابل تقدیر است بنابراین این مهم بوده که چنین پاسخ کوبنده ای در دنیا مطرح شود که ظالم کیست؟ و مظلوم چه کسی است؟ تبلیغ تاثیر زیادی دارد و ائمه جمعه باید فعالیت کنند تا مردم بیش تر در جریان این موضوع قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: صهیونیست ها کاری نمی توانند بکنند اگر مرد هستند حمله کنند و بیایند درگیر شوند، خودشان هم می دانند که آمریکا با حدود ۶۰ کشور با ایران جنگیده و در هشت سال شکست خورده است، دیگر شما که آدم آنها هستید و نمی توانید هیچ کاری کنید؛ بنابراین شما افرادی هستید که بچه های مدرسه ای را بمباران می کنید و به بیمارستان ها حمله می کنید و شماها نامرد هستید اگر مرد هستید بیایید با رزمنده ها بجنگید شما نمی توانید بجنگید و به این موضوع اعتراف کنید.

آقاتهرانی بیان کرد: در خصوص لایحه عفاف و حجاب گزارش تهیه شد و در صحن هم مطرح گردید؛ بنابراین باید ۳۲ دستگاه نسبت به این مسئله ورود کنند اما متاسفانه فقط ۲ دستگاه ورود کردند که یکی وزارت کشور بود و دیگری هم فراجا بوده است؛ اکنون فراجا پای کار است و همه دستگاه ها باید یاری کنند وزارتخانه ها همگی باید پای کار بیایند همه در این موضوع سهم داریم.

این نماینده تهران گفت: بحث عفاف و حجاب یک جنبه دینی دارد که جای خود دارد و یک جنبه قانونی دارد که ممکن است یکی بگوید هیچ دینی ندارم خب نداشته باش اما کشور ما قانون دارد این موضوع در ۴۳ سال پیش در شواری انقلاب فرهنگی آمده است و به هر دلیل بعضی ها عمل نکردند اما الان برای بار سوم به شورای نگهبان رفته و انشاالله فردا بپذیرند و آخرین مرحله آن باشد و طوری نشود که فقط فراجا وسط میدان باشد قطعا مجلس هم یاری می کند. عفاف و حجاب وجهه سیاسی، اخلاقی و اجتماعی و شرعی و دینی دارد، بنابراین هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از آن وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در خارج قوانینی که دارند محکم می نویسند، بنابراین قوانین باید بازدارنده باشد؛ لذا ۴۰ ماده عفاف و حجاب مربوط به دستگاه ها است و ۳۰ ماده شامل جرم انگاری می شود که حدود ۶ هزار ۷۰۰ نفر ساعت فقط کمیسیون فرهنگی برای این موضوع کار کرده و به همین اندازه هم کمیسیون قضایی روی آن کار کرده است در ضمن دولت باید ورود کند و تقاضا این است که همه وزرا سرخط شوند.

دیگر خبرها

  • آقاتهرانی: صهیونیست‌ها اگر مرد هستند، حمله کنند و بیایند درگیر شوند | توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب نیست
  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • تنبیه اسراییل ضرورت داشت
  • تنبیه اسرائیل ضرورت داشت
  • فعالیت‌های قرآنی در بیجار افزایش می‌یابد