Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به مسئله معارضین احداث فرودگاه قم گفت: ایجاد معارض در هر واگذاری و اجرای طرح‌های عمرانی امری طبیعی است چراکه هر زمینی به‌نوبه خود دارای حریمی خاص بوده که باید به نحو شایسته‌ای مدیریت و برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به مشکل معارضین احداث و راه‌اندازی فرودگاه قم بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع احداث و ادامه عملیات عمرانی فرودگاه قم وجود معارضین و گرفتن رضایت صاحبان صنایع و تولیدکنندگان حریم این پروژه بوده که به یکی از مشکلات جهاد کشاورزی قم نیز تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به معارضین ایجاد فرودگاه در قم عنوان کرد: زمین در نظر گرفته‌شده برای احداث فرودگاه قم به دلیل وسعت قابل‌توجه دارای برخی معارض مانند واحدهای مرغداری، دامداری و کارگاه‌های شن و ماسه بوده که در محدوده و حریم فرودگاه مشغول فعالیت هستند.

طلایی اشاره کرد: از آنجایی احداث فرودگاه قم از مطالبه‌های استانی بوده و روح جمعی برای راه‌اندازی آن در بین مسئولان و مردم قم ایجادشده بود جهاد کشاورزی استان از تمام ظرفیت‌های خود برای رفع مشکل معارضین فرودگاه قم استفاده کرده و بخش مهمی از مشکلات موجود را برطرف کرده است.

وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای انتقال واحدهای معارض در حریم فرودگاه قم به منطقه طغرود تصریح کرد: جهاد کشاورزی قم برای کسب رضایت معارضین فرودگاه قم و انتقال آن‌ها به مکانی دیگر زمین و زیرساخت‌های لازم را به وجود آورده و تسهیلات لازم را نیز به صاحبان صنایع و تولیدکنندگان حریم فرودگاه قم ارائه داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: برای انتقال واحدهای معارض در حریم فرودگاه قم به منطقه طغرود تمام مسائل زیربنایی و زیرساختی برای انتقال واحدهای فعال حریم فرودگاه قم انجام‌گرفته است، زمین، امکانات زیربنایی و تسهیلات بانکی برای انتقال واحدهای معارض در نظر گرفته‌شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام بسترهای لازم برای انتقال 19 معارض حریم فرودگاه به مجتمع‌های منطقه طغرود فراهم‌شده و این واحدها می‌توانند برای منتقل‌شده به این منطقه اقدام کنند.

طلایی ابراز کرد: حقیقت این بوده که احداث فرودگاه نباید به بهای تضعیف حق‌وحقوق مرغداران و دامداران حریم این پروژه مهم استانی تمام شود، از همین رونیز جهاد کشاورزی قم برای احقاق حقوق و انتقال آن‌ها به منطقه طغرود و ارائه تسهیلات و زیرساخت‌های لازم اقدامات نهایی را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ح

مشکل معارضین احداث فرودگاه قم برطرف شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس اقتصادی وزارت جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار نوروزی رئیس و کارکنان مجموعه جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: حوزه جهاد کشاورزی کردستان با وجود تنش‌ها و مراجعات بسیار، خوشبختانه سازمان موفقی است و این مهم نشأت گرفته از مدیریت و تلاش کارکنان این مجموعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر آرامشی بر بازار حاکم است و امیدواریم شاهد کمترین نوسانات در قیمت‌ها باشیم چرا که سال مهمی پیش رو داریم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از کشور‌ها گرفتاری‌هایی دارند و کشور ما نیز قطعا در برخی حوزه‌ها مشکل دارد، اما باید فعال کردن کارگاه‌های راکد مورد توجه قرار گیرد تا اشتغال موجود حفظ شود و بر امیدآفرینی در جامعه افزوده شود.

در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای دراستان به بهره‌برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در حوزه کشاورزی استان اتفاقات خوبی در سال گذشته افتاد که افزایش تولید محصولات کشاورزی از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

وی افزود:  بیشترین افزایش تولیدات کشاورزی استان در حوزه گندم بوده است و سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم که ۱۰ درصد کل گندم تولیدی کشور را شامل می‌شود.

اسکندری در بخشی دیگری از سخنان خود به افزایش ۲.۷ برابری ظرفیت گلخانه‌ای استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد افتتاح ده‌ها پروژه در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۳ با توجه منویات رهبری تلاش خواهیم کرد که واحد‌های راکد از جمله دامداری‌های روستایی و صنعتی را فعال نماییم و در حوزه شیلات و تولید تخم‌مرغ و مرغ افزایش تولید داشته باشیم.

وی افزود: نهضت گلخانه‌سازی در استان شروع شده و در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای، تبدیل اراضی دیم استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم قطع از مراغه
  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم از مراغه
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • ۲۹ هکتار از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • واحدهای راکد مشکل اصلی صنعت بابل
  • بیانیه سازمان منابع طبیعی درباره خبر قطع ۴ هزار درخت در منطقه الیمالات
  • قطع ۴ هزار اصله الیمالات صحت ندارد
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور