Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما مر کز کرمانشاه این کنگره امروز صبح (۲۲ آذر) در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) در محور‌های علوم بالینی و پایه پزشکی، قلب و عروق، پزشکی ورزشی، فیزیولوژی ورزشی، طب فیزیکی و توانبخشی، علوم دارویی و تغذیه، سلامت و اصلاح سبک زندگی، پرستاری و مامایی و پیراپزشکی آغاز شد و تا ۲۴ ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اولین کنگره قلب و ورزش ۱۸۷ مقاله علمی ارسال شده که توسط کمیته علمی و داوران ۱۵ مقاله به عنوان سخنرانی، ۵۱ مقاله به عنوان پوستر پذیرفته شده و ۱۴ سخنران  مدعو نیز در این کنگره همکاری می‌کنند.
آشنایی با آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه قلب و ورزش، تبادل اطلاعات بین محققین در زمینه قلب و ورزش، زمینه سازی برای انجام مطالعات جامع، فراهم کردن زیر ساخت‌های مناسب و سهل الوصول اصلاح سبک زندگی، رتقاء فرهنگ سلامت جامعه، برگزاری نشست‌های کارشناسی صاحب نظران در حوزه‌های مختلف از مهمترین اهداف این کنگره  اعلام شده است.
ارتقاء سواد و آگاهی پیرامون عوامل دخیل در بروز بیماری‌ها یی که به سبک زندگی افراد بستگی دارد با رعایت و اصلاح روند زندگی از دیگر اهداف این همایش است.
پروفسور مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کنگره ملی قلب و ورزش گفت: تنها سلاح مهم علیه بیماری‌های مزمن غیر قابل انتقال، اصلاح سبک زندگی یعنی رژیم غذایی سالم، کنترل وزن، کنترل فشار خون، عدم مصرف دخانیات و الکل و انجام فعالیت‌های بدنی مناسب است.
دکتر مرادی خاطر نشان کرد: اتخاذ سیاست جامع در سطح استانی و ملی و تدوین و اجرای راه حل‌های موثر در مقابله با چالش‌های حوزه سلامت و ارتقای روز افزون این حوزه از جمله دیگر مواردی است که نیازمند توجه است
 دکتر مرادی افزود: در بروز بیماری‌های غیر واگیر همچون دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان عوامل گوناگون داخلی و خارجی اثر گذار هستند
به گفته وی عواملی، چون سن، جنس، ژنتیک از جمله فاکتور‌های داخلی و عواملی، چون رژیم غذایی، تحرک و عدم مصرف دخانیات از جمله فاکتور‌هایی است که در بروز بیماری‌های غیر واگیر موثر هستند.
دکتر مرادی افزود: طبق تحقیقات جهانی بیش از ۷۰ درصد مرگ و میر جهان ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است و در این بین بیماری‌های قلبی عروقی در رتبه نخست بیماری‌های غیر واگیر و از جمله مهمترین عامل مرگ و میر در دنیا از جمله کشور ما قرار دارد
 شیوع بالای این بیماری و وجود آماری مبنی بر اینکه از هر ۴ مورد مرگ یک مورد مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی است خود خبر از لزوم توجه دو چندان مردم به سبک زندگی در پیشگیری از این بیماری را میدهد
ورزش مداوم با کاهش وزن، کاهش BMI، کاهش درصد چربی و کلسترول و تنظیم فشار خون نقش بسزایی در جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را دارد.
با توجه به آمار‌ها در سال ۲۰۱۷، امید به زندگی در ایران در زنان ۷۹/۴ درصد و مردان ۷۵/۵ درصد است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بیمارستان امام رضا استان کرمانشاه طب فیزیکی توانبخشی علوم دارویی کنگره قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح پنجشنبه و با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولین اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

این اجلاسیه آغازین اجلاسیه دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد است.

۱۷ اجلاسیه برای دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

کد خبر 6088397

دیگر خبرها

  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود