Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@05:16:39 GMT

45 تن عسل مرغوب در سروآباد برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۱۷۴۸

45 تن عسل مرغوب در سروآباد برداشت شد

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رئيس سازمان جهاد کشاورزي سروآباد از افزايش 20 درصدي توليد و برداشت عسل نسبت به سال قبل در اين شهرستان خبر داد و گفت: امسال 45 تن عسل مرغوب از کلني ها برداشت شد.

مجيد قاسمي نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تعداد کلوني هاي زنبور عسل در اين شهرستان 10 هزار و 520 کلوني است که 9 هزار و 333 آنها به صورت مدرن و يک هزار و 187 کلوني نيز به صورت بومي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: زنبورداران اين شهرستان سال گذشته هشت هزار و 500 کلوني داشتند که امسال با افزايش متقاضيان زنبورداري تعداد کلوني هاي زنبور عسل 2 هزار و 20 کلوني افزايش پيدا کرد.
مدير جهاد کشاورزي سروآباد اضافه کرد: شغل زنبورداري در اين شهرستان براي 572 نفر به صورت مستقيم اشتغالزايي کرده است.
وي از اجراي طرح توسعه پرورش زنبور عسل خبر داد و يادآور شد: امسال در روستاي بيساران بخش مرکزي و دهستان هورامان بخش هورامان طرح توسعه پرورش زنبور عسل اجرا و براي متقاضيان کلاس هاي آموزشي برگزار شد.
قاسمي نژاد اضافه کرد: تعداد 89 نفر متقاضي پرورش زنبور عسل در اين 2 منطقه (بيساران و دهستان هورامان) به مدت 15 روز در کلاس هاي آموزشي شرکت کردند که در پايان به هر متقاضي يک کندوي زنبور عسل به صورت رايگان اهدا شد زمينه بهره مندي شان از تسهيلات بانکي براي توسعه زنبورداري فراهم شد.
وي يادآور شد: بيشترين ميزان توليد و برداشت عسل در شهرستان سروآباد مربوط به روستاهاي پايگلان، ژيوار، بيساران، رزاب، شهر سروآباد و برخي از روستاهاي منطقه ژاورود بخش مرکزي است.
مدير جهاد کشاورزي سروآباد با بيان اينکه کار برداشت عسل از مرداد آغاز و تا پايان مهر ادامه داشت، گفت: زنبورداران حرفه اي در طول سال 2 بار در فصل بهار و پاييز عسل برداشت مي کنند.
به گزارش ايرنا، استان کردستان از نظر تعداد کلني و ميزان توليد عسل رتبه 13 کشور را به خود اختصاص داده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزي و هورامان و بيش از 50 هزار نفر جمعيت در فاصله 90 کيلومتري از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کيلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول