Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب محور مردم افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در گفت‌وگوهای صلح با طالبان نوعیت نظام افغانستان قابل معامله نیست و این گروه باید تداوم نظام جمهوری اسلامی در افغانستان را بپذیرد. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، حزب محور مردم افغانستان به رهبری «رحمت‌الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی این کشور اعلام کرد که صلح موضوع اصلی و خواست مردم این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این حزب به لزوم ادامه نظام جمهوری اسلامی در افغانستان تاکید شده و آن را در گفت‌وگوهای صلح با طالبان غیر قابل معامله دانسته است.

این جریان سیاسی خاطرنشان کرد که صلح با طالبان نباید موجب لغو دستاوردهای 17 ساله مردم این کشور در عرصه سیاسی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی شود.

حزب محور مردم افغانستان تصریح کرد که احترام به حق مالکیت ملی افغانستان از جمله پذیرفتن عام و تام این حاکمیت در سیاست خارجی می‌تواند باعث برقراری صلح با عزت در این کشور شود.

این جریان سیاسی تاکید کرده است که موضوع صلح در هر جایی که مطرح می‌شود باید به رهبری افغانستان مطرح شود.

این در حالی است که پیش از این برخی از کشورهای منطقه از جمله پاکستان و روسیه بدون حضور افغانستان درباره صلح در این کشور نشست‌های را برگزار کردند.

افغانستان: اهداف نشست سه جانبه چین، پاکستان و روسیه در مسکو نگران کننده است اشرف غنی: به خارجی‌ها اجازه تصمیم‌گیری درباره صلح افغانستان را نمی‌دهیم

حزب محور مردم افغانستان از گروه طالبان خواسته است که در گفت‌وگوهای صلح باید از رهبری و آدرس واحدی برخوردار باشد تا از عدم ادامه جنگ توسط افراد این گروه اطمینان حاصل شود.

این جریان سیاسی همچنان خواستار برقراری آتش‌بس در جریان مذاکرات صلح و تعیین زمان بندی مشخص برای خلع سلاح افراد این گروه پس از توافق صلح با دولت افغانستان شده است.

گزارش تسنیم|آخرین جزئیات از اعضای کمیته مشورتی صلح و نحوه گفت‌وگو با طالبان + اسامی

این در حالی است که در روزهای اخیر دولت افغانستان هیئت مذاکره کننده با طالبان و کمیته عالی مشورتی صلح را به منظور تسهیل گفت‌وگوهای صلح با این گروه تشکیل داده است.

تا کنون گروه طالبان به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم

وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای به کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در شهر خان یونس فلسطین واکنش نشان داد.

در این بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده است: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه این بیمارستان که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

وزارت خارجه طالبان ضمن محکومیت این جنایات تصریح کرد افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

پیش از این نیز «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان در پیامی درباره فلسطین گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تاکید کرده بود: «ما از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم رژیم اسرائیل را کوتاه سازند تا در آنجا تجاوز پایان یابد، به ویژه امت اسلامی مسئولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل نماید و با یک صدا در محدوده امکانات خویش در کنار فلسطینی‌ها بایستند».

آخندزاده اعلام کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟