Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@00:05:22 GMT

دنیای امروز سخت و نیازمند صیقل دادن روح انسان ها است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۱۸۰۱

دنیای امروز سخت و نیازمند صیقل دادن روح انسان ها است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کردستان، کامبیز کریمی در شب شعر دانش آموزی پاییز شاعرانه که با شعر خوانی ۲۰ دانش آموز برتر ۱۶ واحد آموزشی دختران در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، با اشاره به ابتدای راه انتخاب شده توسط این دانش آموزان اظهارداشت: آنچه که امروز باید بیان شود پرداختن به کارکرد هنر است و رسیدن به پاسخ این سؤال که آیا برگزاری چنین برنامه هایی فایده ای می تواند داشته باشد یا نه؟

وی خطاب به دانش آموزانی که سروده هایشان را خوانش کردند, افزود: امیدوارم شما این مسیر را انتخاب کنید و در چند سال آینده در خصوص مباحث فنی سروده هایتان بنشینیم و بحث و جدل کنیم، اما امروز یافتن پاسخ به این کارکرد بسیار مهم است که امیدوارم کمک کنید تا به نتیجه مورد نظر برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاعر برجسته کرد زبان با اشاره به چهار داستان و روایت حاضران را به تعمق و اندیشه در آنها فرا خواند و ادامه داد: این روایت ها هر چند ممکن است در ظاهر با هم متفاوت باشند اما وجه اشتراکی دارند که سعی خواهیم کرد در پایان به آنها برسیم.

کریمی یاداور شد: در سوره بقره آیه ۲۶۰ گفتاری بین  خداوند متعال و حضرت ابراهیم (ع) در بحث زنده شدن مردگان صورت می گیرد که در نوع خود بی نظیر است و ابراهیم خلیل الله از خداوند می خواهد زنده کردن مردگان را به او نشان دهد و خداوند در پاسخ به این پیامبر می فرماید: ابراهیم مگر ایمان نداری, که ابراهیم در جواب می گوید پرودگارا ایمان دارم اما اطمینان ندارم و می خواهم مطمئن شوم.

وی بیان کرد: به راستی این اطمینان چیست و در جهان ما هرچند باب رسالت بسته شده است اما ایا انسان امروز نیز می تواند به اذن خداوند در عین ایمان به این اطمینان برسد؟

شاعر و مترجم برجسته کردستانی سپس با اشاره به کتاب احیاء علوم دین امام محمد غزالی و ضرورت مطالعه جدی آن به روایتی از مرگ غزالی اشاره کرد و بیان کرد: روزی که جمادی الآخر سال ۵۵۰ فرا رسید احمد غزالی، برادرش را فرا خواند با او به گفتگو نشست و گفت "کفن مرا بیاورید"، آوردند و گرفت و بوسید و بر دیده نهاد و گفت "سمعاً و طاعةً للدخولِ عَلی الـمَلِک" آنگاه پای خویش را در جهت قبله دراز کرد و پیش از برآمدن خورشید راهی بهشت شد. ایا به راستی غزالی بزرگ نیز از اطمینان یافتگان بود؟

این شاعر و مترجم برجسته کردستانی با خطاب قرار دادن اولیا دانش آموزان و معلمان آنان یاداور شد: به فرزندانتان فرصت دهید بیاموزند ، عاشقی را ، یاد بگیرند دوست داشتن را و فریاد بزنند خواسته هایشان را و در جهان ما این امر ممکن نیست مگر با ابزار هنر و آن نقشه راهی که محمد مهتاب ، رو در روی شیخ حسن جوری می نهد .

کد خبر 4484089

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموزان سنندج شب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه صنعت و تولید کشور نیاز به خلاقیت، نوآوری و تحول دارد، گفت: خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم افتتاح نمازخانه دبیرستان دخترانه شهیدان شیخ‌داد، اظهار داشت: کمک به ساخت و تکمیل مدرسه یکی از اقدامات خیر و ماندگار است و تلاش‌های انجام شده در این راستا قابل تحسین و تقدیر است.

امام جمعه یزد بیان کرد: به همه دانش آموزان توصیه می‌کنم تا برای مفید و موثر بودن در جامعه تلاش کنند و بدانند که تلاش‌های آنها هم در زندگی دنیا و هم در زندگی آخرت اثرات و برکات فراوانی خواهد داشت.

ناصری با تاکید بر اینکه معلمان باید خلاقیت و نوآوری را در دانش‌آموزان تقویت و شکوفا کنند  ادامه داد: همه باید برای اصلاح خود و جامعه تلاش کنیم و تحقق این امر نیازمند تفکر در مورد هدف زندگی است.

وی تاکید کرد: هدف خلقت، موضوعی است که اگر درست هدایت شود و به آن پاسخ صحیح داده شود، در دنیا و آخرت رستگار خواهیم شد.

نماینده ولی‌فقه در استان یزد ادامه داد: در قرآن کریم هدف از خلقت انسان، آسمان و زمین و آنچه در آن قرار دارد، رسیدن به کمال الهی مطرح شده است.

 ناصری بیان کرد: دنیا برای انسان و انسان برای رسیدن به کمال الهی خلق شده و باید تلاش کنیم راه‌های کمال الهی را بر اساس دستورات قرآن و انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) پیش ببریم و سبک زندگی را طوری پیش ببریم که لذت زندگی دنیوی و اخروی را بر اساس رضایت خدا پیش ببریم.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • فال ابجد امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • فال ابجد امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است
  • خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • (تصاویر) تغییر ظاهری بزرگ ابراهیم رئیسی؛ پای عمل پزشکی در میان است؟
  • پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)
  • سوره و آیه ۱۴۰۳ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انتخاب شد
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان