Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@10:46:12 GMT

اصلاح نژاد، راهکار افزایش تولید محصولات دامی است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۱۸۳۹

اصلاح نژاد، راهکار افزایش تولید محصولات دامی است

رفیعی نژاد در بازدید از پروژه اصلاح نژاد در روستای امین آباد گفت: پروژه اصلاح دام برای اولین بار در شهرستان شهرضا انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرضا، «علی اصغر رفیعی نژاد» در بازدید از پروژه اصلاح نژاد در روستای امین آباد شهرضا گفت: در شرایط خشکسالی انتخاب و پرورش دام‌هایی که بتوانند علاوه بر سازگاری با شرایط آب‌وهوایی، تولیدات خوبی نیز داشته باشند، اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شهرضا گفت: اصلاح نژاد روی گوسفندان موجب بهروری و تولید مناسب، کمیت و کیفیت تولید محصولات دامی به حد مطلوب می شود.

 

وی گفت: با توجه به نیازی که در جامعه دامداران دارای دام سبک احساس می‌شود، با همکاری بخش خصوصی برای اولین بار اصلاح نژادی در شهرضا آغاز شد.

 

رفیعی نژاد گفت: این اقدام با هدف کوتاه کردن طول دوران زایش، تولید بره‌های هم سن و سال، افزایش درصد دو قلو زایی و چندقلوزایی، به حداقل رساندن درصد تلفات و سرعت بخشیدن به عملیات اصلاح نژادی انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: 200 گوسفند و 100 بز و اشتغال زایی 6 نفر انجام شده است.

 

فرماندار شهرضا ارتقای بهره وری به ازای هر رأس میش مولد و بستر سازی جهت کاهش پرورش گوسفند در مراتع را یکی دیگر از اهداف مهم و محوری پروژه ایجاد ترکیب ژنتیکی جدید گوسفند عنوان کرد. /

پایان پیام/559

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند تودیع و معارفه ترامپ هرمزگان خراسان جنوبی معاون اول رئیس جمهور آمریکا کرمان پرورش دام محصولات دامی شهرستان شهرضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، حسین مدرس خیابانی عصر امروز در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

وی یکی از مهمترین چالش های موجود بر سر راه پروژه ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه ها شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالاهای مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه های توسعه ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه دکتر مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند