Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@04:14:49 GMT

فوت ۳۴۰۴ نفر در حوادث رانندگی زمستان ۹۶

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۱۸۹۱

 سردار تقی مهری صبح امروز در رزمایش ترافیکی زمستان 97 در پیست آبعلی با اشاره شروع طرح ترافیک زمستان 97 از امروز (22 آذر) اظهار کرد: این طرح تا 22 اسفند ادامه دارد. با هماهنگی سازمان راهداری، اورژانس، هلال‌احمر، شهرداریها، آتش‌نشانی و... این هماهنگی به عمل آمد؛ این رزمایش برای هماهنگی و ارتباط بیشتر برای تمام دستگاه‌ها است، تیم‌های امدادی و خدماتی و پلیس از امروز تقویت می‌شوند تا شرایط خوبی برای مسافران در سطح جاده‌‌ها فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کشور بیش از 500 گردنه وجود دارد، گفت: حدود 100 گردنه برف‌گیر است، امسال نزولات آسمانی زودتر شروع شده که باعث رونق‌ کشاورزی می‌شود اما شرایط رانندگی در برف و باران در سطح جاده‌ها با سایر فصول متفاوت است لذا تمام رانندگان باید تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند و نسبت به ایمنی وسیله‌نقلیه قبل از سفر اقدام کنند.

وی افزود: تمرکز ما بر نقاط برف‌گیر است، علاوه بر سطح جاد‌ه‌ها در سطح شهر نیز آمادگی وجود دارد اما با امکانات و نیروی بیشتر در سطح جاده‌ها آماده‌ایم، در زمستان سال گذشته 3404 نفر از هموطنان جان خود را در تصادفات درون و برون شهرها از دست دادند که بیش از 70 درصد جان‌باختگان در سطح جاده‌های برون‌شهری اتفاق افتاد.

مهری متذکر شد: خواهشمندیم مردم قبل از سفر از آخرین وضعیت جاده مطلع شده و سپس به مسیر ادامه دهند. در زمستان سال گذشته حدود 76 درصد تصادفات مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو و 37 درصد از تصادفات از نوع واژگونی بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زمستان ترافیک مسافران کشاورزی جاده پلیس راهور ترافیک زمستان سردار مهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: براساس ‌گزارش پلیس‌راهور، چادرهای عشایر در نوروز، نقش مهمی در رفع خستگی مردم و کاهش تصادفات جاده‌ای داشته‌اند.   سیدعزت‌لله ضرغامی افزود:  ۷۶۴ چادر عشایری با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در نوروز امسال برپا شد که ۳۰درصد افزایش داشته و این از سیاست‌های جدید وزارتخانه است. به گفته وی، خوزستان و کهگیلویه‌و‌بویراحمد و فارس بیشترین چادرهای عشایر را راه‌اندازی و مردم از آنها استفاده کردند. وی با تاکید بر اینکه چادرهای عشایر هم سوغات و خوراکی های سنتی و بومی عرضه می‌کنند و هم فعالیت‌های شاد و موسیقی و فرهنگ ناملموس را تقویت می‌کنند، یادآور شد:  مردم در چادرهای عشایر استراحت می‌کنند و از موسیقی و سایر سرگرمی‌ها استفاده می‌کنند که در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار موثر است. گفتنی است : در مبادی شهر و استانهای کشور، سیاه چادرهایی برای ارائه خدمات و عرضه و فروش محصولات تولیدی عشایر به مسافران نوروزی راه اندازی شده بود و در سیاه چادرها ، عشایر  با اجرای برنامه‌های مختلف ، به مسافران نوروزی خدمات ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • مرسدس بنز زنجیر چرخ اتوماتیک را معرفی می‌کند: رانندگی در زمستان بدون دردسر (فیلم)
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • کاهش 100درصدی تصادفات در کردستان