Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رزمایش ترافیکی آغاز طرح زمستانی 97 امروز - پنجشنبه - با هدف نمایش توان و آمادگی دستگاه های امدادی، انتظامی و خدماتی در جاده های کشور در پیست اسکی آبعلی شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این رزمایش با حضور سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا، پرحسین کولیوند رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در پیست اسکی آبعلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این طرح، هزاران تیم پلیس به همراه اورژانس کشور، سازمان راهداری، سازمان امداد و نجات و امدادخودروها با استقرار در گردنه‌های برفگیر و دیگر جاده‌های پرتردد نسبت به روان سازی ترافیک و امدادرسانی به حوادث احتمالی اقدام خواهند کرد.
رییس پلیس راهور ناجا دراین مراسم، هدف از برگزاری رزمایش را برقراری نظم و انضباط و خدمات رسانی به هموطنان سراسر کشور در فصل زمستان عنوان و اظهار داشت: طرح ترافیک زمستانه سال 97 از 22 آذر آغاز و تا 22 اسفند ادامه خواهد داشت.
سردار تقی مهری ادامه داد: این طرح همچون طرح های اربعین، نوروز و... با تشکیل جلسات متعدد و همکاری دیگر دستگاه های خدماتی و امدادی با هدف تقویت پایگاه ها در سطح کشور اجرا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در کشور 500 گردنه شامل 100 گردنه برفگیر وجود دارد که از امروز همه دستگاه های خدمات رسان مشغول برنامه ریزی برای برقراری نظم در سطح جاده و شهرها هستند.
سردار مهری با اشاره به آغاز زود هنگام نزولات آسمانی در سطح کشور، افزود: امسال شرایط رانندگی در برف و باران با سایر فصول متفاوت است و همه رانندگان باید با تجهیزات کامل زمستانه همچون داشتن زنجیر چرخ در جاده ها تردد کنند و از آمادگی فنی وسیله نقلیه خود مطمئن باشند.
وی با تاکید بر اینکه تمرکز ما بر نقاط برفگیر است، گفت: در زمستان سال گذشته 3 هزار و 404 نفر از مردم جان خود را در داخل و خارج شهرها از دست دادند که بیش از 70 درصد آن در جاده های برون شهری بوده است.
رییس پلیس راهور با اشاره به اینکه در زمستان سال گذشته حدود 76 درصد علت تصادفات سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو بود، تصریح کرد: 37 درصد تصادفات واژگونی خودرو بود که لازم است علاوه بر تلاش بیشتر نیروهای امدادی و خدماتی، مردم نیز از آخرین وضعیت جاده ها توسط پلیس مطلع شوند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار دارد.
تهرام/7246/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رزمايش زمستان 97 دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سرهنگ حمدالله رحمتی پور گفت: با توجه به برگزاری کنکور در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت تیم های پلیس راهور استان البرز از ساعات ابتدای روز به منظور روان سازی ترافیک و تسهیل تردد داوطلبان در معابر منتهی به محل های برگزاری آزمون حضور خواهند داشت.

وی افزود: داوطلبان و خانواده های آن ها از توقف در مبادی ورودی محل برگزاری آزمون سراسری خودداری کرده که سبب گره ترافیکی در مسیر محل آزمون نشود.

رحمتی پور خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای تردد شهروندان و تسهیل تردد در روزهای پنجشنبه و جمعه اتخاذ شده و تمام حوزه‌های برگزاری آزمون توسط پلیس راهور استان البرز پوشش ترافیکی داده خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از عموم مردم خواست از توقف در مبادی ورودی محل برگزاری آزمون سراسری خودداری کرده و با عوامل پلیس راهور استان همکاری لازم داشته باشند.

دیگر خبرها

  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • ۷ کشته در پی حادثه در مسابقات اتومبیلرانی سریلانکا
  • حادثه رانندگی در جریان مسابقات اتومبیلرانی در سریلانکا؛ ۷ نفر جان باختند