Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ سر پرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کرکس با شنیدن صداي تير در ارتفاعات منطقه کرکس به محل اعزام و پس از گشت و دوربين کشي در تاريکي شب و بروت هوا سه نفر متخلف شکار و صيد را شناسايي كردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا غلامی افزود: محیط بانان یک نفر از این متخلفان را دستگیر  و تحویل مراجع قضایی دادند.

وی گفت: در بازرسی از این متخلف شکار و صید لاشه یک راس بز وحشی و دو قبضه اسلحه شکاری تک لول و دو لول قاچاق مهمات شامل ۱۱ عدد فشنگ و ادوات شکار شامل یک دستگاه دوربین دو چشمي ۳۰*۸ کشف و ضبط شد.

طبق بند ب ماده ۱۲قانون شکار و صید، شکار غیرمجاز جانوران وحشی جرم محسوب شده و طبق قوانین مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجار حمل و نگهداری اسلحه غیر مجاز و جنگي جرم است.

جرایم ضرر و زیان شکار یک راس بز وحشی موضوع بند(ج) ماده ۳ قانون شکار و صید مبلغ یکصد میليون ريال است.

منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با ۱۱۴هزار هکتار وسعت یکی از زیباترین و بکرترین مناطق حیات وحش استان اصفهان از گونه های جانوری مختلفي برخوردار است.

انواع جانوران وحشي اعم از خزندگان، پرندگان و پستانداراني نظير کل و بز، قوچ و ميش وحشي، آهو، گراز(خوک وحشي)، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشي، پلنگ، تشي، پايکا و غيره در منطفه حفاظت شده كركس وجود دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان دستگیری شکارچی متخلف بز راس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات روی میز مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، «اصلاح قانون مجازات دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز»، «موافقت با کلیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع» و... از مهم‌ترین خبر‌های جلسه علنی امروز (یکشنبه) دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی بود.   کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم در نوبت عصر، جداول بودجه امسال و لوایح و طرح‌های باقیمانده را برای ارسال به صحن بررسی کردند.   حمیدرضا گلدوزی گزارش می‌دهد: کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری
  • این اسلحه ها و مهمات به نفع دولت ضبط می‌شوند +اینفوگرافیک
  • بررسی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات روی میز مجلس
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال