Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری گفت: مهارت کشت گیاهان دارویی با حمایت دولت دوازدهم از نیمه دوم سال جاری به خوشه آموزشی این استان افزوده شد.

قهرمان آماره روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: بیش از 209 کارآموز نخستین بار در بخش کشاورزی با شرکت در آموزش کشت گیاهان دارویی، آموزش های تخصصی را فرا می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با پدیده خشکسالی و با توجه به نیاز کم این محصول به آب و نیز خاک و توپوگرافی مناسب و نیروی کار فعال استان، آموزش این رشته در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری افزود: در این رشته مهارت آموزی، فرآیند آماده سازی، جمع‌ آوری، جداسازی، خشک کردن و بسته ‌بندی گیاهان دارویی بصورت تخصص آموزش داده می شود.
وی با اشاره به مشتری پسندی و ارز آوری محصولات مرغوب گیاهان دارویی این استان در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: این استان محل رویش یکهزار و 400 گونه گیاه دارویی است که از این تعداد 390 گونه گیاهی، دارویی و معطر انحصاری است.
آماره همچنین برگزاری کلاس آموزش کشت محصول پرسود زعفران در مراکز آموزشی استان را یادآور شد و تاکید کرد: آشنایی با جدیدترین روش های کاشت زعفران بویژه کشت گلخانه ای زعفران می تواند کشاورزان را برای اشتغالزایی و بالا بردن کیفیت کاشت و برداشت زعفران یاری دهد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 19 آموزشگاه دولتی فنی و حرفه ای ویژه خواهران و برادران و 164 آموزشگاه غیر دولتی در بخش های صنعت، خدمات، فرهنگ، هنر و کشاورزی چهارمحال و بختیاری فعال است.
6199/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش فني حرفه اي رشته آموزشي گياهان دارويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش شدید در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، کارشناس هواشناسی استان گفت: فعالیت سامانه قوی بارشی در سطح استان، بارش‌های قابل ملاحظه باران، رعد و برق، برف در مناطق مرتفع و در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.
آقای قطره افزود: هر چند در اغلب نقاط استان شاهد بارش خواهیم بود، اما شدت بارش‌ها در نیمه غربی استان است.
وی ادامه داد: برای پنج شنبه مه رقیق، کاهش نسبی دما و جوی بدون بارش و برای روز جمعه بارش‌های پراکنده خصوصا در کوهرنگ پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش شدید در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • افزایش بیش از ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • خبر‌های ورزشی ۲۸ اسفند چهارمحال و بختیاری
  • دزک سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری اعلام شد
  • دزک سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۲۷ اسفند چهارمحال و بختیاری
  • جهش تولید در دیمزار‌های شهرستان تفت باکشت گیاه آنغوزه
  • فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی دانش آموزی خدام در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سدید کرمان