Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:26:09 GMT

30 درصد تولید علم کشور سهم وزارت بهداشت ودرمان است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۲۱۵

30 درصد تولید علم کشور سهم وزارت بهداشت ودرمان است

زاهدان - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود اینکه اساتید و پژوهشگران دانشگاه های علوم پزشکی 11 درصد از اعضای هیات علمی را تشکیل می دهند اما سهم این وزارتخانه در تولید علم کشور 30 درصد است.

به گزارش ایرنا دکتر رضا ملک زاده روز پنجشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر ارتقا شاخص های کمی در سال های اخیر پژوهش ها به لحاظ کیفی نیز از رشد خوبی برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در یک مطالعه بین المللی که وضعیت سلامت را در 150 کشور دنیا بررسی کرده از مجموع سه هزار و 676 محقق 200 نفر از پژوهشگران ایرانی هستند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: براساس داده های این پژوهش امید به زندگی مردان ایرانی به 76 سال و امید به زندگی زنان ایرانی به 80 سال افزایش پیدا کرده است.
وی خاطر نشان کرد: کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال و کودکان زیر پنج سال نیز دو شاخص مهم دیگریست که نشان دهنده ارتقای وضعیت سلامت در جامعه ایران است که اکنون تعداد مرگ و میر در این دو شاخص زیر 20 نفر است.
ملک زاده با بیان اینکه مهمترین عامل مرگ و میر در ایران فشار خون است، تصریح کرد: 30 درصد ایرانیان بالای 18 سال به بیماری فشار خون مبتلا هستند و از این تعداد فقط 20 درصد فشار خون خود را کنترل می کنند.
وی اظهار داشت: در حالی بیماری های غیرواگیر بیشترین تعداد مرگ و میر و ناتوانی زودرس در کشور را به خود اختصاص داده اند که با پیشگیری می توان تا 80 درصد این مرگ و میرها را کاهش داد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به تشریح وضعیت علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پرداخت و گفت: نیمی از تولیدات علمی در این دانشگاه در حوزه بالینی است و بقیه آن به علوم پایه و بهداشت اختصاص دارد.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با شاخص های کیفی چهارگانه مانند استنادات علمی، تدوین مقالات با همکاری های بین المللی فاصله زیادی با متوسط کشوری دارد که باید با تشکیل گروه های تحقیقاتی قوی به زودی این فاصله را جبران کرد.
ملک زاده به رتبه دانشکده های مختلف دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اشاره کرد و گفت: دانشکده بهداشت این دانشگاه رتبه 9، دانشکده دندانپزشکی رتبه 14، دانشکده پرستاری رتبه 14 و دانشکده پزشکی رتبه 22 را در میان دانشکده های کشور به خود اختصاص داده اند.
به گزارش ایرنا در این مراسم که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد از 10 نفر عضو هیات علمی و برخی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تجلیل شد.
9908**3213**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پزشكي توليد علم هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم تاسیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در ستاد وزارت بهداشت گفت: جهاد تبیین یکی از رسالت‌های مهم در وزارت بهداشت است. 

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت ایجاد امید آفرینی و ارتقای سلامت است. 

وزیر بهداشت ادامه داد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از اهداف در وزارت بهداشت است و در این خصوص نیازمند دانشمندان متعهد و متدین هستیم. 

عین اللهی تاکید کرد: جذب نیروهای متخصص و متدین در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از دیگر برنامه های وزارت بهداشت است.

وی گفت: نظام سلامت ایران قوی ترین نظام سلامت در منطقه است. راه اندازی دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها باعث خیر و برکت شده است. 

وزیر بهداشت افزود: حرکت وعده صادق یک امیدی در دل مسلمانان جهان ایجاد کرد.  

درادامه مراسم،  حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: همکاری خوبی بین نهاد نمایندگی با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور وجود دارد و از ظرفیت های موجود استفاده بهینه شده است. 

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۲۶۰ دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه های سراسر کشور راه اندازی شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری