Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: چهار ماه بعد از انفجار حین مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور ونزوئلا و تاکید مقام‌های دولت بر ناکام ماندن ترور «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزئلا در اظهاراتی تازه گفته که مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دولت کلمبیا به دنبال کودتا در ونزوئلا و ترور او هستند.

بنا بر گزارش «راشا تودی»، رئیس‌جمهور ونزوئلا در صفحه فیس بوک خود نوشت: «جان بولتون طرحی برای خشونت و به راه انداختن کودتا (در ونزوئلا) به منظور ایجاد یک حکومت انتقالی را رهبری می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نیکلاس مادورو» با تاکید بر مواضع خصمانه مشاور امنیت ملی کاخ سفید علیه دولت ونزوئلا تصریح کرد: «بولتون در حال آماده کردن طرحی برای ترور من است».

ونزوئلا در گذشته تجربه تلاش برای ترور روسای‌جمهور و کودتا علیه آن‌ها را داشته است. در سال ۲۰۰۲ گروه‌های مورد حمایت آمریکا تلاش کردند «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور وقت را در جریان یک کودتا برکنار کنند، اما ناکام ماندند.

مادورو در مطلب خود خبر داده که بولتون در جا‌های مختلفی ترتیب آموزش واحد‌هایی از نیرو‌های مزدور و شبه نظامی را به منظور استفاده علیه ونزوئلا داده است.

وی افزود، بیش از ۷۳۰ مزدور و اوباش مسلح آماده اقدامات تحریک‌آمیز و حمله به پایگاه‌های نظامی در ونزوئلا هستند.

رئیس‌جمهور ونزئلا همچنین از همکاری نزدیک «ایوان دوکو» رئیس‌جمهور کلمبیا با توطئه‌های بولتون خبر داد و رئیس‌جمهور کلمبیا را «همدست» مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواند.

مادورو درباره رئیس‌جمهور کلمبیا گفت که او «بدون اجازه سفیر آمریکا در بوگوتا (پایتخت کلمبیا) حتی توالت هم نمی‌رود».

چهاردهم مرداد ماه امسال بود که وقوع یک حادثه امنیتی در جریان سخنرانی رئیس‌جمهور ونزوئلا، مراسم حضور وی در جمع نظامیان این کشور در «کاراکاس» را نیمه‌کاره گذاشت.

دقایقی پس از این حادثه، منابع خبری گفتند که یک پهپاد بعد از ورود به منطقه ممنوعه بر فراز جایگاه سخنرانی، هدف تیراندازی محافظان مادورو قرار گرفت و هنگام سقوط با یک آپارتمان برخورد کرد.

سخنگوی دولت ونزوئلا اعلام کرد که این پهپاد حامل مواد منفجره بوده و قصد ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا را داشته، اما هدف قرار گرفته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس جمهور ونزوئلا بولتون ترور کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074069 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟