Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@04:14:14 GMT

همکاری نیسان و رنو در پرونده گوسن

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۴۲۷

همکاری نیسان و رنو در پرونده گوسن

این اقدام نیسان می‌تواند به گمانه‌زنی‌ها در مورد خاتمه یافتن اتحاد این دو خودروساز در آینده نزدیک پایان دهد. بسیاری از کارشناسان پس از بازداشت کارلوس گوسن از سوی دادستان‌های توکیو و اینکه گوسن عنصر اصلی اتحاد میان رنو و نیسان بوده است، احتمال خاتمه این همکاری را در آینده نزدیک مطرح کرده بودند. از ۱۹ نوامبر که گوسن در بازداشت به‌سر می‌برد دولت فرانسه به‌عنوان بزرگ‌ترین سهامدار رنو از نیسان خواسته بود تا جزئیات مربوط به اتهام فرار مالیاتی توسط گوسن را در اختیار این خودروساز فرانسوی نیز قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات دولت فرانسهاعلام کرده‌اند که پرونده گوسن از سوی رنو دریافت شده اما هنوز در اختیار دولت قرار نگرفته است. در حالی که هیات‌مدیره نیسان تنها ساعاتی پس از بازداشت گوسن، وی را از ریاست این شرکت برکنار کرد اما شرکت رنو که گوسن در آن نیز بر کرسی ریاست تکیه زده از اخراج او خودداری کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، مقامات آلمان سه فرد را به ظن جاسوسی برای چین و تامین اطلاعات نظامی برای سرویس اطلاعاتی پکن، بازداشت کرد.

براساس اعلام دادستانی آلمان، هر سه مظنون تبعه آلمان و مظنون هستند که از زمانی نامشخص قبل از ژوئن ۲۰۲۲، با سرویس مخفی چین همکاری «به شدت» نزدیکی داشته‌اند.

دادستانی آلمان یکی از مظنونین را «توماس آر.» و کارمند وزارت امنیت داخلی چین و دو مظنون دیگر را «هروینگ اف.» و «اینا اف.» مالک شرکتی در دوسلدورف معرفی کرده است.

به ادعای دادستانی برلین، مالکان شرکت مذکور زوج بوده و از طریق این شرکت با یکی از دانشگاه‌های آلمان قرارداد همکاری امضا می‌کنند. در این قرارداد، توافقی درباره انجام مطالعات به نیابت از یک شریک چینی در حوزه قطعات کلیدی ساخت و راه‌اندازی ناوهای جنگی قدرتمند لحاظ شده بود.

کد خبر 6085526

دیگر خبرها

  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • واکنش به یک شایعه جنجالی درباره توماج صالحی
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین