Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@10:29:34 GMT

رشد ۹۱ درصدی قیمت مسکن تهران +جدول

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۴۷۳

رشد ۹۱ درصدی قیمت مسکن تهران +جدول

طبق آمارهای اعلامی دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آبان ماه امسال در پایتخت قیمت مسکن ۶.۴ درصد افزایش و متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای آپارتمانی را به ۹.۱۹ میلیون تومان رسانده است.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی در آبان ماه سال جاری ۹۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میلیون ریال بوده است که نسبت به ماه قبل ۶.۴ و نسبت به آبان ماه سال قبل ۹۱ درصد رشد داشته است.

بر طبق آمارهای ارائه‌شده مذکور در این ماه از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه یک با ۱۹۶.۸ میلیون ریال بیشترین و منطقه ۹ با ۴۰.۶ میلیون ریال کمترین متوسط قیمت را داشته است.

همچنین بر پایه اطلاعات به دست آمد بیشترین رشد متوسط قیمت در آبان ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل مربوط به منطقه ۹ به میزان ۱۰۴.۴ درصد و کمترین آن مربوط به منطقه ۱۹ با افزایش ۴۶.۹ درصدی بوده است.

در این گزارش در رابطه با بالاترین سهم تعداد معاملات بر اساس واحدهای باقیمت مترمربعی ۶۰ تا ۷۰ میلیون ریال به ۹.۹ درصد بوده است.

همچنین بالاترین سهم معاملات این ماه مربوط می‌شود به واحدهایی با مساحت ۶۰ تا ۸۰ مترمربع با ۲۶ درصد کل معاملات و کمترین آن مربوط می شود به واحدهایی با مساحت ۱۸۰ تا ۲۰۰متر مربع با ۱.۱ درصد کل معاملات.

علاوه بر آن واحدهای با ارزش بیش از ۱۲۰۰۰ میلیون ریال با ۲۴.۰ درصد بالاترین سهم معاملات آبان ماه را به خود اختصاص داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در ۸ ماه نخست سال ۱۳۹۷ تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی به ۹۴ هزار و ۱۷ واحد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین در طی این مدت متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای مسکونی آپارتمانی ۷۳.۰۲ میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹.۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هر چند رکود حاکم بر بازار مسکن از سال 92 تا پاییز 96 بعضی از مستاجران پایتخت را امیدوار کرده بود که با پس انداز و دریافت وام‌های مختلف صاحب خانه شوند و از دردسرهای اجاره نشینی خلاصی یابند، اما افزایش شدید قیمت مسکن در یکسال اخیر سب شده است، کمتر مستاجری رویای صاحب خانه شدن را در سر بپروراند.

یکی از نتایج افزایش شدید قیمت‌ها در بازار مسکن، افزایش فاصله طبقاتی است. خانواده‌هایی که از مسکن ملکی ولو حداقلی برخوردار بوده‌اند، این افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن متوجه واحد ملکی آن ها نیز شده و قیمت واحد مسکونی آن ها تقریبا 2 برابر شده است. این در حالی که مستاجران، با این افزایش قیمت‌ها بیش از گذشته امکان تهیه مسکن را از دست داده‌اند و بعضی از آن ها امید صاحب خانه شدن را کاملا از دست داده‌اند.

از طرفی مستاجران به دلیل افزایش شدید اجاره بها، فشار سنگین‌تری را نیز متحمل می‌شوند، زیرا معمولا اجاره بهای واحدهای مسکونی متاثر از قیمت مسکن است و احتمالا افزایش قیمت ها را باید در این بخش هم منتظر باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت آپارتمان قیمت مسکن وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید

یک کارشناس بازار مسکن درباره وضعیت بازار اجاره در سال جدید گفت: سیاست خاصی که به صورت مقطعی جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرد، قابل تصور نیست. 

مسگری متذکر شد: با توجه به قیمت بالای مسکن، هر درصد افزایش قیمت می‌تواند بودجه مورد نیاز برای خرید مسکن را افزایش قابل توجهی دهد.

 فرشید پورحاجت گفت: به نظر می‌رسد تورم در سال ۱۴۰۳مجددا در بازار مسکن نقش‌آفرین خواهد بود و افزایش قیمت مسکن دور از ذهن متصور نیست، اما در حوزه رکود هم به نظر می‌رسد شکاف عمیقی که امروز در حوزه حقوق و دستمزد و منابع درآمدی مردم وجود دارد، باز هم نقش خود را در حوزه مسکن و ساختمان خواهد داشت.

پورحاجت افزود: دولت باید یک برنامه‌ریزی عاجل و سیاست‌ورزی مناسبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه مسکن و ساختمان داشته باشد. دولت به طور شفاف باید تکلیف خود را مشخص کند که آیا این رکود به نفع اقتصاد مسکن است یا این‌که مصیبت‌های زیادی را برای حوزه مسکن و ساختمان کشور و نیز اقتصاد کشور به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم گردش نقدینگی‌ای که در حوزه مسکن و ساختمان ایجاد می‌شود، چرخ تولید چند صد نوع فعالیت اقتصادی، صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی را با خود به گردش در می‌آورد و رکود در این صنعت باعث می‌شود صنایع پسین و پیشین با چالش روبه‌رو شوند.

عضو کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن عنوان کرد: من اعتقاد دارم که دولت به عنوان سیاست‌گذار اصلی باید برنامه مشخصی را داشته باشد که ما بدانیم در سال ۱۴۰۳ با چه فرآیندی روبه‌رو هستیم.

همچنین سعید مسگری، اقتصاددان در یادداشتی در فضای مجازی درباره قیمت مسکن در سال جدید نوشت: سال گذشته که سال نسبتا باثباتی برای مسکن بود، قیمت مسکن ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سناریو خوشبینانه امسال هم همین حدود رشد خواهیم داشت. یعنی برای خرید یک آپارتمان ۷۰ متری در مناطق جنوبی تهران در پایان سال باید حدود یک میلیارد تومان بیشتر هزینه کرد.

این اقتصاددان با بیان این‌که سناریو بدبینانه (آغاز جهش) که بماند، تصریح کرد: مسکن همچنان دور و دست‌نیافتنی می‌شود.

مسگری متذکر شد: با توجه به قیمت بالای مسکن، هر درصد افزایش قیمت می‌تواند بودجه مورد نیاز برای خرید مسکن را افزایش قابل توجهی دهد.

وی عنوان کرد: اکنون تعلل در خرید مسکن می‌تواند بسیار گران تمام شود و منجر به دست‌نیافتنی شدن خانه شود.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت مسکن سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • قیمت مسکن در تهران کاملاً تحت کنترل است
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • معاون رئیس جمهور: رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید