Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@17:29:29 GMT

12 هزار راهدار در طرح زمستانه امسال حضور دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۵۵۲

12 هزار راهدار در طرح زمستانه امسال حضور دارند

تین‌نیوز | 

طرح زمستانه سال 97 از 22 آذر ماه آغاز و تا 22 اسفند ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت همه دستگاه‌های مسئول اعم از وزارت راه وشهرسازی، هلال احمر، اورژانس و ... با تقویت امکانات و تجهیزات خود، در این طرح مشارکت خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، حیدر مطاعی روز پنجشنبه در رزمایش طرح زمستانه 97 که در منطقه آبعلی شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: تمامی نیروهای این نهاد از اوایل آبان ماه آمادگی خود را برای شرکت در طرح زمستانه اعلام کردند که در زمان بارش در محورهای مهم و لغزنده مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به آغاز زودهنگام بارش ها، امسال این نهاد از 15 آبان ماه عملیات برف روبی را آغاز کرده است، افزود: گرچه هموطنان آمادگی لازم را در مواجه با بارش را نداشتند، ولی این نهاد تمهیدات لازم را اندیشیده و آماده خدمت رسانی است.

وی تصریح کرد: امسال 870 راهدارخانه فعال ثابت و سیار، 9 هزار و 630 دستگاه خودروی سبک و سنگین و 12 هزار نیرو به صورت شبانه روزی مشغول به فعالیت هستند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یکی از برنامه های این نهاد را پخش نمک در محورها قبل از شروع بارش اعلام کرد و گفت: در سطح کشور 217 هزار کیلومتر راه وجود دارد که 40 هزار کیلومتر راه شریانی در اولویت قرار دارند.

وی به همدلی بین دستگاه های امداد رسان تاکید و گفت: سعی شده در طرح زمستانه امسال از ماشین آلات بروز استفاده کنیم و در هیچ شرایطی جاده های شریانی مسدود نشود.

مطاعی ادامه داد: اولویت این نهاد در شرایط بحرانی، حفظ جان مردم در جاده ها است و رانندگان و مسافران برای آگاهی از مسدود بودن محورهای مواصلاتی، رسانه ها را دنبال کنند.

شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جاده دماوند راهداری و حمل و نقل جاده زمستان مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان لرستان گفت: بر اثر ورود سامانه بارشی اخیربه استان، شاهد بارش شدید باران در محور‌های مواصلاتی استان بودیم که در برخی از شهرستان‌ها بنا بر اعلام هواشناسی بیش از ۱۰۰ میلی متر بارش باران گزارش شده است.
مرتضی شیروانی افزود: همه گشت‌های عملیاتی راه و ترابری این اداره کل در قالب ۴۰۰ نیروی راهدار و ۲۸۰ دستگاه ماشین آلات در محور‌ها در مستقر و عملیات پایش و کنترل محور‌های مواصلاتی و هدایت آب‌های سطحی و رفع آبگرفتگی و پاکسازی سطح جاده را انجام می‌دهند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: با توجه به لغزندگی محور‌ها مردم از سفر‌های غیر ضروری پرهیز نمایند، درصورت سفر حتماً در تماس با ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند
  • نصف کم‌بارشی‌های کشور با بارش های امسال جبران شد
  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران
  • جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران لغزنده است
  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز کرجی در کنکور امسال
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود