Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش حوزه جامعه ‌خبرگزاری تقریب، سردار ایوب سلیمانی در رزمایش طرح ترافیکی زمستانی ۹۷ که صبح امروز (پنجشنبه) در پیست اسکی آبعلی برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۸۵ تا سال گذشته پلیس موفق شد تا با تمام توان خود تلفات حوادث رانندگی را کاهش دهد؛  به طوری که آمار این تلفات از ۲۷ هزار نفر در سال ۸۵ به ۱۶ هزار نفر در سال گذشته رسید که این آمار کاهشی ۴۵ درصدی در تعداد جان باختگان را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سلیمانی در ادامه خاطر نشان کرد: این کاهش تلفات در حالی رخ داده است که تعدا خودروها و همچنین تعداد رانندگان و راه‌های ما افزایش داشته است و مجموعه جاده‌ها و خودروها چیزی حدود دو برابر شده است.

جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دلایل توقف روند کاهشی آمار حوادث رانندگی، گفت‌: متاسفانه به دلیل عدم توسعه الزامات مورد نیاز در جاده‌ها، مباحثی مانند عدم هماهنگی سازمان‌ها و کیفیت خودروها روند کاهشی آمار حوادث رانندگی متوقف شد و ما نگران هستیم که اگر اقدامی جدی و اساسی صورت نگیرد، دوباره شاهد افزایش تعداد تلفات حوادث رانندگی باشیم.

وی در ادامه‌ با اشاره به برنامه ششم توسعه، اضافه کرد: بر اساس این برنامه دولت موظف شده است تا تلفات جاده‌ای را ۳۰ درصد کاهش دهد و این امر مورد تاکید تمامی مسئولان و مقامات  کشور نیز قرار دارد و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست که در طول سفر خساراتی به شهروندان وارد شود.

جانشین فرمانده ناجا همچنین گفت‌: طبق پیش‌بینی‌ها امسال زمستان سختی برای تردد در جاده‌ها پیش رو خواهیم داشت. بنابراین باید بیش از پیش از ظرفیت ها و توان‌مان استفاده کنیم. خوشبختانه بالغ بر ۵۶ هزار تیم از سوی دستگاه‌های مختلف در طرح زمستانی امسال فعالیت می‌کنند و من امیدوارم که در مجموع اقدامات برای کاهش خطرات و حوادث باشد.

سلیمانی در پایان صحبت‌های خود به نقش شهروندان در کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت‌: شهروندان باید به حقوق و وظایف خود آشنا باشند تا بتوان آمار حوادث را کاهش داد.

انتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد

 تیمور باقری اظهار داشت:  در تقویم سالیانه کشور هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری گردید تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح  و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی  باشد.

وی گفت:سرعت غیرمجاز، منشا بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  برنامه های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که  از آن جمله می توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به  کاربران جاده‌ای  ، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران،  طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش ، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه بمنظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی نام برد.

باقری  ، هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد حساسیت  در بین  عموم مردم جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه  در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت  که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها  و مردم تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • تعویض ۷۰۰ بولارد در منطقه ۶ اصفهان
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال