Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا- رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد که این کشور در حال بررسی امکان لغو ویزا برای سفر اتباع شماری از کشورها به شهرهای مسکو و سن پترزبورگ پایتخت های سیاسی و فرهنگی روسیه است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سرگئی لاوروف در نشست شورای سران مناطق روسیه در وزارت امور خارجه روسیه با بیان این مطلب افزود: روسیه در مورد تسهیل روادید با شماری از کشورها در حال مذاکره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: روسیه در راستای توسعه سیستم سفر اتباع خارجی با روادید الکترونیکی (سیستم بدون کاغذ) این طرح را اجرا می کند و زیرساخت های لازم در رابطه با این امر وجود دارد.
لاوروف خاطرنشان کرد: همکاران ما در سن پترزبورگ و استان لنینگراد نیز به ارایه چنین تسهیلاتی به مسافران خارجی علاقه مند هستند.
خبرگزاری تاس نیز به نقل از رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه به اهداف این کشور برای امضای موافقت نامه نظام بدون روادید با تعدادی از کشورها اشاره کرد و نوشت: لاوروف ابراز امیدواری کرده است که در نشست با طرف های مقابل، چنین طرح هایی بررسی شود تا بخش گردشگری روسیه بیش از پیش توسعه یابد.
گفتنی است بر اساس قانونی در روسیه که تابستان گذشته به اجرا در آمد، اتباع 18 کشور ازجمله ایرانیان می توانند بدون اخذ روادید به خاور دور روسیه سفر کنند.
مطابق این طرح، شهروندان ایران و 17 کشور دیگر حق یافته اند از (10 مرداد سال 96) بدون دریافت روادید از طریق بندر ولادی واستوک واقع در ساحل دریای ژاپن به مناطق خاور دور روسیه سفر کنند.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفته بود که شهروندان 18 کشور می توانند تا چهار روز پیش از سفر مشخصات خود را در فرم مخصوصی در سایت ویژه این وزارت خانه درج کنند.
وی افزود: افرادی که این فرم را پر می کنند، دیگر نیازی به دریافت روادید برای سفر به مناطق خاور دور روسیه ندارند.
این کشورها شامل ایران، الجزایر، بحرین، برونئی، هند، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات، عمان، عربستان سعودی، سنگاپور، تونس، ترکیه و ژاپن می شوند و فقط شامل سفر به محدوده خاور دور روسیه می شد به عبارتی این افراد نمی توانستند از خاور دور روسیه به شهرهای مشهور روسیه همچون کازان، مسکو یا سن پترزبورگ در مرکز یا غرب روسیه بروند.
طرح بدون روادید در خاور روسیه برای شکوفایی اقتصاد این منطقه و تسهیل امکان سرمایه گذاری خارجی تصویب شده است.
وزارت توسعه منطقه خاور دور روسیه به تازگی در اطلاعیه ای اعلام کرده است که از زمان اجرای این قانون تاکنون 56 هزار تبعه خارجی از 18 کشور مشمول طرح به منطقه خاور دور روسیه سفر کرده اند.
اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي روسيه گردشگري خاور روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه