Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز،علیرضا قنادان در این باره، گفت: 20 هزار تاکسی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی شد و با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در این باره همکاری‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تمامی تاکسی‌ها تهران به این سیستم مجهز می شوند، گفت: در حال توسعه هستیم.

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران، 78 هزار تاکسی در سطح شهر تهران تردد می‌کنند که 20 هزار تاکسی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

78 هزار تاکسی در سطح شهر تهران تردد می‌کنند که 20 هزار تاکسی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی شده است

قنادان در ادامه گفت: 20 شرکت متقاضی اجرای این طرح هستند و قرار است بر اساس چارچوب فعالیت‌های خود را ‌آغاز کنند.

شهروندان در "فارس من" درخواست کردند به موضوع الکترونیک کردن پرداخت تاکسی‌ها شدند.

هموطنان عنوان کردند«مشکلات پول خُرد، محاسبه‌ی دقیق هزینه و خیلی از موارد دیگر می‌توانند با مکانیزه کردن پرداخت مسافران به تاکسی‌ها برطرف شوند و مشخص نیست چرا مسئولان در این زمین هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. طرح‌های مختلفی با استفاده از اپلیکیشن‌ها انجام شده که مورد استقبال مسافران و رانندگان نیست و بهترین کار به‌نظر استفاده از کارت‌بلیت‌های مترو و اتوبوس‌رانی است. همچنین لازم است کرایه مورد نظر نیز با توجه به مسیر و زمان و سایر پارامترهای مناسب به‌طور اتوماتیک محاسبه شود.»

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 تاکسی تاکسیرانی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران علیرضا قنادان سیستم 20 هزار تاکسی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی شد تردد 78 هزار تاکسی در تهران موضوع الکترونیک کردن پرداخت تاکسی‌ها شدند سیست

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تاکسی تاکسیرانی سیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری

با اجرای طرح کهربا ما از به همراه داشتن کارت‌های بانکی در هنگام خرید و انجام هرگونه معامله که نیاز به ارتباط دوطرفه کارت بانکی و دستگاه پوز دارد، بی‌نیاز می‌شویم. طرح کهربا نیز برای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و به‌روزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، فعلا با کارت‌های ۶بانک در دستور کار قرار گرفته است.

NFC چیست؟

ارتباطات میدان نزدیک (NFC) مجموعه‌ای از پروتکل‌های ارتباطی است که ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی را در فاصله ۵سانتی‌متری یا کمتر امکان‌پذیر می‌کند. این فناوری در واقع یک اتصال با سرعت کم را ایجاد می‌کند. مانند سایر فناوری‌های کارت مجاورتی، NFC مبتنی بر جفت‌القایی بین ۲ سیم‌پیچ الکترومغناطیسی موجود در یک دستگاه دارای NFC مانند تلفن هوشمند است. ارتباط میدان نزدیک به تعریف و ارتقای فناوری کمک کرده است و استاندارد‌هایی را برای تأیید انطباق دستگاه تنظیم می‌کند.

راحتی امور با یک تراشه

اکثر تلفن‌های هوشمند و تعدادی از لپ‌تاپ‌های جدید، تراشه NFC دارند. پیش از این بیشتر گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، مجهز به این سیستم بودند، اما اخیرا گوشی‌های موبایل آیفون نیز به این تراشه مجهز شده‌اند. وقتی یکی از دستگاه‌ها متصل به اینترنت باشد، دیگری می‌تواند داده‌ها را با سرویس‌های آنلاین تبادل کند.

۵سانتی‌متر

برای استفاده از NFC کافی است شما گوشی هوشمند خود را حداکثر با ۵سانتی‌متر فاصله از برچسب NFC یا دستگاه‌های NFC خوان نگه‌دارید تا ارتباط برقرار شود. زمانی که ارتباط بین گوشی و دستگاه NFC خوان برقرار شد، اطلاعات رمزگذاری‌شده در عرض چند ثانیه بین دو طرف ارتباط ردوبدل می‌شود تا فعالیت‌هایی مثل پرداخت، اسکن و ... انجام شود. سرعت بالای این فناوری باعث شده تا در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلفی استفاده شود.

اطلاع از قابلیت گوشی

اگر نمی‌دانید که گوشی شما مجهز به این قابلیت است یا نه، کافی است با مراجعه به تنظیمات آن و جست‌وجوی کلمه NFC از این موضوع مطلع شوید. در گوشی‌های اندرویدی مجهز به این فناوری آیکون آن در پنل نوتیفیکیشن‌ها نیز دیده می‌شود. حتی اگر گوشی خود را به یک NFC خوان نزدیک کنید نیز می‌تواند از وجود این قابلیت مطمئن شود. هرچند روی برخی دستگاه‌های مجهز به این چیپ، لوگوی آن درج شده است. اما اگر گوشی هوشمند شما مجهز به این فناوری نبود، جای نگرانی نیست. کافی است یک سیم‌کارت دارای تراشه NFC تهیه کنید تا به آن مجهز شوید.

همه کاربرد‌های NFC

اگرچه بیشترین و مهم‌ترین کاربرد این فناوری، در خرید‌های روزمره است و شما می‌توانید بدون همراه داشتن انبوه کارت‌های بانکی، همه خرید‌های خود را انجام دهید، اما کاربرد‌های دیگری هم مانند پرداخت پارکومتر، دریافت بلیت یا کارت پرواز، چاپ عکس با برخی پرینتر‌های بی‌سیم، استفاده از بلیت‌های مختلف و حتی ارتباط گوشی هوشمند با تلویزیون‌های هوشمند برای پخش تصاویر گوشی دارد.

امنیت بالا

از آنجایی که اطلاعات با فناوری NFC به شکل رمزگذاری شده رد و بدل می‌شود، امنیت بالایی هم دارد و به‌همین دلیل آن را به یک روش مطمئن برای پرداخت موبایلی و الکترونیکی تبدیل کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

tags # موبایل ، بانک مرکزی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • همه‌چیز درباره طرح کهربا؛ خرید از فاصله ۵سانتی‌متری
  • خرید از فاصله ۵سانتی‌متری