Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@07:44:19 GMT

تفکر علمی در جامعه گسترش یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۶۹۵

تفکر علمی در جامعه گسترش یابد

یوسف زاده با بیان اینکه از نیروهای دانشجو و جوان در راستای تحقیق و پژوهش بهره گرفته شود گفت: تفکر علمی و پژوهشی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «شاهرخ یوسف زاده» امروز(پنج‌شنبه، 22آذر) در مراسم هفته پژوهش که در سالن اجتماعات بانک صادرات رشت برگزار شد، اظهار کرد: تفکر جدید، نقش به‌سزایی در رشد اقتصادی و فرهنگی هر جامعه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ایران دارای نخبگان به نامی است، گفت: نخبگان ایران زمین با تحقیق و پژوهش توانستند نام نیکی در کشور و جهان به جا بگذارند.

 

یوسف زاده اذعان کرد: تفکر علمی زیرساخت و اصولی دارد که باید بدان توجه کرد، در صورتی که اگر اصول تفکر علمی گام به گام رعایت شود، شاهد پیشرفت علمی عظیمی در جامعه خواهیم بود.

 

وی اضافه کرد: علمی با ارزش و ماندگار است که همه آحاد جامعه از آن بهره‌مند شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فناوری و ایده‌پردازی از نیازهای امروز جامعه است، خاطر نشان کرد: بدین سبب دانشگاه علوم پزشکی گیلان سند راهبردی این دانشگاه را با محوریت پژوهش تدوین و اجرایی کرده است.

 

یوسف زاده تصریح کرد: کشور ایران پتانسیل عظیم و نهفته‌ای در خود دارد که با شناسایی ظرفیت‌های علمی و پژوهشی می‌توان به جایگاه علمی که شایسته آن هستیم دست یابیم.

 

وی ادامه داد: ایران دارای پنج میلیون دانشجو و 10 میلیون فارغ التحصیل است، که این ارزشمندترین ظرفیت کشور شمرده شده و با حمایت و سرمایه گذاری در این بخش می‌توان به جهش بالایی در بخش تولید علم رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بابیان اینکه گیلان در سال 96 جهش چشم‌گیری در راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان داشته است، گفت: در حال حاضر گیلان دارای 30 شرکت دانش بنیان و 120 هسته فناور است که از این مجموع دانشگاه علوم پزشکی دارای 6 شرکت دانش بنیان است.

 

یوسف زاده با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی با وجود کمبود اعتبارات پژوهشی جهش چشم‌گیری داشته است، اظهار کرد: گسترش تفکر علمی در قشر جوان و دانشجو مهمترین مقوله است که باید در این زمینه سرمایهگذاری وحمایت‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

 

در این مراسم حکم استاد افتخاری به شاهین آخوندزاده، قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعطا شد.

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند معاون اول رئیس جمهور شیراز استان بوشهر بندرعباس خراسان جنوبی کرمان ترامپ سینما علم پژوهش اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است

دکتر منیره رحیم خانی دکترای علوم آزمایشگاهی، PhD میکروب شناسی بالینی و عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح اهمیت نقش آزمایشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص و درمان بیماری‌ها هستند و اگر آزمایشگاهی وجود نداشته باشد، هیچ پزشکی نمی‌تواند به تشخیص قطعی درباره بیمار خود برسد.

وی افزود: با وجود آزمایشگاه‌ها، یک دکتر می‌تواند بیماری را تشخیص دهد؛ ساده‌ترین بیماری‌ها با علائم بالینی زیاد، با وجود آزمایشگاه‌ها تشخیص داده می‌شوند.

این دکتر بیان کرد: بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است؛ من این روز را به تمام آزمایشگاهیان، سفیدپوشان و افرادی که در خط مقدم تشخیص بیماری هستند، تبریک می‌گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند