Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:05:23 GMT

نشست های تخصصی کنگره پیشگامان پیشرفت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۶۹۷

نشست های تخصصی کنگره پیشگامان پیشرفت برگزار شد

تهران- ایرنا- نشست های تخصصی همایش کنگره پیشگامان پیشرفت امروز برگزار شد اما به گفته برگزار کنندگان این نشست ها فقط با ارائه مقاله نمی توان به الگوی مطلوبی برای پیشرفت دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست علمی الگوی پایه ای پیشرفت روز پنجشنبه در همایش دوازدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت در دانشگاه الزهرا با حضور اعضای هیئت داوران و ارائه مقاله های برگزیده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نشست اول این گنگره شهریار نیازی، محمد حسن روزی طلب و غلامرضا زارع به عنوان داور حضور داشتند و مقالاتی از جمله مقاله « آسیب شناسی نظام قوانین آب در ایران و اصلاحات مورد نیاز جهت حرکت به سمت الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت» تالیف سجاد انتشاری، از سوی وحید عرب و محمد مهدی کمال؛ ارائه شد.
دین، سیاست، شهرسازی؛ تبیین جایگاه نظام شهرسازی و ویژگی های آن در حکومت های دینی تالیف محمدجواد نوری؛ رقابت پذیری شهری و منطقه ای با راهبرد استفاده از ظرفیت های بومی مناطق ایران تالیف اصغر مولائی نیز مقاله های دیگری بودند که در این نشست ارائه شدند.
تدوین مدل مفهومی، جهت ارزیابی تاب آوری شهری با رویکرد راهبردی تالیف محمد لعلی، امیدعلی خوارزمی، محمد اجزاء شکوهی، سیدرضا حسین زاده؛ تبیین الگوی معماری سازمانی با رویکرد مدیریت اسلامی تالیف هدایت کارگر شورکی، فاطمه پاک نژاد؛ سیاستگذاری آموزش زبان های خارجی در ایران با ابتناء بر بیانات مقام معظم رهبری تالیف رضا خیرآبادی، معصومه خیرابادی؛ تاثیر فرهنگ اسلامی و ایرانی بر جهت گیری راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در رسانه (پایان نامه کارشناسی ارشد) تالیف هیبت الله شیری؛ تعدیل شاخص توسعه انسانی با رویکرد اسلامی ایرانی پیشرفت (گزارش حلقه فکری) تالیف صادق خزایی نیز در این نشست ارائه شد.
در پایان این نشست علمی شهریار نیازی یکی از اعضای هیئت داوران به خبرنگار ایرنا گفت که مقاله تدوین مدل مفهومی، جهت ارزیابی تاب آوری شهری با رویکرد راهبردی تالیف محمد لعلی کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری از دانشگاه فردوسی مقاله برگزیده این نشست توسط داوران انتخاب شد.

* شرط دستیابی به الگوی مطلوب
در این همایش که با موضوع عدالت و پیشرفت برگزار شد، مقاله های دیگری با عنوان آینده پژوهی عدالت با رویکرد مهدویت و تمدنی؛ شناسایی و اولویت بندی شاخص های عدالت اقتصادی با رویکرد تصمیم گیری چند معیاره فازی، نقش ثبات سیاسی در برقراری و دستیابی به عدالت اقتصادی نیز در نشستی دیگر ارائه شد.
همچنین راهکارهای تحقق عدالت در حوزه سلامت، ضرورت استقرار نظام سنجی مطلوب در بانکداری اسلامی، از عدالت دانشگاهی تا پیشرفت نظام آموزشی کشور، بررسی نقش امنیت در تداوم و پیشرفت حکومت اسلامی از دیدگاه امام علی علیه السلام، الگوی اسلامی ایرانی امنیت ملی نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این کنگره مطرح شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس نبوی، رئیس این نشست درباره کیفیت این نشست به خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت: موضوعات تحلیلی مهمی در این همایش و همچنین نشست های پیشین برگزار شد که در بخش های تحلیلی مورد استفاده است. اما در تبیین شاخص های مطرح شده و همچنین نسبت شاخص ها و معیارها، هنوز مقالات آمادگی لازم را نیافته است.
وی افزود: باید در مباحث به سمت پیشران ها حرکت کرد تا راهبرد های ارائه شده، به حرکتی در تعریف شاخص ها تبدیل شود.
نبوی با بیان اینکه این نشست ها نیازمند تحولاتی است، ادامه داد: وقتی این مسأله اتفاق نمی افتد، صرفاً جمع بندی های تحلیلی در این نشست‌ها وجود دارد.
به عقیده وی اشاره ای به پیش نویس الگوهای پایه برای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در مقالات ارائه شده نبود و باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا اعضای نشست ها بیشتر به مساله الگوهای پایه بپردازند.
وی افزود: به صرف فراخوان و ارائه مقاله نمی‌توان به الگوی مناسبی دست یافت. متاسفانه جامعه هنوز با این الگو فاصله زیادی دارد. موضوعات مورد بحث در این همایش ها باید در اندیشکده ها بحث شود، ارائه دهندگان مقالات در این نشست‌ها با اساتید اندیشکده ها مرتبط شوند و مسائلی دنبال شود که حقیقتا مورد نیاز است. با این وضعیت جامعه نمی‌تواند به الگوی مطلوبی در این زمینه دست پیدا کند.
9487*9489 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي الگوي پيشرفت پيشگامان الزهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه اسلامی سی و دومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه جهان بین با تأکید بر اهمیت موضوع آراستگی و شئون رفتاری در محیط دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص این مسأله ، با اعتقاد و محکم عمل می‌کنیم و استفاده از ظرفیت شبکه اساتید همیار فرهنگ در این زمینه ضروری است.

در این جلسه، طرح نقش آفرینی موثر اساتید بسیجی با رسالت آموزشی تربیتی با محوریت آراستگی و شئون رفتاری با عنوان شهید اللداغی توسط بسیج اساتید ارائه و مورد بحث قرار گرفت.

در ادامه جلسه، آخرین وضعیت رسیدگی به موارد خلاف شئون آراستگی در کمیته های انضباطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش دیگری از جلسه،گزارشی درخصوص پلتفرم فروش محصولات صنایع خلاق و فرهنگی دانشجویی «آزاد چارسوق» ارائه و مقرر شد این پلتفرم به صورت رسمی آغاز به کار کند.

در این جلسه همچنین در خصوص راهیان نور گزارشی ارائه شد. بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۳۰۰۰نفر بالغ بر ۱/۰۸ درصد دانشجویان در این اردو شرکت کردند.

کد خبر 6085338

دیگر خبرها

  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود
  • ارائه الگوی صحیحِ مستندهای موفق رادیویی