Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:58:02 GMT

کلیات طرح آمایش چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۷۰۶

با حضور استاندار و اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری کلیات طرح آمایش استان به تصویب رسید.

 به گزارش ایسنا، «اقبال عباسی» 22 آذرماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهار محال و بختیاری، اظهار کرد: تدوین سند آمایش استان از سال 80 آغاز شده و 4.5 سال است که قرارداد آن منعقد شده است، بنابراین لازم بود طی این سال‌های این موضوع منتج به نتیجه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: از مشاور تقاضا می‌شود بر روی بحث‌های سرزمین پاک، تغییر مرزهای محیط‌زیست، سیمای فضایی استان، حمل و نقل هوایی، درصد بارندگی، اتصال ریل اصفهان- شهرکرد- خوزستان تجدیدنظری انجام دهد. 

عباسی گفت: لازم است معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، جلسه‌ای را با مجمع نمایندگان و مدیران دستگاه‌هایی که نظراتی در این طرح دارند با مشاور طرح در سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان برگزار کند تا آمار، اطلاعات و نظرات افراد لحاظ شود. 

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز قرار است کلیات طرح آمایش استان به تصویب برسد برخی از مسائلی که توسط مدیران مطرح شد قابل گذشت نبوده و نباید از این مسائل غفلت کرد. 

«اردشیر نوریان» با اشاره به این‌که آمایش به معنای توزیع جمعیت فعال بر روی سرزمین است، افزود: از مشاور این طرح تقاضا می‌شود فضای مطالعاتی اتمسفر، بالا نباشد و نحوه توزیع جمعیت و فعالیت روی زمین را مشخص کنند. 

وی گفت: این سند دارای اهمیت بسیاری بوده و اگر لازم است، برای برطرف شدن مسائل و موضوعات، فرصت اضافه‌تری برای چکش‌کاری آن اختصاص داده شود. 

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از مشکلاتی که در زمینه برنامه پنج ساله، برنامه چشم‌انداز و بودجه سالانه رخ داده ناشی از نداشتن سند آمایش سرزمین بوده است. 

«علی کاظمی» گفت: می‌توان برای کلیات طرح تصمیم‌گیری کرد، اما بر روی مسائل مهم و نیازمند به روزرسانی، اقداماتی لحاظ شود. 

وی ادامه داد: لازم است مسائل برش شهرستانی، ابزار و تجهیزات نظامی و بحث ریلی در این سند برای استان لحاظ شود و به آن دقیق‌تر پرداخته شود، هم‌چنین در این سند به مباحث اشتغال استان نیز پرداخت. 

در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، خاطرنشان کرد: آمایش یک طرح کلی‌نگر، کلان، زمان‌بر و نیازمند تخصص‌های بسیار بوده و نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی است. 

«طهمورث الیاسی بختیاری» افزود: در دهه 80 تلاش‌های بسیار خوبی برای تدوین طرح آمایش استان‌ صورت گرفت، اما فرآیند آن طی نشد، بنابراین در این دولت بر تدوین این طرح در استان‌ها تأکید شد. 

وی گفت: با توجه به ضرورت اجرای این طرح و اقدامات و آسیب‌شناسی‌هایی که صورت گرفته بود مطالعات این طرح در استان به سرانجام رسید. 

در ادامه معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی استان تصریح کرد: تلاش برای تهیه طرح آمایش سرزمینی از اوایل دهه 80 در استان آغاز شد که به‌واسطه ادغام سازمان معطل باقی ماند تا این‌که قراردادی برای انجام مطالعات طرح در سال 90 منعقد شد. 

«علیرضا شجاعی» ادامه داد: مجدداً از اوایل سال 95 سازمان برای این مهم اقدام کرد و در قالب یک فرآیند قانونی مشاور و ناظر انتخاب شدند. 

وی گفت: مطالعات این فرآیند تعاملی، با مشارکت حداکثری دستگاه‌ها، تشکل‌ها، و کنش‌گران توسعه استان به سرانجام رسید که چهارمحال و بختیاری بیشترین حد از مطالعات و تعامل را مشاهده کرد. 

شجاعی خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته طرح در قالب دو بخش و هشت فصل تکمیل و بارگذاری شد. 

وی یادآور شد: مطالعات طرح بسته نخواهد شد و تا سال‌های آتی با توجه به این‌که امکان دارد سیاست‌های کلی کشور تغییر یابد قابلیت بازبینی، اصلاح و به روزرسانی را خواهد داشت. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمایش سرزمین منطقه چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وقوع رعد برق در چهارمحال و بختیاری

براتی کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از فردا با گذر امواج متوالی از فراز استان افزایش ناپایداری به شکل رشد ابر، در پاره‌ای مناطق استان، رگبار و رعد و برق (به خصوص برای نواحی شمالی و شرقی استان) و وزش باد به نسبت شدید انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید

پیش بینی بارش باران و برف در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری

وی افزود: برای دو روز آینده افزایش نسبی دما دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۹ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • مرمت و بازسازی ۱۳۰ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری
  • بارش‌های رگباری در استان چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی وقوع رعد برق در چهارمحال و بختیاری
  • زنگ خطر برای اکوسیستم زاگرس مرکزی به صدا درآمد
  • ترافیک سبک در محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن (ع) در چهارمحال و بختیاری
  • کوهرنگ سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری