Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛غلامرضا ملکی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران  با اشاره به  موضوع سبز شدن عضله سینه مرغگفت: سبز شدن عضلات سینه مرغ تنها یک سندرم ناشی از کاهش خون رسانی کامل (کم خونی) به عضله عمقی سینه است که سبب تحلیل رفتگی و بافت مردگی می‌گردد و این موضوع هیچ گونه ارتباطی با عفونت و بیماری میکروبی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ندارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ادامه داد: در این سندرم فیبر‌های ماهیچه‌ای دچار کمبود اکسیژن می‌شوند که روی بافت ماهیچه، بویژه عضله سینه‌ای عمقی و رنگ آن تاثیر می‌گذارد (پر خونی، قرمز پررنگ تا سبز کامل مشاهده می‌شود) که بسته به شدت اثر، قسمت میانی و یا کل یکی از طرفین عضلات داخل سینه یا دو عضله را درگیر نماید.

وی با اشاره به نظارت مستمر بازرسین بهداشتی در کشتارگاه‌های صنعتی طیور در سطح استان بر روند کشتار افزود: این عارضه در ظاهر مرغ قابل تشخیص نیست و فقط در هنگام برش و قطعه بندی ناحیه سینه قابل رویت است.

ملکی به مصرف کننده گان توصیه کرد در صورت مشاهده این عارضه در مرغ، اگر گوشت مرغ بوی نامطبوعی نداشته باشد می‌توانند قسمت تغییر رنگ داده شده را جدا سازی و بقیه را مصرف کنند چرا که عضله سبز هیچ گونه خطری برای سلامت ندارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی تاکید کرد: شهروندان فرآورده‌های پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و در صورت داشتن هر گونه سوال انتقاد و پیشنهاد با روابط عمومی اداره کل و یا شبکه‌های دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی نیز خاطر نشان کرد: انتشار فایل‌های تصویری و متن‌های منتشر شده در فضای مجازی که مبتنی بر نشر اکاذیب توسط افراد غیرکارشناس است، تنها موجب تشویش اذهان عمومی و موجب ضربه به صنعت پرورش طیور کشور و کاهش مصرف مرغ در جامعه می‌شود.   انتهای پیام/   سبز شدن عضله سینه مرغ بیماری ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ تلخ دو مرد در مرند داخل چادر مسافرتی (+عکس)

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از فوت دو نفر بر اثر استنشاق گاز باco در مرند خبر داد.

به گزارش مهر، وحید شادی نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۳۰: ۵ دقیقه بامداد روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ در پی تماس تلفنی با دیسپچ مرکز پیام اورژانس استان، مبنی بر گاز گرفتگی دو مرد در روستای گلزار مرند بلافاصله کارشناسان اورژانس به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه این دو مرد در این حادثه جان باختند که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد علت فوت آنها گاز گرفتگی ناشی از روشن کردن پیک نیک و استفاده از ذغال داخل چادر مسافرتی بوده است.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی به مسافران تاکید کرد: موارد و اصول ایمنی را در خصوص استفاده از وسایل گرمایشی در چادرهای مسافرتی را به طور جدی رعایت کنند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

استفاده از ذغال داخل چادر مسافرتی علت فوت بوده است

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مرگ تلخ دو مرد در مرند داخل چادر مسافرتی (+عکس)
  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم
  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود